Gå til innhold

Reaksjoner på Cipramil - hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Hei NHD,

Jeg har nettopp startet med Cipramil for angst, 10 mg og skal trappe opp om en uke til 20 mg.

Jeg har litt bivirkninger, men kan leve med det hvis ikke reaksjonene blir verre.

Kvalme, lite matlyst, litt angst, trett o.s.v.

Hvor lenge må jeg regne med at bivirkningene vil vare?

Må jeg regne med flere/kraftigere bivirkning når dosen økes?

Om to uker (den 6/10) skal jeg reise på ferie til Kreta.

Innen den tid vil jeg har gått på Cipramil i 2 uker, en uke med 10 mg og en uke med 20 mg.

Bør jeg heller ta to uker med 10 mg før jeg trapper opp?

Hva da med ferien hvis jeg blir dårligere ved opptrapping den uken jeg er borte? (Vil så gjerne være noenlunde bra i ferien).

Må jeg ha med meg skriv fra legen at jeg bruker medisiner,

Cipramil + Valium når jeg reiser?

Takk for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35692-reaksjoner-p%C3%A5-cipramil-hvor-lenge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

De fleste får lette kvalmereaksjoner noen dager ved oppstart. Dette kan komme tilbake et par dager ved doseøkning.

Du bør gå opp til 20 mg etter en uke. For du er vel ikke bare ute etter å unngå bivirkninger, du vil vel ha virkning også?

Ja, du bør ha med skriv fra legen. Særlig er det viktig for Valium.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...