Gå til innhold

FU: Ditt favorittmåltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt: mangfoldig koldtbord, any time! Jeg har aldri vært noen superfan av varm mat.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• mariaflyfly

5

• AneM1365380603

4

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror jeg må si en mør og akkurat passelig stekt biff, med stekt sopp, masse deilige grønnsaker og en god saus. Med rødvin i glasset...

candyqueen_83
Skrevet

Må si koldtbord jeg også. Elsker koldtbord.

Når det nå nærmer seg jul må jeg også si rakørret med lefse, rømme og rødløk :o)

Skrevet

Det er så mange ting. :o) I går var det f.eks. elggryta kjæresten lagde - vidunderlig!

I kveld var det kyllingen jeg lagde til meg selv - delte opp en filet i biter og stekte den i bremykt i panna, hadde i en finhakket sjalottløk og salt, pepper, oregano og basilikum. Da kyllingen var gjennomstekt hadde jeg i en god dæsj saus av soltørkede tomater og 1/4 ts chilipasta og 1-2 ss seterrømme. Rørte det godt sammen og hadde det over en porsjon varme grønnsaker. Mmmm....

Skrevet

Er veldig glad i biff med fløtegratinerte poteter. Spiser det veldig sjeldent, kanskje sjeldnere enn en gang pr år.

Er også glad i pinnekjøtt og kokt torsk (ikke sammen da).

Er glad i salater med fetaost, omelett, diverse oster osv.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Pannekaker med nyrørt tyttebærsyltetøy på. Mmmmm.....

Skrevet

Det må være ferske reker og spiralloff med majones.

Skrevet

Kan være enig der, men jeg vil gjerne hatt med en god varm-mat seksjon også :-)

Jeg er generelt sett veldig glad i mye mat. Skikkelig lutefisk fra fiskehandleren rett før jul. Det måltidet pleier jeg alltid å like veldig godt.

Sushi, en lite stekt biff med fløtegratinerte poteter til, tapas, elgpølsene noen vi kjenner mekker, tunfisk, steinbit, breiflabb, uer.. Jeg spiser egentlig mye ful og fisk. Sånn hjemme for meg selv nyter jeg en enkel, og solid krydret kyllingwok f.eks. Nei, jeg klarer ikke å peke ut EN favoritt her.

Det er få ting jeg ikke fikser å ete. Fiskepinner er ekkelt. Aldri likt det. Brokoli... er vel den ene grønnsaken jeg ikke liker spesielt godt selv om jeg spiser den

Skrevet

Kan være enig der, men jeg vil gjerne hatt med en god varm-mat seksjon også :-)

Jeg er generelt sett veldig glad i mye mat. Skikkelig lutefisk fra fiskehandleren rett før jul. Det måltidet pleier jeg alltid å like veldig godt.

Sushi, en lite stekt biff med fløtegratinerte poteter til, tapas, elgpølsene noen vi kjenner mekker, tunfisk, steinbit, breiflabb, uer.. Jeg spiser egentlig mye ful og fisk. Sånn hjemme for meg selv nyter jeg en enkel, og solid krydret kyllingwok f.eks. Nei, jeg klarer ikke å peke ut EN favoritt her.

Det er få ting jeg ikke fikser å ete. Fiskepinner er ekkelt. Aldri likt det. Brokoli... er vel den ene grønnsaken jeg ikke liker spesielt godt selv om jeg spiser den

Jeg har også få ting jeg ikke klarer å spise. Mine liker-ikke ting er disse:

*rosiner

*lutefisk

*peanøtter

Gjest Elextra
Skrevet

Småmat og lefsekling (er gift med en halling, ja...).

Hva er småmat?

Gjest Elextra
Skrevet

Stusser over at flere foreslår koldtbord, det kommer langt ned på lista hos meg! Delvis er grunnen at jeg elsker å få lakkert dandert, sammensatt og servert mat, å gå og forsyne seg selv i "hauger" blir aldri det samme.

Spiller kanskje inn at jeg ikke er så glad i mye typisk norsk mat også. Rekekabaret og slikt? Usj!

Jeg elsker alskens italiensk mat, og da mener jeg hverken pasta eller pizza, men snarere meget gode råvarer ganske enkelt tiberedt med nydelige (dog enkle) sauser etc. Også veldig glad i gode salater med fine dressinger og de aller beste råvarer (igjen).

Skulle gjerne sett jeg var mer glad i typiske norske favoritter som pinnekjøtt, ribbe, lutefisk, rakørret, diverse koldtbordretter... det faller bare ikke i smak hos meg.

AneM1365380603
Skrevet

Koldtbord er veldig bra, men akkurat nå kommer biff før det, også diverse skalldyr, og svineribbe med bearnaise :)

Sier heller ikke nei takk til kinamat og rullekebab ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Koldtbord er veldig bra, men akkurat nå kommer biff før det, også diverse skalldyr, og svineribbe med bearnaise :)

Sier heller ikke nei takk til kinamat og rullekebab ;)

''svineribbe med bearnaise''

Er det mulig!? *urk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...