Gå til innhold

Sunne middagsforslag fra hyllene på Rimi?

Anbefalte innlegg

Gjest barba pappa

Jeg skal innrømme at jeg er elendig på sunn og ikke-sunn mat, og i tillegg er jeg elendig på kjøkkenet. Jeg har en god forbrenning så all den "drittmaten" jeg har spist opp gjennom årene har ikke lagt seg, men jeg regner med at mye av den ikke er bra med tanke på kreft, blodårer osv.

Med små unger i huset så har jeg innsett at pølser og pizza bør serveres på lørdager, men jeg sliter med å komme opp med mat vi kan spise til middag(verken jeg eller ungene spiser grønt til middagen).

Med Rimi som nærmeste og enkleste forretning så føler jeg at det er små håp om å finne på middager som vi "bør" spise.

Hvordan er det f.eks med fiskeretter fra Findus(fiskepinner, fylt rødspette etc), og de fiskekakene(steinbit, ost/bacon, osv) fra Sjarken(?) - er det noe sunt i disse?

Alle tips mottas med takk :)

Fortsetter under...

Fiskepakker - laksefilet som pakkes inn i folie med grønnsaker og litt sitron, salt og pepper, evt ferske urter. Fordelen med å lage porsjonspakker til hver enkelt, er at du tilpasser ulike grønnsaker ut fra hva de foretrekker. Mine er ihvertfall ulike i preferansene på grønnsaksfronten.

Hjemmelaga tomatsuppe av boksetomater, melk, løk, hvitløk, fersk basilikum og bittelitt olivenolje. Smak til med et par klyper sukker, salt og pepper. Grønnsakene steikes blankt før alt kokes sammen. Kjør alt sammen med stavmixer.

Tom Kha Gai: http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Supper/Kylling/Thaisuppe-med-kylling-og-kokosmelk

Fullkornpasta med bolognese. Jeg bruker alltid denne oppskrifta, og varierer med å servere lasagne en gang iblant: http://www.thegordonramsayblog.com/recipes/gordon-ramsays-classic-lasagne-al-forno/

Gjest Melissa Dynasty

Hvis du tar utangspunkt i rent kjøtt og fisk og serverer grønnsaker til er det jo veldig bra.

Vi bruker en del ren torsk og laks med grønnsaker til. Synes ikke det gjør noe om en av og til bruker fiskegrateng og fiskeboller også. Lofotens fiskekaker inneholder mest fisk av fiskekakene. Ca 60% usikker på om de selges på din butikk.

Kyllingfilet med grønnsaker og ris eller potet.

Ellers finnes det masse gode oppskrifter, rimi og rema ingen hindring. Jeg tenker at det er greit om man unngår halvfabrikata flere dager i uka.

Forslag til meny:

Mandag:

Hjemmelaget tomatsuppe

Tirsdag:

Laksefilet med pasta og grønnsaker.

Onsdag:

Kyllingfilet, grønnsaker og saus.

Torsdag:

Lofotens fiskekaker eller annet fiskeprodukt som fiskegrateng, fiskeboller.

Fredag:

Taco

Lørdag:

Pizza

Søndag:

Svin indrefilet med grønnsaker og potet. Eller kjøttkaker eller kjøttboller og grønnsaker og potet.

Gjest barba pappa

Hvis du tar utangspunkt i rent kjøtt og fisk og serverer grønnsaker til er det jo veldig bra.

Vi bruker en del ren torsk og laks med grønnsaker til. Synes ikke det gjør noe om en av og til bruker fiskegrateng og fiskeboller også. Lofotens fiskekaker inneholder mest fisk av fiskekakene. Ca 60% usikker på om de selges på din butikk.

Kyllingfilet med grønnsaker og ris eller potet.

Ellers finnes det masse gode oppskrifter, rimi og rema ingen hindring. Jeg tenker at det er greit om man unngår halvfabrikata flere dager i uka.

Forslag til meny:

Mandag:

Hjemmelaget tomatsuppe

Tirsdag:

Laksefilet med pasta og grønnsaker.

Onsdag:

Kyllingfilet, grønnsaker og saus.

Torsdag:

Lofotens fiskekaker eller annet fiskeprodukt som fiskegrateng, fiskeboller.

Fredag:

Taco

Lørdag:

Pizza

Søndag:

Svin indrefilet med grønnsaker og potet. Eller kjøttkaker eller kjøttboller og grønnsaker og potet.

Takk for et godt forslag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...