Lillemus Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Åh, Anthon Bergh er bare helt ubeskrivelig godt - jeg er ofte i Sverige hvor de er mye billigere, men jeg kan bare ikke kjøpe det. Jeg kan bare ikke. Kan ha omtrent hva som helst av godteri liggende, bare ikke marsipan... Særlig ikke Jordbær i champagne eller Plomme i Madeira... Sukk. Innvilger 1 av hver til julehøytiden, men det er også det eneste. Sukk. Dobbeltsukk. (Og jeg har faktisk greid å gå forbi all marsipanen på alle bensinstasjoner til nå. Jeg vet at jeg bare ikke kan begynne å kjøpe noe. JEG KAN BARE IKKE!!!!) Puh, gi meg styrke...! Jeg kan utmerket godt ha sjokolade og smågodt liggende i skuffen på kjøkkenet, men marsipan med sjokolade!? Det er fysisk umulig... Dvs. ikke riktig alle typer, men de flate platene som Freia pleier å ha med julemarsipan med mørk sjokolade utenpå og Anton Berg sin + gullbrød er det klin umulig å la ligge gitt. Derfor kjøper jeg det veldig sjeldent. *sikle* Nå til jul skal jeg prøve å lage lavkarbomarsipan og trekke med mørk sjokolade... Mmmm... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Jeg fant en marsipangris på 1 kg til mannen min for noen år siden, og den glei ned Han er en storspiser av marsipan. 1 kilo marspipan!!! Ojojojoj! Jeg tar vel aller nådigst en kule eller to av vanlig marsipan. Men sånne romkuler er jo vanvittig godt da. Kjøpte en pakke en kveld, og spiste halvparten om kvelden. Dagen etter spiste jeg resten mens ungene var på skolen, trodde ikke de hadde sett den. Men om ettermiddagen spurte de om de kunne få en kule... Da var mamma flau over å ha spist hele greia....! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Jeg fant en marsipangris på 1 kg til mannen min for noen år siden, og den glei ned Han er en storspiser av marsipan. Spise 1 kg. marsipan!? Huff. Det verste er vel at jeg ville klart det selv, om enn ikke på én dag (eller en uke). Men er du klar over at det er noe sånt som 5000 kalorier? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 1 kilo marspipan!!! Ojojojoj! Jeg tar vel aller nådigst en kule eller to av vanlig marsipan. Men sånne romkuler er jo vanvittig godt da. Kjøpte en pakke en kveld, og spiste halvparten om kvelden. Dagen etter spiste jeg resten mens ungene var på skolen, trodde ikke de hadde sett den. Men om ettermiddagen spurte de om de kunne få en kule... Da var mamma flau over å ha spist hele greia....! *Hehe* Her er det normalt. Mannen og ene datteren er helt hul etter slikt, og det ligger ikke lenge i skåla De to er så like. Ingenting er bedre enn is og marsipan Til middag foretrekker begge spaghetti. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Spise 1 kg. marsipan!? Huff. Det verste er vel at jeg ville klart det selv, om enn ikke på én dag (eller en uke). Men er du klar over at det er noe sånt som 5000 kalorier? Tror ikke mannen min teller kalorier Han er et bunnløst gap når det gjelder enkelte ting. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 *Hehe* Her er det normalt. Mannen og ene datteren er helt hul etter slikt, og det ligger ikke lenge i skåla De to er så like. Ingenting er bedre enn is og marsipan Til middag foretrekker begge spaghetti. Morsomt. Her i huset elsker vi seigt søtt og surt godteri. Og lakris liker de fleste. Ikke så mye sjokolade. Men eldstemann laget sjokolademousse en gang, og det var utrolig godt :-) Tror vi må ha det gijen til helga! 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Jeg fant en marsipangris på 1 kg til mannen min for noen år siden, og den glei ned Han er en storspiser av marsipan. Min DRØMMEMANN! ;-) (Og du er jo egentlig drømmekona, da! :-)) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Morsomt. Her i huset elsker vi seigt søtt og surt godteri. Og lakris liker de fleste. Ikke så mye sjokolade. Men eldstemann laget sjokolademousse en gang, og det var utrolig godt :-) Tror vi må ha det gijen til helga! Alt med lys sjokolade er snadder. Min favorittdessert er Dronning Maud-pudding. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Jeg kan utmerket godt ha sjokolade og smågodt liggende i skuffen på kjøkkenet, men marsipan med sjokolade!? Det er fysisk umulig... Dvs. ikke riktig alle typer, men de flate platene som Freia pleier å ha med julemarsipan med mørk sjokolade utenpå og Anton Berg sin + gullbrød er det klin umulig å la ligge gitt. Derfor kjøper jeg det veldig sjeldent. *sikle* Nå til jul skal jeg prøve å lage lavkarbomarsipan og trekke med mørk sjokolade... Mmmm... Hvis du lykkes med lavkarbomarsipan, må du gjerne legge ut oppskrift her. En som virker, altså. Ikke for det - det er sikkert ikke lurt av meg å finne enda flere måter å få i meg det der på... Sukk. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Alt med lys sjokolade er snadder. Min favorittdessert er Dronning Maud-pudding. Ja, det fikk jeg i et selskap i høst - og det var helt fantastisk godt!!!! Tror jeg må prøve meg på å lage det en gang i jula :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Hvis du lykkes med lavkarbomarsipan, må du gjerne legge ut oppskrift her. En som virker, altså. Ikke for det - det er sikkert ikke lurt av meg å finne enda flere måter å få i meg det der på... Sukk. ''Hvis du lykkes med lavkarbomarsipan, må du gjerne legge ut oppskrift her. En som virker, altså. Ikke for det - det er sikkert ikke lurt av meg å finne enda flere måter å få i meg det der på...'' *hehe* Tenkte jeg skulle prøve til helga, skal legge inn rapport her om jeg husker det, evt. om jeg er i stand til det etterpå.... ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 Jeg fant en marsipangris på 1 kg til mannen min for noen år siden, og den glei ned Han er en storspiser av marsipan. jeg husker moren min fikk en énkilos marsipangris for mange år siden. Hun liker ikke marsipan, så hvis du spør meg, er dette en av de flotteste gavene hun noen gang har fått... ;-) 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 6. desember 2010 Skrevet 6. desember 2010 ''Hvis du lykkes med lavkarbomarsipan, må du gjerne legge ut oppskrift her. En som virker, altså. Ikke for det - det er sikkert ikke lurt av meg å finne enda flere måter å få i meg det der på...'' *hehe* Tenkte jeg skulle prøve til helga, skal legge inn rapport her om jeg husker det, evt. om jeg er i stand til det etterpå.... ;o) Du får lage advarende overskrift, i alle fall, så kan det jo hende jeg har viljestyrke nok til å ikke klikke og se... (Not.) 0 Siter
Gjest winda Skrevet 7. desember 2010 Skrevet 7. desember 2010 ''3.En stor marsipangris (ellers blir det ikke jul :-)'' Jeg fikk en gang en marsipangris på 400 gram... Spiste noe av den, men en stor bit gikk nok i søpla en tid etter jul. *hehe* Ble litt i meste laget. :-). Greier ikke så mye av gangen jeg heller nei, men den kan jo være pynt også med rød sløyfe rundt 0 Siter
cathlin Skrevet 7. desember 2010 Skrevet 7. desember 2010 Regnpapir? Regnpapir, ja. Det er papir som tåler regn. Man kan skrive på det i dårlig vær. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.