Gå til innhold

For høye leukocytter i blodet

Anbefalte innlegg

Gjest gravid og bekymret

Jeg er gravid og tok nettopp en blodprøve hos legen som viste for høye leukocytter. Ved at det betyr at det er en eller annen infeksjon i kroppen, men hvor farlig er det? De var kun litt over grensen, så ikke så altfor høye, men allikevel. Hva slags infeksjon kan det være snakk om, noen som vet??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357006-for-h%C3%B8ye-leukocytter-i-blodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gravid og bekymret

Littt over grensen er uten betydning. Har du noen plager?

Har en del vondt i magen og blir fort anpusten. (pulsen min stigen voldsomt bare jeg bøyer meg ned for å vaske gulvet f.eks)

Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre, men. Utenom det er alt greit.

Gjest lifeis...

Har en del vondt i magen og blir fort anpusten. (pulsen min stigen voldsomt bare jeg bøyer meg ned for å vaske gulvet f.eks)

Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre, men. Utenom det er alt greit.

Hvor langt på vei er du? Det er vanlig å få forhøyet puls etterhvert som svangerskapet stiger frem. Dette skyldes at du bærer mer vekt og også forbigående hormonelle forandringer, feks endringer i stoffskiftet. Noen har normalt noe forhøyet antall hvite blodlegemer. Jeg ligger alltid noe over ref.grense og har gjort det i de siste 10 årene i hvertfall. Mulig jeg alltid har hatt det slik. Selv små infeksjoner av ulik art gir økning i leukocytter, så jeg tror ikke det er behov for å engste seg. Lettere sagt enn gjort kanskje :)

Har du noen "inntrengere" i kroppen, så er dette bare kroppens naturlige måte å kvitte seg med dem på :) Du fungerer som du skal med andre ord.

Gjest gravid og bekymret

Hvor langt på vei er du? Det er vanlig å få forhøyet puls etterhvert som svangerskapet stiger frem. Dette skyldes at du bærer mer vekt og også forbigående hormonelle forandringer, feks endringer i stoffskiftet. Noen har normalt noe forhøyet antall hvite blodlegemer. Jeg ligger alltid noe over ref.grense og har gjort det i de siste 10 årene i hvertfall. Mulig jeg alltid har hatt det slik. Selv små infeksjoner av ulik art gir økning i leukocytter, så jeg tror ikke det er behov for å engste seg. Lettere sagt enn gjort kanskje :)

Har du noen "inntrengere" i kroppen, så er dette bare kroppens naturlige måte å kvitte seg med dem på :) Du fungerer som du skal med andre ord.

Er ikke langt på vei i det hele tatt, kun 7 uker. Synes det er for tidlig å føle det slik jeg føler det, derfor blir jeg litt bekymret ser du. Men takk for svar :) skal se om legen ringer i løpet av uken, hvis ikke så er alt bra.

Gjest lifeis...

Er ikke langt på vei i det hele tatt, kun 7 uker. Synes det er for tidlig å føle det slik jeg føler det, derfor blir jeg litt bekymret ser du. Men takk for svar :) skal se om legen ringer i løpet av uken, hvis ikke så er alt bra.

Jeg forstår. Kontakt legen om nødvendig for å få det roligere i deg selv. Håper alt roer seg og lykke til med graviditeten :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...