Gå til innhold

Alkoholkonfekt og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ta et par tre biter konfekt når man ammer?

Er så mange gode konfekttyper vi pleier å ha i jula, men noen av de inneholder alkohol. F.eks. Mon Chery eller Anton Berg Blomme i Madeira.

Men er det så lite alkohol i dette at d ikke gjør noe at jeg tar et par smaker? Eller bør jeg styre unna?

Litt kjedelig å måtte pumpe seg bare for et par sjokoladebiter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så lite alkohol at jeg tror ikke det merkes engang. mer alkohol i nybakt brød ;-)

melka får samme promille som blodet har jeg hørt, så det er jo ikke snakk om at babyen drikker noe tilsvarende vørterøl engang

Skrevet

Selvfølgelig kan du det, spis gjerne hele pakken. Du klarer neppe å opparbeide deg noen promille med så lite inntak, og melka får samme promilleinnhold som du har (altså, barnet får ikke samme promille slik som når man er gravid). Hvis du har 0,08 promille eller noe, vil melka barnet drikker inneholde det. Barnet vil ikke få promille av det, og jeg kan ikke tenke meg at så små mengder vil sette noen smak på melka heller.

Skrevet

I tillegg til det de andre skriver, vil jeg legge til at man uansett ikke trenger å pumpe seg. Promillen i melken går ned igjen sammen med promillen i blodet, så det er bare å vente et par timer hvis man har drukket. Men du får ikke promille av litt konfekt :-)

Skrevet

Tror nok du blir kvalm før det blir noe særlig alkohol i melken. Ikke tenk på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...