Gå til innhold

FU: Ditt favorittmåltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koldtbord er veldig bra, men akkurat nå kommer biff før det, også diverse skalldyr, og svineribbe med bearnaise :)

Sier heller ikke nei takk til kinamat og rullekebab ;)

Pst! Sendte deg mail tidligere i kveld :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• mariaflyfly

5

• AneM1365380603

4

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror jeg må si en mør og akkurat passelig stekt biff, med stekt sopp, masse deilige grønnsaker og en god saus. Med rødvin i glasset...

Her i huset kom spørsmålet "hva hadde du ønsket på den aller siste brødskiven du skulle spise her i livet" opp forleden, og både far og sønn svarte umiddelbart "indrefilet" - i kor :)) Også da jeg presiserte "på skiva??" svarte de unisont "ja!" :)

AneM1365380603
Skrevet

Pst! Sendte deg mail tidligere i kveld :-)

Takk for mail :o) Svarer muligens i morgen.!

AneM1365380603
Skrevet

''svineribbe med bearnaise''

Er det mulig!? *urk*

''Er det mulig!? *urk''

Ja, er litt sær der.! Laget Hellstrøm-saus sist helg, og det var da ikke det samme.

Gjest Elextra
Skrevet

''Er det mulig!? *urk''

Ja, er litt sær der.! Laget Hellstrøm-saus sist helg, og det var da ikke det samme.

Hverken spesielt begeistret for svineribbe eller bernaise, så kan ikke tenke meg at komboen er noe bedre.

Skrevet

Hverken spesielt begeistret for svineribbe eller bernaise, så kan ikke tenke meg at komboen er noe bedre.

Holder med deg, Elextra.

Var på julebord på lørdag, og tok en liten bit svineribbe for bare å kjenne litt skikelig på det (vi har det nesten aldri) - men jeg synes ikke det er særlig godt (selv om denne var riktig god til å være svinereibbe).

Pinnekjøtt liker jeg vleidg me bedre :-)

Skrevet

Her i huset kom spørsmålet "hva hadde du ønsket på den aller siste brødskiven du skulle spise her i livet" opp forleden, og både far og sønn svarte umiddelbart "indrefilet" - i kor :)) Også da jeg presiserte "på skiva??" svarte de unisont "ja!" :)

*he he*

På brødskiva hadde jeg kanskje valg Mills kaviar! :-)

Skrevet

*he he*

På brødskiva hadde jeg kanskje valg Mills kaviar! :-)

''På brødskiva hadde jeg kanskje valg Mills kaviar! :-)''

Om du skulle spise ditt livs aller siste brødskive og fikk velge absolutt hva du ville ha på så hadde du valgt Mills kaviar!?

Jeg er kanskje ikke så mye bedre, jeg hadde gått for et realt lag med meiersmør og masse nugatti oppå... *hehe*

Gjest liker også koldtbord
Skrevet

Stusser over at flere foreslår koldtbord, det kommer langt ned på lista hos meg! Delvis er grunnen at jeg elsker å få lakkert dandert, sammensatt og servert mat, å gå og forsyne seg selv i "hauger" blir aldri det samme.

Spiller kanskje inn at jeg ikke er så glad i mye typisk norsk mat også. Rekekabaret og slikt? Usj!

Jeg elsker alskens italiensk mat, og da mener jeg hverken pasta eller pizza, men snarere meget gode råvarer ganske enkelt tiberedt med nydelige (dog enkle) sauser etc. Også veldig glad i gode salater med fine dressinger og de aller beste råvarer (igjen).

Skulle gjerne sett jeg var mer glad i typiske norske favoritter som pinnekjøtt, ribbe, lutefisk, rakørret, diverse koldtbordretter... det faller bare ikke i smak hos meg.

Jeg har aldri opplevd å få rekekabaret på koldtbord...

Jeg forbinder koldtbord med godt, ferskt brød/rundstykker og masse lekkert pålegg (f.eks. roast beef, røkelaks, eggerøre, karbonader,reker...),som er lagt fint opp på fat og pyntet med grønt etc. Det pleier også å være et par ulike salater, remulade/dressing av ulike slag og gjerne noe småvarmt, som kylling, pai eller liknende.

Trikset er å finne ut hva du har mest lyst på, og gå for det - ikke lesse på for å smake på alt. Jeg pleier også å passe på at det jeg forsyner meg med harmonerer i smaken.

Gjest Elextra
Skrevet

Holder med deg, Elextra.

Var på julebord på lørdag, og tok en liten bit svineribbe for bare å kjenne litt skikelig på det (vi har det nesten aldri) - men jeg synes ikke det er særlig godt (selv om denne var riktig god til å være svinereibbe).

Pinnekjøtt liker jeg vleidg me bedre :-)

Må innrømme at jeg ikke er veldig glad i pinnekjøtt heller, da *sær*

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å få rekekabaret på koldtbord...

Jeg forbinder koldtbord med godt, ferskt brød/rundstykker og masse lekkert pålegg (f.eks. roast beef, røkelaks, eggerøre, karbonader,reker...),som er lagt fint opp på fat og pyntet med grønt etc. Det pleier også å være et par ulike salater, remulade/dressing av ulike slag og gjerne noe småvarmt, som kylling, pai eller liknende.

Trikset er å finne ut hva du har mest lyst på, og gå for det - ikke lesse på for å smake på alt. Jeg pleier også å passe på at det jeg forsyner meg med harmonerer i smaken.

''Trikset er å finne ut hva du har mest lyst på, og gå for det - ikke lesse på for å smake på alt. Jeg pleier også å passe på at det jeg forsyner meg med harmonerer i smaken''

Skjønner det, men jeg elsker å få kjøkkenet til å fikse harmonien :-)

AneM1365380603
Skrevet

Pinnekjøtt er ganske godt, men jeg synes kålraistabben er best :)

Skrevet

''Må innrømme at jeg ikke er veldig glad i pinnekjøtt heller, da *sær*''

Ikke jeg heller. Har smakt det et par ganger, senest på julebord nå i helgen, og ser virkelig ikke sjarmen med det nei. Ribbe er heller ikke førstevalget, men det går ned det også, bedre enn pinnekjøtt i alle fall.

Men gi meg en real viltsteik med masse deilig tilbehør! *sikle*

Gjest Elextra
Skrevet

Der er jeg enig, faktisk :-)

Skrevet

Jeg liker både svineribbe og bearnaise, men kunne likevel ikke tenke meg kombinasjonen .-)

Skrevet

Å ja, det er utrolig godt med kålrabistappe. Merkelig, vi lager det så sjelden, men jeg tror alle her liker det.

Var litt skeptisk på julebordet på lørdag, om de som hadde levert maten virkelig kunne lage skikkelig kålrabistappe - men det kunne de! Knallgod var den :-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Må innrømme at jeg ikke er veldig glad i pinnekjøtt heller, da *sær*''

Ikke jeg heller. Har smakt det et par ganger, senest på julebord nå i helgen, og ser virkelig ikke sjarmen med det nei. Ribbe er heller ikke førstevalget, men det går ned det også, bedre enn pinnekjøtt i alle fall.

Men gi meg en real viltsteik med masse deilig tilbehør! *sikle*

Hehe, må si meg enig i at viltsteken ville vært en klar vinner mellom disse hos meg også, ja! :-)

Skrevet

Det er så masse...

Jeg er veldig glad i sjømat: Hummer, sjøkreps, blåskjell, reker osv. (Nå fikk jeg forresten en vondt lengsel mot sommer og hvitvin på verandaen...)

En blodig biff med bernaise og en skikkelig biffvin til er nydelig

Pinnekjøtt er fantastisk godt.

Italiensk pizza med ordentlig tynn bunn og parmaskinke, servert med ruccola, rista pinjekjerner og fersk parmesan er noe jeg aldri blir lei av.

Og sushi. Det er helt utrolig godt.

Skrevet

''På brødskiva hadde jeg kanskje valg Mills kaviar! :-)''

Om du skulle spise ditt livs aller siste brødskive og fikk velge absolutt hva du ville ha på så hadde du valgt Mills kaviar!?

Jeg er kanskje ikke så mye bedre, jeg hadde gått for et realt lag med meiersmør og masse nugatti oppå... *hehe*

Nugatti liker jeg ikke ;-)

Da ville jeg heller hatt en centimeter med sjokade :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...