Gå til innhold

Kan man kjøpe ny sofa sånn?

Anbefalte innlegg

Gjest Mistenksomt på finn?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=25776031

Dette er ikke en av de sedvanlige morolenkene til Finn. Men et seriøst spørsmål. Kjempebillig sofa, men å ikke få prøvesitte og kjenne på den før man kjøper???

Tør jeg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357141-kan-man-kj%C3%B8pe-ny-sofa-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm.... Jeg ville nok foretrukket og kjent på stoffet og prøvesittet først tror jeg, men den kan jo være helt flott altså.

Det er såpass mange muligheter til å kjøpe sofa man får sett og prøvd først, så jeg tror jeg heller ville gjort det. Sikkert enklere på den måten hvis det skulle skje noe og du må klage el.l. også?

Gjest Mistenksomt på finn?

Hm.... Jeg ville nok foretrukket og kjent på stoffet og prøvesittet først tror jeg, men den kan jo være helt flott altså.

Det er såpass mange muligheter til å kjøpe sofa man får sett og prøvd først, så jeg tror jeg heller ville gjort det. Sikkert enklere på den måten hvis det skulle skje noe og du må klage el.l. også?

Dersom de hadde tatt kredittkort hadde det vært enklere. Da kan man klage til kortselskapet om dette selskapet forsvinner i jorden.

Dersom de hadde tatt kredittkort hadde det vært enklere. Da kan man klage til kortselskapet om dette selskapet forsvinner i jorden.

Bekymringen/risikoen for å bli snytt er én ting. Ofte går det jo bra.

Men noe annet er det som du er inne på innledningsvis: Er denne sofaen i det hele tatt god å sitte i? Er stoffet av bra kvalitet? Gir bildet en riktig gjengivelse av farge? Osv osv

Du kan eventuelt google dette sofamerket (husker ikke hva som sto om dette i annonsen). Hvis du finner fabrillen, kan du kanskje finne en forhandlerliste også, og hvis den finnes til slags i en butikk nær deg, er det jo fullt mulig å dra dit og prøvesitte sofaen.

For å finne ut mer om selgeren er til å stole på, kan du jo prøve å google med dette for øyet.

Selv hadde jeg ikke villet kjøpe sofa på "postordre", men det er sikkert mange som gjør det med godt resultat.

''Beskrivelse

Hjørnesofa.

Siste stykket.

Stoff.Farge brun. ''

Hva mener de med "siste stykket?" Her kan du risikere å bli levert en av hjørnedelene....

''Betaling: kontant(når sofa komme din hjem).''

Forretningsdrift med så dårlig rettskrivning hadde jeg ikke vurdert engang - og særlig når de kun tilbyr kontant betaling!!!

Dette lukter fisk!!

Forøvrig så finner du sofaer til denne prisklassen på alle møbelkjeder, vi kjøpte en i høst som kom på 9300,- inkl levering (og da fikk jeg de til å montere den også). Hadde definitivt valgt det fremfor en slik tvilsom annonsør på finn.no!

Annonse

''Beskrivelse

Hjørnesofa.

Siste stykket.

Stoff.Farge brun. ''

Hva mener de med "siste stykket?" Her kan du risikere å bli levert en av hjørnedelene....

''Betaling: kontant(når sofa komme din hjem).''

Forretningsdrift med så dårlig rettskrivning hadde jeg ikke vurdert engang - og særlig når de kun tilbyr kontant betaling!!!

Dette lukter fisk!!

Forøvrig så finner du sofaer til denne prisklassen på alle møbelkjeder, vi kjøpte en i høst som kom på 9300,- inkl levering (og da fikk jeg de til å montere den også). Hadde definitivt valgt det fremfor en slik tvilsom annonsør på finn.no!

Jeg reagerte også på rettskrivningen, særlig "Betaling: kontant(når sofa komme din hjem)", men unnlot å nevne det. Da hadde dette sikkert bare utviklet seg til en muslim-innvandrer-tråd....

Gjest ingen nick

Firmaet Sofix AS ble tvangsoppløst 17.04.2009 iflg. opplysninger fra Brønnøysundregisteret.

Jeg ville ikke ha kjøpt sofa fra et ikke eksisterende firma hvor en skal henvende seg via en skjult e-mail adresse og hvor hverken telefonnr. eller adresse er oppgitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...