Gå til innhold

Ville du gåt i termodress?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• Missimo

15

• Holmes

7

• annegunn

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tatjana
Skrevet

Hva er det egentlig dere gjør utendørs, da? ;-)

Hvis man baser i snøen, aker med unger eller leker med hunder kan jeg forstå at man er bekymret for eventuelle gliper, men med jakke og bukse får man jo et belte over korsrygg/rumpe med dobbel polstring...:-)

Jeg aker og leker med ungene ja :-). Men ikke nå som det er så kaldt og så lite snø.

Vinterjakkene mine er korte, skjønner du, og jeg er en frysepinn. Så når jeg skal sitte på med mannen og gå resten av veien til jobb bruker jeg termodress. Og jeg har ingen problemer med at "resten av verden" ser det. Spesielt nå som det er så kaldt.

I tillegg har jeg sett på nært hold (venner og slektninger) som har fått motorstopp i kulda, og for enkelte har det vært på nære nippet. Det er ikke alltid så mye trafikk her jeg bor, så det er ike bare å stoppe neste bil - det kan hende neste bil kommer om en halvtime eller noe slikt. Og langt mellom husene er det også.

I går var det -30. I dag er det "bare" -22. Så varmedressen kommer nok fram igjen.

Skrevet

Nei, men det så jo ut som om hunden hadde det fantastisk morsomt, da! :-)

Storm P har jo sagt de bevingede ord: "Jeg ville ønske jeg var to små hundehvalpe, så jeg kunne lege med hinanden. " :-)

Storm P. er herlig :)

Typisk dansk lun humor - i samme gate som Piet Hein.

Gjest ingen nick
Skrevet

Jeg har lyst å ta på meg min også, men det passer vel dårlig akkurat nå selv om den minken jeg har daua for 45 år siden

Vi skal vel ikke synes synd på dyr som har vært døde i så mange år?

Bruk pelsen din, du og kos deg i et varmt plagg, det er veldig kaldt å sitte stille, når en er ute.

Gjest ingen nick
Skrevet

Jeg også. Veldig lite PK for tiden, men min gamle mink har fått ben å gå på i disse dager, bokstavelig talt.

Fint at der flere enn jeg som tør å bruke pels.

Jeg har møtt flere som lar pelsen henge i skapet fordi de er redde for å bruke den i disse antipelsdyrnæringstider.

Skrevet

Vi skal vel ikke synes synd på dyr som har vært døde i så mange år?

Bruk pelsen din, du og kos deg i et varmt plagg, det er veldig kaldt å sitte stille, når en er ute.

Ja, det er mye kaldere enn å gå, det er helt sikkert

Skrevet

Jeg har lyst å ta på meg min også, men det passer vel dårlig akkurat nå selv om den minken jeg har daua for 45 år siden

Det å la være å bruke pels av dyr som døde for 45 år siden må vel være på linje med de amerikanerne som i protest mot Frankrike helte ut i vasken fransk vin de hadde på lager hjemme ;-)

Skrevet

Storm P. er herlig :)

Typisk dansk lun humor - i samme gate som Piet Hein.

Ja, det er herlig :-)

Skrevet

Det å la være å bruke pels av dyr som døde for 45 år siden må vel være på linje med de amerikanerne som i protest mot Frankrike helte ut i vasken fransk vin de hadde på lager hjemme ;-)

Men akkurat nå er pelsindustri så omdiskutert at jeg tror jeg skal være.

Skrevet

Men akkurat nå er pelsindustri så omdiskutert at jeg tror jeg skal være.

Jeg har full forståelse for det. Jeg ville nok følt det ubekvemt om jeg hadde hatt pels selv.

Skrevet

Jeg har full forståelse for det. Jeg ville nok følt det ubekvemt om jeg hadde hatt pels selv.

''Jeg ville nok følt det ubekvemt om jeg hadde hatt pels selv.''

Da burde du kanskje vurdere å barbere deg? ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest midt på finnmarksvidda
Skrevet

Ja, jøss, det må man jo når det er kaldt. Her kaller vi det for scooterdress, og det er kleskoden på julebordene våre. ;)

Skrevet

''Jeg ville nok følt det ubekvemt om jeg hadde hatt pels selv.''

Da burde du kanskje vurdere å barbere deg? ;-)

Med vennlig hilsen

Ja, heldigvis slipper jeg det ;-)

• Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...