Gå til innhold

Lavt stoffskifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle. Mannen min har fått beskjed om at han har lavt stoffskifte og skal begynne på levaxin 100mg om dagen. Han er 41 år og 15 kilo overvektig. Oppdaget etter å ha følt seg slapp og uten energi i lang tid. Han trener vekter og jobber med å få opp kondisen etter å ha fått konstatert en emfysem. Men vekta har ikke leet seg. Denne skal følges opp videre og foreløpig står han på ventolin, men merker ikke særlig til det hverken slik eller sånn. Det er snakk om at denne diagnosen er usikker/vil gå tilbake. Vi vet ikke enda mer om det.

Hva kan vi forvente i forhold til stoffskiftediagnosen? Hva med medisinen? Er det noe vi bør tenke spesielt på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter en justeringsperiode der man må finne rette Levaxindose, så vil han nok merke at energien blir mer som normalt. Han kan ikke forvente å gå noe særlig ned i vekt.

Levaxin har ikke mange interaksjoner, så det er ikke så mye å tenke på :)

Skrevet

Etter en justeringsperiode der man må finne rette Levaxindose, så vil han nok merke at energien blir mer som normalt. Han kan ikke forvente å gå noe særlig ned i vekt.

Levaxin har ikke mange interaksjoner, så det er ikke så mye å tenke på :)

Takk. Men slik jeg forstår er det forskjell på hva folk erfarer med denne medisinen. Man får kanskje prøve seg frem.

Skrevet

Takk. Men slik jeg forstår er det forskjell på hva folk erfarer med denne medisinen. Man får kanskje prøve seg frem.

Det er det nok, ja. Samtidig er det en "snill" medisin som er et syntetisk hormon som erstatning for thyroxinet som kroppen ikke klarer å produsere nok av lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...