Gå til innhold

Gi bort marsvin

Anbefalte innlegg

Gjest Marsvindilemma
Skrevet

Her i huset har vi ett marsvin. Han er nå ca 2 1/2 - 3 år. Dattera fikk mast seg til han av faren sin, men da han flyttet, ble dyret plassert ¨på trappa her mens han forduftet. Nå har han vært her i 1 1/2 år. Dattera begynner å få mange andre interesser og det stakkars dyret står der alene i buret sitt. Han har mat og rent bur, men mangler sosiel kontakt. Selv klarer jeg bare ikke sånne dyr. Må jo innrømme at han er litt søt, men orker ikke å ta i han. Så jeg kan heller ikke kose med han. Finnes det noen seriøse dyresider hvor man kan gi bort dyr til oppriktig interesserte mennesker, som gjerne vil ha et marsvin? For skal jeg gi han bort vil jeg jo gjerne vite at han kommer til mennesker som bryr seg om han og gir han det stellet og den sosiale kontakten han trenger. Jeg er veldig imot å bare gi bort dyr når man blir lei av dem, men dette dyret sa jeg nei til i begynnelsen, og en dag bare sto han der på trappa min og ble aldri hentet igjen. Så jeg føler meg egentlig nokså uforskylt dyreeier i denne saken.Noen ideer, please.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norge florerer over av marsvin og kaniner som lever nitriste ensomme liv i bur som er alt for små. Hvem som helst kan gå å kjøpe seg et slikt dyr for en slikk og ingenting.... Dermed er ingen interessert i å gå gjennom noe avhørendes intervju i håp om at de kanskje er gode nok for akkurat deres marsvin. Derfor har jeg to råd:

1. Legg det ut på finn.no for 100 kr med ustyr og vær ærlig i annonsen om at det i dag får alt for lite oppmerksomhet.

2. Gi det bort til en besøksgård, dyreklubb, omplasseringshjem du kan finne i nærheten. Der får de som regel selskap av andre dyr og mer oppmerksomhet....

Skrevet

Har ikke peiling på marsvin, men hva med å kjøpe en kompis?

Det var det jeg gjorde da jeg etterhvert ikke hadde så mye tid til å dille med undulaten min...

Gjest Marsvindilemma
Skrevet

Har ikke peiling på marsvin, men hva med å kjøpe en kompis?

Det var det jeg gjorde da jeg etterhvert ikke hadde så mye tid til å dille med undulaten min...

Vel, flytter det ett marsvin til inn, så flytter mannen min ut. Så det syns jeg blir en dårlig løsning.

Gjest Marsvindilemma
Skrevet

Ja, da får du samme dilemma som denne damen her:-)

http://chem-faculty.lsu.edu/watkins/ACS/jokes/Cat%20or%20Husband.bmp

*LOL* Heldigvis er jeg og gubben like enig om at han er mer verd enn dyret. Ser ut som om det har løst seg. En kollega av mannen har vært på jakt etter et marsvin til barnabarnet. Og det er ei ålreit dame som vi kjenner som ei ryddig og ordentlig dame. Så da ordner det seg. Skal bli såååå deilig å få det dyret ut av huset. Og det kommer ALDRI noe marsvin inenfor disse veggene igjen. ALDRI.

Skrevet

*LOL* Heldigvis er jeg og gubben like enig om at han er mer verd enn dyret. Ser ut som om det har løst seg. En kollega av mannen har vært på jakt etter et marsvin til barnabarnet. Og det er ei ålreit dame som vi kjenner som ei ryddig og ordentlig dame. Så da ordner det seg. Skal bli såååå deilig å få det dyret ut av huset. Og det kommer ALDRI noe marsvin inenfor disse veggene igjen. ALDRI.

Så bra det løser seg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...