Gå til innhold

Fjerne vorte/føflekk

Anbefalte innlegg

Jeg var hos fastlegen, og fikk henvisning til hudlege for å fjerne det jeg trodde var en føflekk i ansiktet. Legen sa det var en vorte, og at den ikke var farlig i det hele tatt så den kan fryses bort for å slippe arr. Men jeg har alltid trodd det er en føflekk, og finner ingen bilder på nett av lignende vorter. Litt skeptisk til å bare fryse den vekk egentlig. Tenkte jo at den bør sendes inn til undersøkelse. Men hvis hudlegen også mener det er vorte så er det vel ganske trygt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356945-fjerne-vortef%C3%B8flekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hudleger er godt drillet i å se forskjeller på slikt.

Jeg ble selv henvist for en utvekst på hånda fordi fastlegen var usikker på om det var en vorte eller en føflekk. Hudlegen sa med en gang at det der i alle fall ikke var noe føflekk, og at hun mente det neppe var noe kreft. Jeg fikk tilbud om å få den skåret bort og sendt til undersøkelse, dersom jeg ønsket det. Hun trodde ikke det var noe som var farlig å beholde heller. Men selv om det ga meg et arr, så ville jeg helst føle meg sikker. Dermed ble den raskt og enkelt fjernet, jeg fikk tre-fire sting og et lite arr jeg ikke plages med. Analysen viste at det var en spesiell for for fortykning av huden.

Hvis de er sikre på at det er en vorte, så er det nok best å få det frosset. Ville jeg ha gjort i alle fall.

Hudleger er godt drillet i å se forskjeller på slikt.

Jeg ble selv henvist for en utvekst på hånda fordi fastlegen var usikker på om det var en vorte eller en føflekk. Hudlegen sa med en gang at det der i alle fall ikke var noe føflekk, og at hun mente det neppe var noe kreft. Jeg fikk tilbud om å få den skåret bort og sendt til undersøkelse, dersom jeg ønsket det. Hun trodde ikke det var noe som var farlig å beholde heller. Men selv om det ga meg et arr, så ville jeg helst føle meg sikker. Dermed ble den raskt og enkelt fjernet, jeg fikk tre-fire sting og et lite arr jeg ikke plages med. Analysen viste at det var en spesiell for for fortykning av huden.

Hvis de er sikre på at det er en vorte, så er det nok best å få det frosset. Ville jeg ha gjort i alle fall.

For arret kan vel bli ganske stort og synlig? Har aldri fjernet føflekker før og vet ikke hvordan det blir seendes ut. Den sitter nesten nede ved kjevebeinet så er jo ganske synlig fra siden av. Men har operert hånda før, og arret der ble ganske tydelig. Ser alle stingene. Ikke like lekkert å ha det i ansiktet, men legen skal nok være ganske sikker før jeg tør å bare fryse.

Annonse

Gjest Hulderen

For arret kan vel bli ganske stort og synlig? Har aldri fjernet føflekker før og vet ikke hvordan det blir seendes ut. Den sitter nesten nede ved kjevebeinet så er jo ganske synlig fra siden av. Men har operert hånda før, og arret der ble ganske tydelig. Ser alle stingene. Ikke like lekkert å ha det i ansiktet, men legen skal nok være ganske sikker før jeg tør å bare fryse.

Arret trenger ikke bli særlig synlig. Jeg har fjernet en føflekk i ansiktet, og arret er bare en tynn strek som knapt er synlig. Andre legger ikke merke til det. Når jeg skal pynte meg, så skjuler jeg det bare med en dekkstivt.

Det som er viktig, er at man de tre første månedene dekker såret/arret med en silketape. Det hindrer fortykning av huden.

candyqueen_83

Arret trenger ikke bli særlig synlig. Jeg har fjernet en føflekk i ansiktet, og arret er bare en tynn strek som knapt er synlig. Andre legger ikke merke til det. Når jeg skal pynte meg, så skjuler jeg det bare med en dekkstivt.

Det som er viktig, er at man de tre første månedene dekker såret/arret med en silketape. Det hindrer fortykning av huden.

I tre måneder? Må jeg gå med plaster i ansiktet i tre måneder? Hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...