Axcia Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 I høst døde et familiemedlem, og jeg tok oppgaven med papirarbeid, avslutte alle medlemsskap etc. Nå tikket det inn en mail her, 5 uker (!) etter jeg sendte den. Takk til NRKs Lisensavdeling for enestående lang behandlingstid for å slette et navn i sitt register. ALLE andre jeg har kontaktet, har gitt svarmelding innen ett døgn. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Det er oppsiktsvekkende lenge. Jeg synes max 2-3 døgn er innenfor sømmelighetens grenser. 5 uker etter et dødsfall hadde jeg nesten skammet meg over å svare. 0 Siter
Gjest FruH Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Det er oppsiktsvekkende lenge. Jeg synes max 2-3 døgn er innenfor sømmelighetens grenser. 5 uker etter et dødsfall hadde jeg nesten skammet meg over å svare. Kommunen her sendte ett brev med noen spørsmål ang en oljetank på vår eiendom 5 år etterat han var død. Da ble jeg sinna. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Kommunen her sendte ett brev med noen spørsmål ang en oljetank på vår eiendom 5 år etterat han var død. Da ble jeg sinna. Men den sto på din eiendom eller avdødes? 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Kommunen her sendte ett brev med noen spørsmål ang en oljetank på vår eiendom 5 år etterat han var død. Da ble jeg sinna. Jeg bestilte helsetrygdekort til familien og fikk tilsendt kort til hele alle inklusive et kort med navnet på et barn som døde for 25 år siden. 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Det er det jo slettes ikke. Antall brev som kommer inn vil alltid variere sterkt fra uke til uke, og måned til måned. Skal man ha nok folk i beredskap slik at de kan svare på 2-3 dager, så må man ha langt flere enn om man kan jevne det ut over 4 uker, for eksempel. Det er det samme som i supermarkedet - man har ikke nok personer i kassene til at det aldri er mer enn 1 person i køen. Det er for dyrt. Med vennlig hilsen ''Det er det samme som i supermarkedet - man har ikke nok personer i kassene til at det aldri er mer enn 1 person i køen. Det er for dyrt.'' Eksemplet ditt er ikke sammenlignbart med bemanningen hos NRK. Det tar akkurat samme tiden og gir samme kostnaden uansett når de besvarer en mail. Har de en bunke med ubesvarte e-mail tilsvarende fire ukers jobb, ja da har de et bemanningsproblem og burde innkalle vikarer. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Jeg bestilte helsetrygdekort til familien og fikk tilsendt kort til hele alle inklusive et kort med navnet på et barn som døde for 25 år siden. Utrolig, lurer på hvordan det kan gå til. Blir litt skremt, men skyldes sikkert datatrøbbel.... 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Utrolig, lurer på hvordan det kan gå til. Blir litt skremt, men skyldes sikkert datatrøbbel.... Jeg ringte til Trygdekontoret og de sa at alle som var registrert på samme adresse fikk tilsendt et helsetrygdekort, det er bare det at dette barnet aldri har bodd på denne adresse, vi flyttet dit etter at barnet var død. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Jeg ringte til Trygdekontoret og de sa at alle som var registrert på samme adresse fikk tilsendt et helsetrygdekort, det er bare det at dette barnet aldri har bodd på denne adresse, vi flyttet dit etter at barnet var død. Nemlig, så man kan lure på hvilken kontroll de egentlig har. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Der ser du, der ble hele korrespondansen slettet etter at Sør kom inn. 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Der ser du, der ble hele korrespondansen slettet etter at Sør kom inn. Er det mulig? Greier Sør virkelig å spolere alle seriøse tråder med useriøse innlegg? 0 Siter
Sør Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Er det mulig? Greier Sør virkelig å spolere alle seriøse tråder med useriøse innlegg? Ja, det er merkelig hvordan det alltid er "den andre" sine innlegg som er "useriøse"! :knegg: 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Der ser du, der ble hele korrespondansen slettet etter at Sør kom inn. LOl, synd jeg kom for seint. Er det mulig å få et kortfattet sammendrag av hvordan det er mulig å herpesere en tråd med et slik tema? 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Jeg holder på enda jeg altså, 1,5 år etterat mora mi døde. Fikk brev fra forsikringsselskapet for noen mnd siden. 0 Siter
Gjest oslobasse Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Ja, det er merkelig hvordan det alltid er "den andre" sine innlegg som er "useriøse"! :knegg: Hvorfor ble alle dine svar slettet? Som vanlig? 0 Siter
Sør Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Hvorfor ble alle dine svar slettet? Som vanlig? Det må du nesten spørre webmaster om. 0 Siter
Gjest GPn Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Det hører med til de små detaljer jeg ikke hadde giddet å bry meg om. 0 Siter
Gjest FruH Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Men den sto på din eiendom eller avdødes? Vel, ikke helt. Dvs den sto her, men ble fjernet to år etter at min far døde. Kommunen fikk tilsendt papirene fra firmaet som fjernet tanken om at dette var gjort på forskriftsmessig måte. Huset, med gr.nr og b.nr sto etter pappas død reg på meg. Sendte brev til kommunen med at dessverre var litt vanskelig med postgangen til himmelen så de fikk evt unnskylde lang svarfrist, mne hvis de hadde noen spørsmål kunne de stille dem til meg. Det fikk jeg aldri noe tilbakemelding på. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 LOl, synd jeg kom for seint. Er det mulig å få et kortfattet sammendrag av hvordan det er mulig å herpesere en tråd med et slik tema? Tja, noe fjas om at NRK og lisensen i følge Sør en av grunnpilarene i demokratiet og jeg er en typisk FrP-er som både skal ha bedre service og mer effektivitet (raskere svar enn 5 uker) samtidig som jeg skriker fordi ting er for dårlige uten at jeg vil betale mer for å få raskere svar. Sånn kjapt oppsummert. Det fiffige er at jeg i en alder av 38 år kun har stemt FrP 1 gang. Uansett, det spiller ingen rolle. Denne tråden var hva vi syntes om 5 ukers svartid, og ja, jeg synes det er for lang tid. Punktum. 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Tja, noe fjas om at NRK og lisensen i følge Sør en av grunnpilarene i demokratiet og jeg er en typisk FrP-er som både skal ha bedre service og mer effektivitet (raskere svar enn 5 uker) samtidig som jeg skriker fordi ting er for dårlige uten at jeg vil betale mer for å få raskere svar. Sånn kjapt oppsummert. Det fiffige er at jeg i en alder av 38 år kun har stemt FrP 1 gang. Uansett, det spiller ingen rolle. Denne tråden var hva vi syntes om 5 ukers svartid, og ja, jeg synes det er for lang tid. Punktum. Haha. NRK som grunnpilar og 5 uker normal behandlingstid for en mail..Rein skjær galskap altså. Jaja, hva annet kan man forvente seg fra en politisk rødfarget, med kjærlighet til statlig ineffektiv virksomhet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.