Gå til innhold

Reise på ferie med storfam.- noen tar mer fri.

Anbefalte innlegg

Forstår at jeg er litt hårsår. Er bare det at i hele planleggingsfasen så var alle enige (og de mest frempå pga. en syvendeklassing) at minst mulig fri fra skolen. Så får vi vite for 14 dager siden at de utvider ferien (og booket om en uke etter at alt var planlagt for et år siden). Synes i en sånn fellessetting at de kunne ha informert tidligere, så kunne nok vi alle reist en uke ekstra.

I akkurat den sammenhengen forstår jeg godt at det virker merkelig.

Forsøk å la det få minst mulig betydning allikevel.

Fortsetter under...

Jeg skjønner du kunn bli litt ergerlig og kanskje litt misunnelig, men sur synes jeg ikke du har grunn til å bli. De andre har ikke gjort noe galt, og du bør ikke gjøre en stor sak ut av dette. Gjør gode miner til slett spill og gled deg til turen sammen!

For alt du (vi) vet kan det jo hende at de ønsket en uke for seg selv uten å være sammen med resten av familien, som de tross alt skal tilbringe en del tid med etterpå.

Jeg har bare lyst til å komme med noen mer generelle betraktninger rundt dette at man i sitt stille sinn blir snurt eller sur eller paff eller annet over ting andre sier eller gjør eller ikke gjør, fordi du har fått ganske mange svar fra folk som nærmest himler over øynene over at det i det hele tatt er mulig å tenke noe annet enn positive tanker om andres gjøren og laden :-)

Det er helt normalt at man innimellom føler negative tanker om andre menneskers oppførsel/utsagn. Følelser kan man ikke styre. Det blir derfor for meg ganske meningsløst å svare ja eller nei på om man har "rett" til å føle seg snurt over noe.

En annen sak er jo hvordan man forholder seg til den umiddelbare negative følelsen man får. Kanskje er alt man trenger å tenke seg litt om og roe seg litt ned? Andre ganger kan det være grunn til å si fra til den som gjorde at man fikk en negativ følelse.

Det som generelt går igjen i svarene, er jo at dette ikke er en ting som du bør "ta opp" med disse folkene, og gjøre en "sak" ut av. Og det er jeg enig i.

Men jeg blir overhodet ikke sjokkert over at det "går an" å få umiddelbare negative tanker/følelser om andre menneskers valg, og jeg synes det er helt greit at du lufter dette på dol.

For det er jo tross alt bedre at du lufter dette med oss enn med dem det gjelder? :-)

God ferietur!

Jeg har bare lyst til å komme med noen mer generelle betraktninger rundt dette at man i sitt stille sinn blir snurt eller sur eller paff eller annet over ting andre sier eller gjør eller ikke gjør, fordi du har fått ganske mange svar fra folk som nærmest himler over øynene over at det i det hele tatt er mulig å tenke noe annet enn positive tanker om andres gjøren og laden :-)

Det er helt normalt at man innimellom føler negative tanker om andre menneskers oppførsel/utsagn. Følelser kan man ikke styre. Det blir derfor for meg ganske meningsløst å svare ja eller nei på om man har "rett" til å føle seg snurt over noe.

En annen sak er jo hvordan man forholder seg til den umiddelbare negative følelsen man får. Kanskje er alt man trenger å tenke seg litt om og roe seg litt ned? Andre ganger kan det være grunn til å si fra til den som gjorde at man fikk en negativ følelse.

Det som generelt går igjen i svarene, er jo at dette ikke er en ting som du bør "ta opp" med disse folkene, og gjøre en "sak" ut av. Og det er jeg enig i.

Men jeg blir overhodet ikke sjokkert over at det "går an" å få umiddelbare negative tanker/følelser om andre menneskers valg, og jeg synes det er helt greit at du lufter dette på dol.

For det er jo tross alt bedre at du lufter dette med oss enn med dem det gjelder? :-)

God ferietur!

Bra skrevet:-)

Annonse

Tusen takk :-)

(skjønner at frosken ennå ikke har lest min kommentar om det å spise pinnekjøtt før 15. desember... *smil*)

Det hadde du rett i ;-(

Nå må du gå tilbake til den tråden og innse hvilken instans det er du skal støtte opp om!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...