Gå til innhold

Ønsker tips til bryluppsgave til min bror.......

Anbefalte innlegg

Gjest nygift bror........

Min bror på 35 år har giftet seg. De har ikke holdt noe bryllupp. Det har vært helt enkelt. De skal nå ha sitt første barn sammen. Lurer på hva jeg skal kjøpe i gave til dem, har ingen ideer og lurer på om noen vil komme med forslag? eventuelt hvor mye er vanlig bruke til dette formålet? Har aldri hatt søsken som har giftet seg, så erfaringen er dårlig. Vi har hatt lite kontakt de siste årene da han ikke bor i Norge lengre. Gave skal sendes, så den kan ikke være for stor og tung.

Tips tas i mot med takk

Fortsetter under...

Gjest Vizzvazz

Det vanlige til søsken er vel fra

400-1000 alt ettersom hvor god råd du har vil jeg tro?

Og det skal ikke være tungt... Hmmmm En fin bryllupsgave er en duk - det er noe ethvert gift par trenger hehe :) Det er i alle fall lett å sende og ikke knuselig.

Håndkler er også fin gave, f.eks. to matchende badehåndklær med navnene brodert? Så har de hver sin på badet.. det kan være en fin gave.

Jeg giftet meg i sommer, og av "ikke-knuselige" ting fikk vi bl.a. salatbolle av stål, bestikk, duk, treskål (det er ikke så tungt...), bok (type "coffee table-bok"), telysholdere av stein, kokkekniver og gryteunderlag. Gavekort/gavesjekk er jo enklest å sende i posten, men jeg ville ha sendt det rekommandert.

Gjest Elextra

Det vanlige til søsken er vel fra

400-1000 alt ettersom hvor god råd du har vil jeg tro?

Og det skal ikke være tungt... Hmmmm En fin bryllupsgave er en duk - det er noe ethvert gift par trenger hehe :) Det er i alle fall lett å sende og ikke knuselig.

Håndkler er også fin gave, f.eks. to matchende badehåndklær med navnene brodert? Så har de hver sin på badet.. det kan være en fin gave.

''Det vanlige til søsken er vel fra 400-1000 ''

Her er nok variasjonene store. Jeg ville nok antakelig strukket meg lenger enn til kr. 1000 til søskens bryllup (har ikke mange søsken eller svogere/svigerinner).

Men mulig en gir noe mindre "etterpågave" enn gave til selve dagen, da.

candyqueen_83

Her er nok variasjonene store. Jeg ville nok antakelig strukket meg lenger enn til kr. 1000 til søskens bryllup (har ikke mange søsken eller svogere/svigerinner).

Etterpågave?

Annonse

Gjest Vizzvazz

Ja, det er litt sånn når de har lite kontakt og dessuten ikke var invitert i bryllupet så holder det egentlig med maks 1000 syns jeg.

Hadde de derimot kommet i bryllupet og hadde et litt nærmere forhold ville jeg tenkt rundt 1500. Spørs jo litt hva paret ønsker og, de har ofte en ønskeliste på f.eks. Til Bords. Syns ikke det skal gå på penger egentlig, det er jo tanken som teller egentlig... men kjøpe noe som de kan få bruk for. De får sikkert en del dilldall som bare blir liggende på et kott.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...