Gjest fislamo Skrevet 3. desember 2010 Skrevet 3. desember 2010 Skal skrive oppgave på høyskolenivå. Kan velge mellom å skrive om et tema, eller ha en problemstilling. Eventuelt begge deler. Hva er greiest. Noen med erfaring? 0 Siter
filiokus81 Skrevet 3. desember 2010 Skrevet 3. desember 2010 Jeg syns helt klart det er greiest å ha en konkret problemstilling. Da tydeliggjør du mer for deg selv hva som er aktuelt stoff og ikke, og slipper å streve med at teksten blir diffus (som den ofte blir om du bare skriver generelt rundt et tema). 0 Siter
Gjest fislamo Skrevet 3. desember 2010 Skrevet 3. desember 2010 Jeg syns helt klart det er greiest å ha en konkret problemstilling. Da tydeliggjør du mer for deg selv hva som er aktuelt stoff og ikke, og slipper å streve med at teksten blir diffus (som den ofte blir om du bare skriver generelt rundt et tema). Takk for svar. Ja jeg har også hatt en tanke om at det er greiere å ha en problemstilling å forholde seg til. Men ble usikker ettersom noen i klassen mente det var lettere å skrive om et tema fordi da trengte en ikke besvare en problemstilling. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 3. desember 2010 Skrevet 3. desember 2010 Takk for svar. Ja jeg har også hatt en tanke om at det er greiere å ha en problemstilling å forholde seg til. Men ble usikker ettersom noen i klassen mente det var lettere å skrive om et tema fordi da trengte en ikke besvare en problemstilling. Jeg syns det er godt å kunne svare på en problemstilling, da søker du aktivt etter stoff som omhandler akkurat det du lurer på. Hvis du skriver om et tema er det vanskelig å avgjøre hva som er relevant og ikke, ettersom de fleste tema kan utdypes i det uendelige. Det er jo også litt skummelt i forhold til sensuren, det kan jo hende sensor ville vektlagt noe helt annet innenfor et tema enn det du selv vil. Men vi er jo forskjellige ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.