Gå til innhold

Drosjerekv til hj.middelsentr., fikk ikke best.

Anbefalte innlegg

Gjest Dustemeg, hva gjør jeg nå??

Jeg var visst naiv. Har en avtale for utprøving av noe på hjelpemiddelsentralen imorgen. Naive meg trodde det taxiselskapet hms har avtale med som de fleste andre hadde oppe søndager. Man blir jo anbefalt å bestille dagen før. Men nå får jeg jo selvsagt ikke gjort det fordi det er så typisk NAV å gjøre ting upraktisk for folk. Jeg har "hvit rekvisisjon," men nå vet jeg ikke hva jeg gjør. Skal være der 12 imorgen. Grunnen til drosjebehovet er at jeg rett og slett ikke aner hvor hjelpemiddelsentralen holder til utover selve gateadressa. De har jo flytta fra Strømmen. Hadde jeg visst hvordan jeg kom meg dit kollektivt, ville jeg jo gjort det.

Er jeg for seint ute om jeg prøver å bestille tidligst mulig imorgen, og legge fram problemstillingen min? Eller er jeg dømt til å måttte finne en annen løsning?

Noen som har peiling her?

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Naiv og synshemmet

Dette spørsmålet er ikke anklagende, men av nysgjerrighet:

Har du rett til hvit rekvisisjon når du tydeligvis er i fysisk stand til å bruke kollektivtransport for å komme deg dit du skal?

For det første har jeg IKKE SNØRING på det systemet med rekvisisjoner.

Jeg er synshemmet, og vet ikke nødvendigvis hvodan jeg skal komme meg steder kolektivt når jeg ikke aner hvor det er og de jeg snakker med ved stedet ikke er i stand til å forklare meg hvor det ligger. Det ville ta meg halve dagen å leite fram et sted vha telefon-GPS og kartbok med en lupe som forstørrer 10x...

Det er ikke jeg som har avgjort hva slags rekvisisjon de valgte å sende meg. Om de velger å se på meg som ute av stand til å ta meg fram, så får de få lov.

Gjest solslyng

Du må bestille turen via pasientreiser for ditt distrikt, ikke drosjesentralen som har kjøreavtalen. Dette systemet gjelder for hele landet siden i sommer.

Det er egentlig behandler e.l. hvor du har timeavtale som skal sørge for å bestille turen for deg, hvis de ikke har gjort dette må du altså snakke med pasientreiser for ditt område som sikkert ikke åpner før klokka åtte mandag morgen.

hvorfor skjer dette??

Jeg er synshemmet, og vet ikke nødvendigvis hvodan jeg skal komme meg steder kolektivt når jeg ikke aner hvor det er og de jeg snakker med ved stedet ikke er i stand til å forklare meg hvor det ligger. Det ville ta meg halve dagen å leite fram et sted vha telefon-GPS og kartbok med en lupe som forstørrer 10x...

Det er ikke jeg som har avgjort hva slags rekvisisjon de valgte å sende meg. Om de velger å se på meg som ute av stand til å ta meg fram, så får de få lov.

La meg gjenta det jeg startet spørsmålet mitt med: Dette er ikke et anklagende spørsmål, men av nysgjerrighet!

Jeg har selv jobbet på legevakt, og husker at det var veldig strengt hvem som skulle få hvit rekvisisjon. I ditt første innlegg får jeg inntrykk av at du fint er i stand til å reise kollektivt. At du er synshemmet, forandrer selvsagt på det inntrykket.

Du har rett på hvit rekvisisjon :-)

Gjest gul vegg

Det er litt forvirrende når man ikke bruker bare ett nick i samme tråd. Jeg går ut ifra at du er trådstarter, men nicket ditt sier ikke det.

Gjest Dustemeg, hva gjør jeg nå??

Det er litt forvirrende når man ikke bruker bare ett nick i samme tråd. Jeg går ut ifra at du er trådstarter, men nicket ditt sier ikke det.

Jeg vet det, var bare for å klargjøre saken.

Annonse

Gjest Dustemeg

Du må bestille turen via pasientreiser for ditt distrikt, ikke drosjesentralen som har kjøreavtalen. Dette systemet gjelder for hele landet siden i sommer.

Det er egentlig behandler e.l. hvor du har timeavtale som skal sørge for å bestille turen for deg, hvis de ikke har gjort dette må du altså snakke med pasientreiser for ditt område som sikkert ikke åpner før klokka åtte mandag morgen.

Om du ikke har lagt deg ennå - hva er det for noe??

Tlf.nr?

Jeg har fått pr brev en klar instruks om å ringe til taxiselskapet Konsentra, si jeg har hvit rekv ved bestilling. Det lå to slike rekvisisjoner ved brevet. En for hver vei. Det sto også skrevet at resepsjonen skulle ordne transport TILBAKE.

Dette drosjeselskapet har jeg aldri hørt om før. Nå ble jeg avgjort forvirra. Bor i Akershus

Tlf.nr?

Jeg har fått pr brev en klar instruks om å ringe til taxiselskapet Konsentra, si jeg har hvit rekv ved bestilling. Det lå to slike rekvisisjoner ved brevet. En for hver vei. Det sto også skrevet at resepsjonen skulle ordne transport TILBAKE.

Dette drosjeselskapet har jeg aldri hørt om før. Nå ble jeg avgjort forvirra. Bor i Akershus

Det er de som har arbeidsreiser i Oslo og turer til Gardermoen. Og de er trege så ring med en gang du våkner. De har tydelig skiftet nummer og åpner klokka 7 i morgen

Gjest Dustemeg/synshemmet/naiv/trådstarter

La meg gjenta det jeg startet spørsmålet mitt med: Dette er ikke et anklagende spørsmål, men av nysgjerrighet!

Jeg har selv jobbet på legevakt, og husker at det var veldig strengt hvem som skulle få hvit rekvisisjon. I ditt første innlegg får jeg inntrykk av at du fint er i stand til å reise kollektivt. At du er synshemmet, forandrer selvsagt på det inntrykket.

Du har rett på hvit rekvisisjon :-)

Jeg kan reise kollektivt så lenge noen klarer å fortelle meg hva jeg skal ta. Hater å måtte være bundet til sånt, selv om jeg har rett på det. Jeg reiser kollektivt virkelig så langt jeg får det til, men jeg skal tilstå at jeg har TT som supplement. Dog.. Om jeg skal ta drosje til slike avtaler synes jeg det er feil å måtte bruke TT-kroner på det. De er bedre å ha når det går buss for tog, eller man for første gang skal et sted man ikke vet hvor er, eller et sted man må ha bil for å nå.

Gjest pasientreiser

Det er ikke pasientreiser som dekker reiser til hjelpemiddelsentralen.

Gjest pasientreiser

Tlf.nr?

solslyng tar feil. Pasientreiser har ingen ting med reiser til hjelpemiddelsentralen å gjøre.

''Skal du til hjelpemiddelsentral, ortopedisk verksted eller lignende for utprøving av ulike typer hjelpemidler, må du benytte rekvisisjon skrevet av det lokale NAV-kontoret eller stedet du skal til. Det er NAV som dekker reiseutgifter til utprøving av hjelpemidler (jf. Folketrygdloven kap. 10)''

(hentet fra http://www.pasientreiser.no/dine-rettigheter/hva-dekkes-ikke.html)

Gjest solslyng

Tlf.nr?

Å, sorry-var litt for kjapp når jeg svarte deg sist. Ser at andre har svart riktig for meg da:-)

Det er ved "vanlig"(helseforetaksrekv) rekvisisjonskjøring turen må gå via pasientreiser, hvite rekvisisjoner kjøres på vanlig takst og bestilles av bruker hos selskap som har avtalen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...