Gå til innhold

Ville du ha hatt narkomane naboer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Narkomane, på linje med alle andre, har selvsagt akkurat samme rett som alle andre til å bli behandlet ordentlig, og til å bo et sted.

Lurer på om man kan forhindre å ha medlemmer av velforeningen som naboer?

:løsningsorientert:

Med vennlig hilsen

Gjest slabbedask

Narkomane, på linje med alle andre, har selvsagt akkurat samme rett som alle andre til å bli behandlet ordentlig, og til å bo et sted.

Lurer på om man kan forhindre å ha medlemmer av velforeningen som naboer?

:løsningsorientert:

Med vennlig hilsen

De kan jo flytte inn i naboleiligheten din da? Eller kanskje du kan leie ut en hybel eller to til et halvt snes narkomane?

De kan jo flytte inn i naboleiligheten din da? Eller kanskje du kan leie ut en hybel eller to til et halvt snes narkomane?

''De kan jo flytte inn i naboleiligheten din da? Eller kanskje du kan leie ut en hybel eller to til et halvt snes narkomane?''

Jeg har hatt 15 døde narkotrafikanter utenfor døren, så et par narkomane i naboleiligheten er i grunnen ikke så skremmende.

Helst ikke. hadde det bare vært de narkomane og de ansatte, men slik blir det nok ikke. Har fått et ungdomshjem rett i nabolaget. Der bor store ungdomer (15-16, 17- 18) som ikke kan bo hjemme/ ikke har fosterforeldre osv. Forferdelig for disse unge at de ikke har et trygt hjem, men veldig mange av dem er så på skråplanet allerede at de trekker med seg MYE rart.

Annonse

Gjest slabbedask

''De kan jo flytte inn i naboleiligheten din da? Eller kanskje du kan leie ut en hybel eller to til et halvt snes narkomane?''

Jeg har hatt 15 døde narkotrafikanter utenfor døren, så et par narkomane i naboleiligheten er i grunnen ikke så skremmende.

Fint for deg. Vi andre vil helst slippe det.

Annonse

Nei, helst ikke om jeg kan velge. Jeg har bodd like ved en sånn bolig før, og det var ikke bare hyggelig. Det følger ofte mye dritt med dem selv om de selvsagt kan være ålreite folk. Narkohandel i nabolaget, uro, mye tvilsomme folk som reker rundt og besøker beboerne, innbrudd, tigging og leven osv, osv.

Men et sted må de jo bo...

Det tar på seg en ENORM utfordring. Her jeg bor - psykiatrisk bofellesskap med egne private leiligheter og personalbase, var det i starten plassert en relativt stor gruppe med dobbeltdiagnoser her. Dette skapte bråk, uro og utrygghet for andre som bor her. Noen er veldig sensitive. Selv var jeg aldri redd, men jeg ble temmelig fed up av å finne sprøyter i garasjen, hasjlukt i gangen, folk fra et hardt miljø kom stadig på besøk, noen satte overdose et par ganger. Personalet her hadde ikke kompetansen og ikke muligheten til å ta skikkelig tak i problemet, skyldte alt på kommunen som ikke foretok seg en dritt på svært lang tid. I starten hadde vi alle det fint, folk var nyktre. Så sprakk en, og da var det hele gjort. De plaget ikke meg direkte, ikke på noe skremmende måte i alle fall. Men det er folk her som er supersensitive for den minste uro. Til slutt ble ting tatt tak i og ryddet opp i. Nå er det slik at det bor to-tre stykker som ruser seg fast, men de plager ikke oss andre; de holder seg sammen og unna oss andre. Jeg har og mine svin på skogen når det gjelder alkoholbruk, men jeg er ikke narkoman, jeg har holdt meg i leiligheten min (eller rettere sagt isolert meg).

Så... Det er forskjell på narkomane, og det har veldig mye å si hvem man setter sammen. Om folk med et alvorlig rusproblem ikke er stabilt nyktre, mener jeg at de enten må ha bofellesskap med kyndig personale - kun myntet på de. Jeg har ikke noe til overs for måtte bo et sted der de som sprekker og drar inn folk fra stedets harde narkomiljø. Om jeg hadde fått en naboblokk med narkomane... Om jeg kunne føle meg trygg for at det var KYNDIG bemanning der og at sprekk og psykoser ble tatt på alvor OMGÅENDE - så kunne de fått et forsøk .

Gjest slabbedask

Vel, da foreslår jeg du flytter. Det er nok den beste løsningen, slik at de slipper å være belemret med deg.

''Vel, da foreslår jeg du flytter. Det er nok den beste løsningen, slik at de slipper å være belemret med deg.''

Ikke noe problem, det bor ingen slike her. De blir nemlig ikke godkjent av sameiet.

''Jeg har hatt 15 døde narkotrafikanter utenfor døren''

... trodde ikke du brydde deg så mye om - eh hva kan man si? Gjenferd?

Uff det ble litt makabert men kunne ikke dy meg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...