Gå til innhold

lokaltog og flytog

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellhamar
Skrevet

I morgen reiser jeg til London. Flyet går 0650, og jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøre bil.. Men så er det jo greit å ta tog også.. men lokaltoget går ikke tidlig nok.. grrrrr.. fillern heller...og ikke bor jeg nærme nok ifht å ta flybussen heller.. Må da til Furuseth.. og da må jeg ta taxi dit. Kjiiipe greier at lokaltoget ikke går tidligere.. første tog fra Strømmen er 06.04 og det rekker jeg jo ikke...

Videoannonse
Annonse
Gjest ingen nick
Skrevet

Du er heldig å bo såpass nærme Gardermoen, vi må kjøre i timevis nattestid for å rekke tidlig morgenfly.

Skrevet

He, he - vi må kjøre i 3 timer for å komme til nærmeste flyplass. Ingen sympati herfra ;)

God tur :)

Skrevet

Du er heldig å bo såpass nærme Gardermoen, vi må kjøre i timevis nattestid for å rekke tidlig morgenfly.

''Du er heldig å bo såpass nærme Gardermoen''

Det har vel ingenting med å være "heldig" å gjøre, med mindre du er turnuslege, og tvangssendt til Gokk?

De fleste kan da bosette seg der de ønsker?

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Det har vel ingenting med å være "heldig" å gjøre, med mindre du er turnuslege, og tvangssendt til Gokk?

Med vennlig hilsen

''Det har vel ingenting med å være "heldig" å gjøre, med mindre du er turnuslege, og tvangssendt til Gokk?

De fleste kan da bosette seg der de ønsker?''

Du pirker på alt og ingenting.

Gjest nordkappene
Skrevet

Med vennlig hilsen

''De fleste kan da bosette seg der de ønsker?''

Nei, det kan man selvfølgelig ikke alltid.

Skrevet

''De fleste kan da bosette seg der de ønsker?''

Nei, det kan man selvfølgelig ikke alltid.

Nei, ikke absolutt alle, og derfor skrev jeg også "De fleste".

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Det har vel ingenting med å være "heldig" å gjøre, med mindre du er turnuslege, og tvangssendt til Gokk?

De fleste kan da bosette seg der de ønsker?''

Du pirker på alt og ingenting.

Takk, i like måte! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest nordkappene
Skrevet

Nei, ikke absolutt alle, og derfor skrev jeg også "De fleste".

Med vennlig hilsen

Ja, du liker å helgardere deg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ta en taxi til nærmest flytogstasjon. Det er uansett litt risikabelt å satse på NSB til Gardermoen om vinteren. Skulle noe skje, og det gjør det daglig, stiller flytoget med buss/taxi på rekordtid.

Skrevet

Ja, du liker å helgardere deg.

Jeg liker å uttrykke meg nøyaktig.

:-)

Med vennlig hilsen

Gjest nordkappene
Skrevet

Jeg liker å uttrykke meg nøyaktig.

:-)

Med vennlig hilsen

Det var ikke nøyaktig. Ganske omtrentelig.

Gjest ingen nick
Skrevet

Med vennlig hilsen

Vi hadde ingen innflytelse på at de flyttet landets hovedflyplass fra Fornebu til Gardermoen. Dette gav oss betydelig lengre reisevei til og fra fly til fjerne destinasjoner.

Skrevet

Vi hadde ingen innflytelse på at de flyttet landets hovedflyplass fra Fornebu til Gardermoen. Dette gav oss betydelig lengre reisevei til og fra fly til fjerne destinasjoner.

Det tar ca 35 minutter fra Lyssaker til Gardermoen med Flytoget.

Det er rimelig stor forskjell på det, og å bosette seg 3 timer fra nærmeste flyplass. Og Norge har ufattelig mange flyplasser, befolkningen tatt i betraktning.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du får ta det siste toget i natt og overnatte på gardermoen.

Gjest ingen nick
Skrevet

Det tar ca 35 minutter fra Lyssaker til Gardermoen med Flytoget.

Det er rimelig stor forskjell på det, og å bosette seg 3 timer fra nærmeste flyplass. Og Norge har ufattelig mange flyplasser, befolkningen tatt i betraktning.

Med vennlig hilsen

Jeg bor ikke på Lysaker, men en del mil fra nærmeste endestasjon for flytoget, derfor må jeg kjøre egen bil.

Må du virkelig ha alt inn med teskjeer, ikke alle bor i Osloområdet!

Skrevet

Jeg bor ikke på Lysaker, men en del mil fra nærmeste endestasjon for flytoget, derfor må jeg kjøre egen bil.

Må du virkelig ha alt inn med teskjeer, ikke alle bor i Osloområdet!

Neida, men Fornebu er rett ved Lyssaker, så det er ikke mer enn ca 35 minutter lengre enn for 10 år siden.

En av årsakene jeg flyttet til Oslo var nettopp fordi det er mer sentralt.

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

He, he - vi må kjøre i 3 timer for å komme til nærmeste flyplass. Ingen sympati herfra ;)

God tur :)

''He, he - vi må kjøre i 3 timer for å komme til nærmeste flyplass. Ingen sympati herfra ;)''

Det er vel forholdsvis frivillig (for de fleste) å bosette seg i grisgrendte strøk? ;)

Gjest ingen nick
Skrevet

Neida, men Fornebu er rett ved Lyssaker, så det er ikke mer enn ca 35 minutter lengre enn for 10 år siden.

Med vennlig hilsen

Jeg flyttet ut av Oslo fordi jeg ikke orket å bo trangt med mange mennesker så tett inn på meg.

Skrevet

Med vennlig hilsen

''så det er ikke mer enn ca 35 minutter lengre enn for 10 år siden.''

Hvis man skal på en viktig reise, legger man til mer enn 35 min for den ekstra biten der...

Og når innsjekkingen starter kl 05 om morgenen er den ekstra tiden...irriterende... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...