GoodTimes Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Etter å ha fått oppgradert kapasiteten på bredbåndet mitt, fikk jeg beskjed fra telenor om at det var en fordel å "restarte modemet" etterpå. Hva søren er å restarte modemet? Starter ikke det når jeg starter datamaskinen, og hvis de mente det, hvorfor sa de ikke heller "restarte datamaskinen" etterpå? Og hvis det ikke er det de mener, hvordan er det man restarter et modem da???? 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Modemet ditt har en av-/på-knapp. Ta denne i bruk og vent ett minutt før du slår det på igjen. Modemet er på selv om datamaskinen er av. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Modemet er i alle fall hos oss, en egen boks. Den har en av og på knapp, som en kan slå av, uavhengig om Pc'en er av eller på. Når modemet er slått av, fungerer ikke internett. Når du slår det på igjen og venter noen minutter, skal internett fungere igjen. 0 Siter
Sør Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Modemet er i alle fall hos oss, en egen boks. Den har en av og på knapp, som en kan slå av, uavhengig om Pc'en er av eller på. Når modemet er slått av, fungerer ikke internett. Når du slår det på igjen og venter noen minutter, skal internett fungere igjen. ''Når modemet er slått av, fungerer ikke internett.'' Jøss! Er det du som har knappen som skrur Internettet av og på? :skremt: Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 ''Når modemet er slått av, fungerer ikke internett.'' Jøss! Er det du som har knappen som skrur Internettet av og på? :skremt: Med vennlig hilsen Ja, var du ikke klar over at det er jeg som ruler over hele internett i hele verden ;-) ? 0 Siter
Sør Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Ja, var du ikke klar over at det er jeg som ruler over hele internett i hele verden ;-) ? :tilber: Det er jo litt av et ansvar! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 :tilber: Det er jo litt av et ansvar! ;-) Med vennlig hilsen Ja, det er et stort ansvar.... ;-) Men sjekk tråden jeg skrev i går om at jeg klarte å redigere en masse HTML-koder i går, uten egentlig å kunne det fra før. Er knallstolt over mestringen!!!! 0 Siter
cathlin Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Noen ganger har modemet et lite hull, der man må stikke en penn i og holde den nede til det lyser rødt eller grønt eller jeg husker ikke. Da restarter man modemet. 0 Siter
Sør Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Noen ganger har modemet et lite hull, der man må stikke en penn i og holde den nede til det lyser rødt eller grønt eller jeg husker ikke. Da restarter man modemet. Da resetter man modemet, og da mister modemet all konfigureringen. Det er ikke påkrevd i dette tilfellet, og kan faktisk få den til å slutte å fungere. Her holder det at man tar strømmen. Med vennlig hilsen 0 Siter
cathlin Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Da resetter man modemet, og da mister modemet all konfigureringen. Det er ikke påkrevd i dette tilfellet, og kan faktisk få den til å slutte å fungere. Her holder det at man tar strømmen. Med vennlig hilsen Hm. Restart, reset, det er to forskjellige ting. Ok. 0 Siter
Sør Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Hm. Restart, reset, det er to forskjellige ting. Ok. Ja, ved en restart (støm av og på) så beholder den alle innstillingene. Hvis man "trykker på knappen" så glemmer den alt, og går tilbake til fabrikksinnstillingene - som kan være feil for leverandøren din. Med vennlig hilsen 0 Siter
GoodTimes Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Skrevet 4. desember 2010 Jeg lå og kavet under skrivebordet med lommelykt og fant til slutt en liten rund knapp på siden av modemet. Ja, og tenkte at gjør jeg noe galt nå, så er det lørdag og ingen til å stille opp med hjelp og hele helgen full av jobbb og ... MEN! Det gikk! Nå kan jeg det. Restarte.Takk som vanlig til Dol. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.