Gå til innhold

How to keep the water..?

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjør man da?

For første gang i historien var vannet i huset frøset i dag tidlig. Det viste seg at det var frøset utenfor huset under bakken.... Etter å ha pumpet varmevann inn i i røret i nesten en time løsnet det endelig... Men hvordan skal jeg hindre at dette skjer igjen? Telen har tydeligvis gått kraftig ned i grunnen. Jeg kan da ikke la springvannet stå å renne i tre måneder heller....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357165-how-to-keep-the-water/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ingen nick

Auda, det var leit!

Jeg har ikke noen løsning, men kallen er redd for at det samme kan skje her hos oss. Sterk frost på bar mark gjør at telen trenger dypt ned i bakken.

Eneste råd jeg kan komme på er å la en krane stå og dryppe, men det blir fort dyrt, hvis dere betaler kommunale avgifter etter vannmåler.

Gjest hva gjør man da?

Du kan bruke en slik hvis du har tilgang:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156222068

Og du kan legge isolasjonsmatter på jorden ovenfor der røret fryser.

Med vennlig hilsen

Takk for tipset. Matter har jeg ikke så stor tro på da vi kjører bil der og telen allerede er dyp. Men å stikke en varmekabel inn i røret var ikke så dumt. Da er det vel bare å sette i kontakta neste gang det fryser...

Takk for tipset. Matter har jeg ikke så stor tro på da vi kjører bil der og telen allerede er dyp. Men å stikke en varmekabel inn i røret var ikke så dumt. Da er det vel bare å sette i kontakta neste gang det fryser...

Men er dette vann inn i huset? Da trenger du vel rørlegger for å sette varmekabelen inn i selve røret? Eller har dere et "rør i rør"-system?

De bruker så lite strøm at jeg ville latt den stå på hele tiden, slik at det IKKE fryser. Når det har frosset så risikerer man at røret allerede er ødelagt.

med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...