Gjest jeg skal bli frisk Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg har nå gått på zoloft , 150 mg i seks uker, men synes ikke jeg har god nok effekt. Jeg prøver å gå høyere opp, men opplever da at jeg blir skikkelig dårlig. Det kjennes rart ut i hele kroppen, annerledes enn når jeg har økt opp til 150 mg. En merkelig svimmelhet, det kjennes ut som om jeg skal besvime hele tiden, og jeg er helt bomull i hodet. Klarer ikke koordinere bevegelsene skikkelig. Jeg føler meg overdosert, om det er en følelse, men vet jo ikke om det vil gå over. Jeg har tidligere vært oppe i 200 mg i seks dager, men da hadde jeg trappet for raskt opp og følte meg veldig dårlig. Nå kjennes det imidlertid likedan ut, selv om kroppen min nå har gått seks uker på 150 mg. Jeg vil ikke være ei pyse og ha høy dose uprøvd, men vil heller ikke pine meg uten god grunn. 1)Skal man da presse seg ytterligere, eller skal jeg godta at dette er det høyeste for meg? (Tidligere har jeg kunnet gå på 150 mg efexor og 15 mg cipralex som høyeste dose, om det kan være en pekepinn i forhold til zoloften.) Psykiater Lars Tanum skriver om tre muligheter når en ikke kommer høyere opp. Gå på to SSRIpreparat på lavdose, bytte til et snri, eller legge til et noradrenergt medikament. Når det gjelde snri må en opp i høyere dose enn jeg tidligere har tålt(150 på efexor) og jeg hadde heller ikke god effekt. Da gjenstår løsning en eller tre. 2)Hva anbefaler du? To lavdosessri eller tillegg av wellbutrin? 3) Om man skal legge til wellbutrin 150 mg, skal dosen på 150 mg zoloft være uforandret? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357008-nhd-alternativ-i-depresjonsbehandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.