Gå til innhold

Jordskjelv:::::...../<<¨..¤------....///.....;,

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd to ordenlige. Et på ca 5 Richter og et på 6,9.

Whatever.. ;-)

Neida:-)

uff, føler jeg burde følge opp denne tråden, men jeg syns egntlig jordskjelv er ufattelig kjedelige greier. Prøver å interessere meg for det,,, men nei..

Fortsetter under...

Whatever.. ;-)

Neida:-)

uff, føler jeg burde følge opp denne tråden, men jeg syns egntlig jordskjelv er ufattelig kjedelige greier. Prøver å interessere meg for det,,, men nei..

Det er bare skummelt hvis det er stort nok. Og så blir det alltid et tvillingskjelv etter ca 12 timer og så er det to nye ganske store etter en uke og samtidig så er det mange små hele tida. Jeg var dritredd.

Det er bare skummelt hvis det er stort nok. Og så blir det alltid et tvillingskjelv etter ca 12 timer og så er det to nye ganske store etter en uke og samtidig så er det mange små hele tida. Jeg var dritredd.

Hm. Ja. Samtidig er det lite å gjøre med det.

Jeg husker et jordskjelv på 1980-tallet. Jeg var påt et møte i et . etasje i et gammet bygg, da vi hørte/kjente et voldsomt bråk. Vi trodde først det var noen som bråket noe veldig i etasjen over oss. Min datter var alene hjemme, og ble selvsagt litt skremd.

Det har også vært noen skjelv vi nesgten ikke har merket, men de har vært nevnt i radio/TV/aviser etterpå.

Jeg husker et jordskjelv på 1980-tallet. Jeg var påt et møte i et . etasje i et gammet bygg, da vi hørte/kjente et voldsomt bråk. Vi trodde først det var noen som bråket noe veldig i etasjen over oss. Min datter var alene hjemme, og ble selvsagt litt skremd.

Det har også vært noen skjelv vi nesgten ikke har merket, men de har vært nevnt i radio/TV/aviser etterpå.

Det må være den gangen glassene i skapet skranglet og skremte vettet av meg :o)

Annonse

Vi hadde et ganske godt merkbart jordskjelv her på sunnmøre for noen år siden (2-3 år siden).Ungene glemmer det aldri ;)

Jeg sto ved kjøkkenbenken og bakte når det plutselig begynte å vibrere under beina mine! Minsta var da 3-4 år gammel og satt på do.. hun hoppa av doen og kom løpende inn på kjøkkenet med buksa på knærne og mine andre to barn kom også springende til kjøkkenet... Vi titta ut.. jeg trodde nesten et fly hadde styrta e.l., men så ingenting unormalt. Ristinga kan vel ha vart i 5-10 sekunder?

Vi skjønte at det sikkert var jordskjelv og prøvde å komme oss på nettsiden til sunnmørsposten, men der var det stor pågang av folk som ville vite hva dette var ;)

Vi hadde et ganske godt merkbart jordskjelv her på sunnmøre for noen år siden (2-3 år siden).Ungene glemmer det aldri ;)

Jeg sto ved kjøkkenbenken og bakte når det plutselig begynte å vibrere under beina mine! Minsta var da 3-4 år gammel og satt på do.. hun hoppa av doen og kom løpende inn på kjøkkenet med buksa på knærne og mine andre to barn kom også springende til kjøkkenet... Vi titta ut.. jeg trodde nesten et fly hadde styrta e.l., men så ingenting unormalt. Ristinga kan vel ha vart i 5-10 sekunder?

Vi skjønte at det sikkert var jordskjelv og prøvde å komme oss på nettsiden til sunnmørsposten, men der var det stor pågang av folk som ville vite hva dette var ;)

Hehe. Jeg er glad for at jeg aldri har opplevd det. Men jorda går sin gang.

Tror jeg må gå å koke meg spagetti. Jeg har blitt hekta på spagetti i det siste.

Gjest Vizzvazz

Har opplevd jordskjelv et par ganger i mitt liv her i Ålesund.

Første gangen var da jeg var liten, husker ikke så mye av det.

Men andre gangen hadde vi selskap hjemme da det plutselig smalt og ristet to ganger, jeg trodde først det var noen som drev med dynamittsprengninger, men fant ut at det var et kraftig ryst til å være på Mørekysten.

Husker ikke hvor høyt det var på Ritchters skala, men det kom på nyhetene.

Ikke så mange år siden.

Men det var selvsagt ikke så kraftig som "nede i landa" som vi sier her, der hus går ned i jorda eller går i stykker heldigvis.

Annonse

Har opplevd jordskjelv et par ganger i mitt liv her i Ålesund.

Første gangen var da jeg var liten, husker ikke så mye av det.

Men andre gangen hadde vi selskap hjemme da det plutselig smalt og ristet to ganger, jeg trodde først det var noen som drev med dynamittsprengninger, men fant ut at det var et kraftig ryst til å være på Mørekysten.

Husker ikke hvor høyt det var på Ritchters skala, men det kom på nyhetene.

Ikke så mange år siden.

Men det var selvsagt ikke så kraftig som "nede i landa" som vi sier her, der hus går ned i jorda eller går i stykker heldigvis.

Tror det var på 4,7 ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...