Gå til innhold

Er det mulig å bo på åtte kvadratmeter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satan! Også skulle de ha 4700 i måneden..Hadde ikke slått til på den! ;)

Trodde jeg bodde relativt trangt jeg, har stue med kjøkken, soverom og bad fordelt på 26 kvadratmeter, men innser jo at jeg flotter meg med ballsaler i forhold! ;D

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det høres ufattelig ut at de kan få inn soverom, bad og kjøkken på 8 kvm.

På bildene ser det jo helt levelig ut, greit nok for en student eller annen for en begrenset periode. Tross alt deilig å ha "hele plassen" for seg selv :-)

Gjest Melis35
Skrevet

Tja klart det er mulig,men jeg hadde ikke klart det,og i hvertfall ikke til den prisen,fytti katta...

Skrevet

Satan! Også skulle de ha 4700 i måneden..Hadde ikke slått til på den! ;)

Trodde jeg bodde relativt trangt jeg, har stue med kjøkken, soverom og bad fordelt på 26 kvadratmeter, men innser jo at jeg flotter meg med ballsaler i forhold! ;D

Husker at jeg bodde på et gjestehus i Sandefjord en gang jeg ikke rakk siste bussen hjem fra Torp. Fikk innlosjert meg på et gjestehus som ikke kan ha vært mere enn 6-7 kvadrat. Det var en køyeseng der, et bitte lite kjøleskap, og et klaffebord. Så da kunne jeg sitte i senga og spise. Det var rimelig klaustrofobisk.

Men hvor gjør en av alle tingene sine? Jeg har et rom på 14 kvadrat og har knapt plass til alt jeg eier, som klær bøker osv...

Må man bygge i høyden?

Skrevet

æsj du må visst stå å tisse på toalettet....

bokstavelig talt

soverommet jeg har nå er 7 kvm, og det er 90 cm seng, kommode, tv, og et lite skap. Det er ikke plass til å noe mer i det hele tatt.

Så få plass til kjøkken og bad på 8 kvm, det er ufattelig. Men jeg ser jo nå at dusjhodet henger over selve toalettskålen da, så det forklarer litt....

bra pris da :D

Skrevet

bokstavelig talt

soverommet jeg har nå er 7 kvm, og det er 90 cm seng, kommode, tv, og et lite skap. Det er ikke plass til å noe mer i det hele tatt.

Så få plass til kjøkken og bad på 8 kvm, det er ufattelig. Men jeg ser jo nå at dusjhodet henger over selve toalettskålen da, så det forklarer litt....

Stå og tisse er en ting, men hvor i huten skal du stå når du dusjer?? I do?

Skrevet

''men hvor i huten skal du stå når du dusjer?? I do?''

Ser ut som det er eneste løsningen.

Gjest antar jeg
Skrevet

Sitte på dolokket.

Skrevet

Nei, dette er ikke en "leilighet," det er et ROM med "alt-i-ett løsning"

Kan til nød fungere som et overnattingssted for en pendler, ( som alternativ til å bo på hotell,) men som et bosted på lengre sikt? - Definitivt IKKE.

Skrevet

Sitte på dolokket.

Nytt forslag til overskrift: "Attraktiv nyopp-pusset leilighet til multitasker"

Skrevet

bokstavelig talt

stå å dusje på toalettet mente jeg..

Skrevet

Husker at jeg bodde på et gjestehus i Sandefjord en gang jeg ikke rakk siste bussen hjem fra Torp. Fikk innlosjert meg på et gjestehus som ikke kan ha vært mere enn 6-7 kvadrat. Det var en køyeseng der, et bitte lite kjøleskap, og et klaffebord. Så da kunne jeg sitte i senga og spise. Det var rimelig klaustrofobisk.

Men hvor gjør en av alle tingene sine? Jeg har et rom på 14 kvadrat og har knapt plass til alt jeg eier, som klær bøker osv...

Må man bygge i høyden?

Tvileren i meg kom virkelig fram da jeg kom til punktet "god skap-plass". Dét skal de få meg til å tro! ;-)

Skrevet

ja kanskje løsningen blir å vaske håret i toalettskåla?;)

Skrevet

Det er ikek sluk på badet så vidt jeg kan se? Det er vel ikke lov en gang? Og ihvertfall ikke særlig lurt!

Gjest ingen nick
Skrevet

En gang i min grønne ungdom ble jeg tilbudt å leie en hybel på 8 kvm. Det var ingen kjøkken eller adgang til kjøkken og jeg kunne få tilgang til badet en time i uken ellers var det å bruke et lite toalett m/håndvask.

Dette var på Majorstua, men jeg sa allikevel nei takk.

Skrevet

Det er ikek sluk på badet så vidt jeg kan se? Det er vel ikke lov en gang? Og ihvertfall ikke særlig lurt!

Det må da vel være et sluk på badet? Eller må en stå med bena i doskålen og la vannet renne ned der? Eller kanskje man skal kombinere dusjing med gulvvask

Skrevet

Min første hybel var 9 kvadrat.... Blodpris for et kott, men de får nok leid det ut ja..

Skrevet

Det må være sluk noe sted der, vannet må jo renne et sted, men gulvet holder definitivt ikke norsk standard som sier tre cm fall fra dør til sluk (tror jeg det er).

Skrevet

Min første hybel var 9 kvadrat.... Blodpris for et kott, men de får nok leid det ut ja..

Var bad og kjøkken inkludert i de kvadratmeterne?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...