Gå til innhold

Hvilken spillkonsoll?

Anbefalte innlegg

Gjest Spillespill
Skrevet

Skal kjøpe en spillkonsoll som hele familien kan bruke. Men hvilken? Xbox, Wii eller Playstation 3? Jeg aner jo ikke forskjellen på dem.

Hvilken erfaringer har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en Wii, men solgte den for et par måneder siden. Den var morsomt, med litt annerledes spill enn de typiske actionpregede konsollspillene. Mange spill til wii'en spilles med mye (ikke nødvendigvis tung/slitsom) aktivitet - man f.eks fekter i lufta, bokser ut i lufta osv da Wii'en har en sensor som registrerer bevegelser. Wii regnes for å være veldig familievennlig, og det er den konsollen flest jenter kjøper.

Nå har jeg en PS3, og det er det mest geniale jeg har kjøpt på aldri så lenge. Det er topp grafikk, og Sony har også lansert en slik bevegelsessensor-løsning noe à la den Wii'en har. PS3 er vel en større spillopplevelse. Jeg bruker også min PS3 som mediasenter, noe som vil si at jeg spiller av musikk og tv-serier/filmer jeg laster ned eller legger inn på pcen selv med PS3'en på TVen. PS3 er også en adekvat blu ray spiller (tilsvarer vel en dedikert blu ray spiller til ca 1200-1500 kr).

Xbox kan jeg ingenting om, men de også har lansert bevegelseskontroller (kinetic). Foreslår at du f.eks søker på youtube og ser noen klipp med forskjellige spill etc, så blir det kanskje litt mer klart hva som er det mest aktuelle.

Men! Se deg rundt etter det beste tilbudet når du skal kjøpe, for det er stooore prisforskjeller der ute.

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Vi har wii og syns den er super.

Her får du til og med trenet.

Du får målt BMI og vekt og satt deg mål for når du skal ha gått ned så og så mange kilo,

så kan du følge med på utviklingen hver dag du trener, veldig motiverende.

Har wii sport og der har du aerobics, snowboard, rockering, boksing, slalåm, skihopp, jogging, yoga og mye mer. Super Mario Olympic games er også gøyt, her kan dere konkurrere flere og det er skikkelig slitsomt og bra trim.

Nå i disse sofaslitertider er wii ypperllig, her får man trim og spenning samtidig.

Skrevet

Vi har wii og syns den er super.

Her får du til og med trenet.

Du får målt BMI og vekt og satt deg mål for når du skal ha gått ned så og så mange kilo,

så kan du følge med på utviklingen hver dag du trener, veldig motiverende.

Har wii sport og der har du aerobics, snowboard, rockering, boksing, slalåm, skihopp, jogging, yoga og mye mer. Super Mario Olympic games er også gøyt, her kan dere konkurrere flere og det er skikkelig slitsomt og bra trim.

Nå i disse sofaslitertider er wii ypperllig, her får man trim og spenning samtidig.

Wow. Har Wii og ekstra kilo, mangler dels treningsmotivasjon og dessuten treningsspill.

Her kan jeg få alt i ett? Hvilke spill bør jeg kjøpe?

Skrevet

Wow. Har Wii og ekstra kilo, mangler dels treningsmotivasjon og dessuten treningsspill.

Wii sport. Kjempegøy, og utrolig effektivt! :-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Wii fit er bedre enn wi sport synes jeg når det kommer til fysisk aktivitet.

Skrevet

Wii fit er bedre enn wi sport synes jeg når det kommer til fysisk aktivitet.

Aha! Litt å lure på, mao.

Gjest annlovinda
Skrevet

Bør man ha "balance board" og evt. annet utstyr til?

Ja - til wii fit må man ha dette balansebrettet.

Skrevet

:)

Æsj, var jo Wii fit jeg mente - ikke sport... Men sport er gøy, altså!

Skrevet

Æsj, var jo Wii fit jeg mente - ikke sport... Men sport er gøy, altså!

:D

Har bare litt dårlig erfaring med å kjøpe treningsutstyr, mystisk nok ble jeg hverken særlig sprekere av å kjøpe spinningssykkelen eller håndmanualene....

Skrevet

Har bare litt dårlig erfaring med å kjøpe treningsutstyr, mystisk nok ble jeg hverken særlig sprekere av å kjøpe spinningssykkelen eller håndmanualene....

Man kan bli bittelitt sprekere av å flytte ergometersykkelen rundt hver gang man skal vaske og støvsuge, kanskje....?;)

Skrevet

Man kan bli bittelitt sprekere av å flytte ergometersykkelen rundt hver gang man skal vaske og støvsuge, kanskje....?;)

''Man kan bli bittelitt sprekere av å flytte ergometersykkelen rundt hver gang man skal vaske og støvsuge, kanskje....?;)

''

*ringer vaskehjelpen og informerer*

Skrevet

''Man kan bli bittelitt sprekere av å flytte ergometersykkelen rundt hver gang man skal vaske og støvsuge, kanskje....?;)

''

*ringer vaskehjelpen og informerer*

Haha, nei for deg er det ikke håp, forstår jeg:)

Skrevet

''mystisk nok ble jeg hverken særlig sprekere av å kjøpe spinningssykkelen eller håndmanualene....''

For ikke å snakke om at huset mitt ikke ble renere av diverse andre ting: dampvasker, sentralstøvsuger - like mange hybelkaniner er det. :-)

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Bør man ha "balance board" og evt. annet utstyr til?

Ja, balanceboardet funker som en vekt-. og bmi-måler samt den måler din balanse. Her får du trent balansen din også :)

Vi har wii fit og sport, noe beachgreier - men den var kjedelig, og super mario and sonic and the olympic games - her får du brent litt kalorier på roing, springing osv, samt du kan skyte piler, leirdue osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...