Gjest ingen nick Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Ikke for å dekke utgifter som flyselskapet skal stå for. Jeg synes ikke særlig synd på utenlandsreisende som drar avgårde på handletur i utlandet og ikke har så liten likviditet til hjemturen at økonomien ikke klarer et utlegg på 2-3 tusen kroner for en familie på fire. Da er det hasardiøst å reise i utgangspunktet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Flyplassen i San Javier ligger nesten like langt fra byen Murcia som fra byen Alicante selvom Norwegian kaller den for Murcia-Alicante. Alle avgiftene er betalt på forhånd, de blir oppkrevd sammen med den billige billettgrunnprisen. Den har ingenting med Alicante å gjøre, like lite som Torp er Oslo: - Flyplassen eksisterer ikke - Dessuten fortalte informasjonstjenesten på flyplassen meg at det ikke finnes noen Murcia-Alicante flyplass, slik som reisedokumentene fra Norwegian antyder. Jeg var på Aeoropuerto de Murcia – San Javier. - Denne flyplassen hadde jeg verken hørt om i lokketilbudene fra Norwegian eller på selskapets hjemmeside. Navnet sto heller ikke på min billett eller booking-bekreftelse, sier Hjelmark. Kollektivtilbudet fra flyplassen var svært mangelfullt og en drosje til Alicante ville koste henne omkring 1000 kroner. Hjelmark synes det hele er under enhver kritikk og ser på det som lureri fra Norwegians side. - Jeg føler meg lurt og synes at folk skal bli advart mot slikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg synes ikke særlig synd på utenlandsreisende som drar avgårde på handletur i utlandet og ikke har så liten likviditet til hjemturen at økonomien ikke klarer et utlegg på 2-3 tusen kroner for en familie på fire. Da er det hasardiøst å reise i utgangspunktet. Ja, ikke sant? Last skylden over på passasjerene. Få fokus vekk fra elendig kundebehandling og null respekt for passasjerens rettigheter. Regel nr 1, ikke sant? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Norewegian har ikke 20000 passasjerer på Gatwick disse dagene, og de håndterer tydeligvis ikke en eneste av de de har. Hva med Tom og Lene som har tatt en shoppingtur til London. De har ikke 2-3000 kr i reserve for å betale hotell og mat i en situasjon der Norwegian ganske enkelt ikke stiller opp for passasjerene, men lar dem seile sing egen sjø. Hva forventer du av disse? Reglene er klare. De har krav på losji, men selskapet gir F og forventer at de ordner seg selv. ''Hva med Tom og Lene som har tatt en shoppingtur til London. De har ikke 2-3000 kr i reserve for å betale hotell og mat '' Jeg synes at det er uforsvarlig å reise utenlands når de har så lite penger i reserve. Det kan hende mye uventet som en kan trenge penger til og derfor er det nødvendig at de reisende har kapital i reserve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 ''Hva med Tom og Lene som har tatt en shoppingtur til London. De har ikke 2-3000 kr i reserve for å betale hotell og mat '' Jeg synes at det er uforsvarlig å reise utenlands når de har så lite penger i reserve. Det kan hende mye uventet som en kan trenge penger til og derfor er det nødvendig at de reisende har kapital i reserve. ''Jeg synes at det er uforsvarlig å reise utenlands når de har så lite penger i reserve. Det kan hende mye uventet som en kan trenge penger til og derfor er det nødvendig at de reisende har kapital i reserve.'' Men det du snakker om er personlig preferanse. Du kan ikke blande dette inn i hva den reisende har krav på, og selv om Tom og Lene har andre reisevaner enn deg og ikke ser behovet for backupen du (og jeg også, forsåvidt) trenger, har de krav på denne typen hjelp på stedet - der og da. Dessuten er det ikke alle som har penger. Hvis f.eks. familien din bor i Danmark og du skal feire julen der, kanskje familien din har betalt billetten din for deg siden du egentlig ikke har råd, og da er det urimelig å forvente at den blakke personen likevel skal stille med et par tusen kroner i nødkasse fordi en mellomlanding på Gardermoen kan resultere i at han må sove på flyplassen i 3 dager fordi flyselskapet ikke gjør det de plikter å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Den har ingenting med Alicante å gjøre, like lite som Torp er Oslo: - Flyplassen eksisterer ikke - Dessuten fortalte informasjonstjenesten på flyplassen meg at det ikke finnes noen Murcia-Alicante flyplass, slik som reisedokumentene fra Norwegian antyder. Jeg var på Aeoropuerto de Murcia – San Javier. - Denne flyplassen hadde jeg verken hørt om i lokketilbudene fra Norwegian eller på selskapets hjemmeside. Navnet sto heller ikke på min billett eller booking-bekreftelse, sier Hjelmark. Kollektivtilbudet fra flyplassen var svært mangelfullt og en drosje til Alicante ville koste henne omkring 1000 kroner. Hjelmark synes det hele er under enhver kritikk og ser på det som lureri fra Norwegians side. - Jeg føler meg lurt og synes at folk skal bli advart mot slikt. Ja, jeg har lest artikkelen og mener at Flyplassen i San Javier ikke kan kalles for Murcia-Alicante, de to byene ligger i to forskjellige provinser. Samtidig har vi booket flybiletter til San Javier flyplassen og da var vi ikke i tvil om hvilken flyplass det var snakk om. Jeg medgir at det er forvirrende at Norwegian blander sammen de to stedene i sitt billettsystem, for de flyr til begge flyplassene og en skal være meget observant for å se den lille forskjellen i benevnelsene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 ''Jeg synes at det er uforsvarlig å reise utenlands når de har så lite penger i reserve. Det kan hende mye uventet som en kan trenge penger til og derfor er det nødvendig at de reisende har kapital i reserve.'' Men det du snakker om er personlig preferanse. Du kan ikke blande dette inn i hva den reisende har krav på, og selv om Tom og Lene har andre reisevaner enn deg og ikke ser behovet for backupen du (og jeg også, forsåvidt) trenger, har de krav på denne typen hjelp på stedet - der og da. Dessuten er det ikke alle som har penger. Hvis f.eks. familien din bor i Danmark og du skal feire julen der, kanskje familien din har betalt billetten din for deg siden du egentlig ikke har råd, og da er det urimelig å forvente at den blakke personen likevel skal stille med et par tusen kroner i nødkasse fordi en mellomlanding på Gardermoen kan resultere i at han må sove på flyplassen i 3 dager fordi flyselskapet ikke gjør det de plikter å gjøre. ''Dessuten er det ikke alle som har penger. Hvis f.eks. familien din bor i Danmark og du skal feire julen der, kanskje familien din har betalt billetten din for deg siden du egentlig ikke har råd, og da er det urimelig å forvente at den blakke personen likevel skal stille med et par tusen kroner i nødkasse fordi en mellomlanding på Gardermoen kan resultere i at han må sove på flyplassen i 3 dager fordi flyselskapet ikke gjør det de plikter å gjøre.'' Det er forsåvidt en relevant problemstilling for vi betaler flybillettene for datteren vår når vi er i Spania, men vi sørger for at hun har et kredittkort med kredittgrense på kr 5-10.000 som hun kan bruke i nødstilfelle. Dette kalles forutseenhet og burde være en forhåndsregel alle reisende tar, før de legger ut på turer, i stedet for å stå frem i massemedia og beklage seg over at de ikke har tilgang til såpass små beløp som 2-3.000 kroner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 ''Dessuten er det ikke alle som har penger. Hvis f.eks. familien din bor i Danmark og du skal feire julen der, kanskje familien din har betalt billetten din for deg siden du egentlig ikke har råd, og da er det urimelig å forvente at den blakke personen likevel skal stille med et par tusen kroner i nødkasse fordi en mellomlanding på Gardermoen kan resultere i at han må sove på flyplassen i 3 dager fordi flyselskapet ikke gjør det de plikter å gjøre.'' Det er forsåvidt en relevant problemstilling for vi betaler flybillettene for datteren vår når vi er i Spania, men vi sørger for at hun har et kredittkort med kredittgrense på kr 5-10.000 som hun kan bruke i nødstilfelle. Dette kalles forutseenhet og burde være en forhåndsregel alle reisende tar, før de legger ut på turer, i stedet for å stå frem i massemedia og beklage seg over at de ikke har tilgang til såpass små beløp som 2-3.000 kroner. Det er vel ingen som har beklaget seg over dette, det var en tenkt situasjon der reisende kommer i en klemme fordi Norwegian nekter å oppfylle sin del av kontrakten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Ja, ikke sant? Last skylden over på passasjerene. Få fokus vekk fra elendig kundebehandling og null respekt for passasjerens rettigheter. Regel nr 1, ikke sant? Nei, jeg forsvarer ikke Norwegians kundebehandling. Jeg kritiserer at en familie på fire går ut i avisen og beklager seg over at de ikke har penger til utlegg på 500-750 kroner for hver person, når de har brukt mange penger på å reise til London for å handle. Jeg synes at de hellere burde være flaue over deres økonomiske sans. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Det er vel ingen som har beklaget seg over dette, det var en tenkt situasjon der reisende kommer i en klemme fordi Norwegian nekter å oppfylle sin del av kontrakten. Det sto en artikkel om en slik familie på en av nettavisene i går. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Nei, jeg forsvarer ikke Norwegians kundebehandling. Jeg kritiserer at en familie på fire går ut i avisen og beklager seg over at de ikke har penger til utlegg på 500-750 kroner for hver person, når de har brukt mange penger på å reise til London for å handle. Jeg synes at de hellere burde være flaue over deres økonomiske sans. Også mindre bemidlede mennesker kan i dag ofte unne seg en ferie eller shoppingtur. For alt vi vet har denne familien spart i ett år før denne turen hvor de endelig kunne fråtse litt. Det at de proffe aktørene, her Norwegian, ikke gjør jobben sin, gjør ikke familien til mennesker som trenger å være flaue over noe som helst, med mindre man bør være flau over at man er nødt til å spare for å kunne unne seg enn London-tur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Også mindre bemidlede mennesker kan i dag ofte unne seg en ferie eller shoppingtur. For alt vi vet har denne familien spart i ett år før denne turen hvor de endelig kunne fråtse litt. Det at de proffe aktørene, her Norwegian, ikke gjør jobben sin, gjør ikke familien til mennesker som trenger å være flaue over noe som helst, med mindre man bør være flau over at man er nødt til å spare for å kunne unne seg enn London-tur. Ofte er mangelen på informasjon et hovedproblem. Man kan godt ha råd til hotell osv., men likevel kvie seg for å legge ut så mye penger uten at noen forteller i klartekst at det er OK og forsikrer at man vil få det igjen uten problemer. Det er så mange historier om ellevilt byråkrati for å få forsikringspenger, få tilbake taxiregning når kollektivtransporten svikter, få igjen utlegg til innkjøp når bagasjen forsvinner osv., at man skal være ganske sikker og reisevant for å fikse alt sånt for hele familien uten å kjenne litt på angsten for om man nå gjør en eller annen fillefeil som vil velte hele oppgjøret. Man trenger ikke være uansvarlig eller fattig av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Ofte er mangelen på informasjon et hovedproblem. Man kan godt ha råd til hotell osv., men likevel kvie seg for å legge ut så mye penger uten at noen forteller i klartekst at det er OK og forsikrer at man vil få det igjen uten problemer. Det er så mange historier om ellevilt byråkrati for å få forsikringspenger, få tilbake taxiregning når kollektivtransporten svikter, få igjen utlegg til innkjøp når bagasjen forsvinner osv., at man skal være ganske sikker og reisevant for å fikse alt sånt for hele familien uten å kjenne litt på angsten for om man nå gjør en eller annen fillefeil som vil velte hele oppgjøret. Man trenger ikke være uansvarlig eller fattig av den grunn. Veldig sant. Det er ikke lenge siden jeg var helt ubereist, og jeg visste ingenting. Men siden jeg har reist litt alene de siste årene, og derfor ikke har hatt noen å støtte meg på ved problemer, tok jeg meg litt tid til å sjekke opp en hel del. Samtidig lærer du ganske mye underveis. Men det burde ikke være nødvendig å vite nøyaktig hva man skal gjøre ved problemer, og det er kanskje her de solide operatørene skiller seg fra sånne som f.eks. Norwegian og RyanAir - som vil forsøke å sno seg unna alt med mindre du er klar over jussen, og kan slå i bordet med lover og rettigheter. De fleste er ikke klar over dette, og det vet nok Norwegian og co. å spekulere i. Derfor er det godt vi har pressen som kan filleriste dem litt fra tid til annen, og samtidig opplyse deres kunder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 ''Jeg vet ikke så mye om rettigheter,- men jeg tror ikke jeg ville ha innbilt meg at min 100-krones billett fra RyanAir eller Norwegian gjorde meg berettiget til så mye assistanse. Har liksom tenkt at det der er et sjansespill. Som jeg av og til velger å ta...'' Du har de samme rettighetene, men jeg tror heller ikke jeg ville satset på dem. Hvorvidt det lønner seg å ta sjansen på billigbillett av denne typen, blir opp til hver og en, og her ville jeg nok vurdert i forhold til hvor viktig det er for meg å komme fram med minst mulig problemer. Skal jeg Trondheim, og får en billett til 100 kroner, så selvsagt, og i verste fall kan jeg hoppe på toget og være der noen timer forsinket, men jeg ville f.eks. aldri tatt sjansen på RyanAir/Norwegian til Helsinki, for videre fly til Bangkok et par timer senere. ''men jeg ville f.eks. aldri tatt sjansen på RyanAir/Norwegian til Helsinki, for videre fly til Bangkok et par timer senere.'' Enig i den! Og man ville aldri ha bestilt høypris-billetter til hele fotballaget til poden som skal bort til London og se kamp - med det formål at flest mulig skal ha råd til å bli med... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 ''Dessuten er det ikke alle som har penger. Hvis f.eks. familien din bor i Danmark og du skal feire julen der, kanskje familien din har betalt billetten din for deg siden du egentlig ikke har råd, og da er det urimelig å forvente at den blakke personen likevel skal stille med et par tusen kroner i nødkasse fordi en mellomlanding på Gardermoen kan resultere i at han må sove på flyplassen i 3 dager fordi flyselskapet ikke gjør det de plikter å gjøre.'' Det er forsåvidt en relevant problemstilling for vi betaler flybillettene for datteren vår når vi er i Spania, men vi sørger for at hun har et kredittkort med kredittgrense på kr 5-10.000 som hun kan bruke i nødstilfelle. Dette kalles forutseenhet og burde være en forhåndsregel alle reisende tar, før de legger ut på turer, i stedet for å stå frem i massemedia og beklage seg over at de ikke har tilgang til såpass små beløp som 2-3.000 kroner. Det er faktisk ikke alle som har inntekt til å få kredittkort. Jeg har jeg altså, så du ikke tror jeg snakker om meg, men dattera mi har ikke fordi hun vil ikke ha for hun er redd for ikke å klare å styre pengebruken sin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg synes ikke særlig synd på utenlandsreisende som drar avgårde på handletur i utlandet og ikke har så liten likviditet til hjemturen at økonomien ikke klarer et utlegg på 2-3 tusen kroner for en familie på fire. Da er det hasardiøst å reise i utgangspunktet. Så vi med lite penger og trygd skal ikke reise på ferie vi da i tilfelle Norwegian kommer i trøbbel. Nå tar ikke Norwegian rullestolbrukere nesten heller og jeg fikk kraftig advarsel mot å bruke dem sist jeg var ute og reiste 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Det er faktisk ikke alle som har inntekt til å få kredittkort. Jeg har jeg altså, så du ikke tror jeg snakker om meg, men dattera mi har ikke fordi hun vil ikke ha for hun er redd for ikke å klare å styre pengebruken sin. Jeg har ikke kredittkort, jeg heller, men mannen min har, bare for å ha et ekstra kort i tilfelle debetkortet streiker. Datteren min har også kredittkort for streiker debetkortet hennes står hun helt uten penger, hun bor veldig langt fra oss, så vi kan ikke hjelpe henne. Sønnen min hadde vært på besøk hos oss i Spania da visakortet hans streiket og på daværende tidspunkt hadde han ikke reservekort, det kostet ham dyrt og var vanskelig for ham å komme seg hjem uten penger. Etter dette lærte vi å ha med reservekort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Så vi med lite penger og trygd skal ikke reise på ferie vi da i tilfelle Norwegian kommer i trøbbel. Nå tar ikke Norwegian rullestolbrukere nesten heller og jeg fikk kraftig advarsel mot å bruke dem sist jeg var ute og reiste Nei, det sto på en av nettavisene at Norwegian ikke tar med rullestolbrukere hvis de reiser alene. http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3929300.ece ''- Det er et spørsmål om sikkerhet. Vårt kabinpersonale har ansvaret for alle om bord, og må kunne klare å få alle passasjerene på 90 sekunder, sier hun. '' 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg har ikke kredittkort, jeg heller, men mannen min har, bare for å ha et ekstra kort i tilfelle debetkortet streiker. Datteren min har også kredittkort for streiker debetkortet hennes står hun helt uten penger, hun bor veldig langt fra oss, så vi kan ikke hjelpe henne. Sønnen min hadde vært på besøk hos oss i Spania da visakortet hans streiket og på daværende tidspunkt hadde han ikke reservekort, det kostet ham dyrt og var vanskelig for ham å komme seg hjem uten penger. Etter dette lærte vi å ha med reservekort. Men jeg har ingen mann og ikke dattera mi heller. Jeg fikk kredittkort med et skrik pga lav inntekt men var en god kunde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3074997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Nei, det sto på en av nettavisene at Norwegian ikke tar med rullestolbrukere hvis de reiser alene. http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3929300.ece ''- Det er et spørsmål om sikkerhet. Vårt kabinpersonale har ansvaret for alle om bord, og må kunne klare å få alle passasjerene på 90 sekunder, sier hun. '' Jeg vet det så nå blir de boikottet av endel folk jeg kjenner og NHF er rasende. Jeg håper alle flyvertene er fullt oppegående hvis flyet styrter og kan gå ut av flyet uten hjelp ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/357071-flypassasjeres-rettigheter/page/3/#findComment-3075000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.