Gå til innhold

Begravelse

Anbefalte innlegg

Gjest Melis35
Skrevet

Jeg skal i begravelse,hvor vedkommende skal kremeres,er det da vanlig prosedyre å følge kisten ut i begravelses bilen,og vedkommende blir kjørt avgårde?

Jeg mener dette ble gjort med min oldemor,eller om kisten ble stående igjen og ble kjørt bor seneret,jeg husker ikke helt.

Anyone? :o)

Videoannonse
Annonse
Gjest ingen nick
Skrevet

Det er vel forskjellig alt etter hva familien ønsker. Jeg har vært i en begravelse hvor kisten forsvant ned i gulvet i kapellet og i en annen begravelse ble kisten ble båret ut i begravelsesbilen og alle gikk ut for å se bilen kjøre avgårde, begge gangene skulle avdøde kremeres.

Skrevet

Jeg har faktisk bare vært på en bisettelse der ikke kisten ble tatt med ut til å bli begravd på kirkegården. I dette tilfellet var bisettelsen i en kirke noen mil fra nærmeste krematorium, og da fulgte vi alle båren ut i bilen og så på at den kjørte avgårde.

Skrevet

De to gangene jeg har valgt så har jeg valgt at kisten blir stående der når vi går ut. Det samme valgte venninnen min i farens bisettelse. Venninna mi ble også bare liggende der uten at lokket ble satt på når vi gikk derfra.

Jeg har bare vært i en bisettelse hvor kista ble båret ut.

Skrevet

Hvis seremonien foregår vegg i vegg med et krematorium, blir den stående i kirkerommet. Er krematoriet lengre unna, velger familien om kista skal bæres ut, eller bli stående på slutten av bisettelsen.

Skrevet

Jeg har vært i flere begravelser der avdøde skal kremeres. Noen ganger har vi fulgt kista til bilen, andre ganger har kista blitt stående igjen i kirken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...