Gjest ammer.. Skrevet 30. november 2010 Skrevet 30. november 2010 Kan man ta et par tre biter konfekt når man ammer? Er så mange gode konfekttyper vi pleier å ha i jula, men noen av de inneholder alkohol. F.eks. Mon Chery eller Anton Berg Blomme i Madeira. Men er det så lite alkohol i dette at d ikke gjør noe at jeg tar et par smaker? Eller bør jeg styre unna? Litt kjedelig å måtte pumpe seg bare for et par sjokoladebiter... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 30. november 2010 Skrevet 30. november 2010 Det vil jeg tro er helt greit :-) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 30. november 2010 Skrevet 30. november 2010 Det er så lite alkohol at jeg tror ikke det merkes engang. mer alkohol i nybakt brød ;-) melka får samme promille som blodet har jeg hørt, så det er jo ikke snakk om at babyen drikker noe tilsvarende vørterøl engang 0 Siter
Gjest kos deg Skrevet 30. november 2010 Skrevet 30. november 2010 Selvfølgelig kan du det, spis gjerne hele pakken. Du klarer neppe å opparbeide deg noen promille med så lite inntak, og melka får samme promilleinnhold som du har (altså, barnet får ikke samme promille slik som når man er gravid). Hvis du har 0,08 promille eller noe, vil melka barnet drikker inneholde det. Barnet vil ikke få promille av det, og jeg kan ikke tenke meg at så små mengder vil sette noen smak på melka heller. 0 Siter
Mirabell Skrevet 30. november 2010 Skrevet 30. november 2010 I tillegg til det de andre skriver, vil jeg legge til at man uansett ikke trenger å pumpe seg. Promillen i melken går ned igjen sammen med promillen i blodet, så det er bare å vente et par timer hvis man har drukket. Men du får ikke promille av litt konfekt :-) 0 Siter
laban Skrevet 30. november 2010 Skrevet 30. november 2010 Tror nok du blir kvalm før det blir noe særlig alkohol i melken. Ikke tenk på det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.