Gå til innhold

hvorfor blir man tynn når man får kreft?

Anbefalte innlegg

Hvis man har smerter, er det vanlig å få høyerer forbrenning. Så det godt på mormor, da hun hadde mye smerter(ikke kreft) Hun spiste som normalt, men gikk allikevel ned i vekt.

Min mor har hatt kreft, og hun gikk ned i vekt i begynnelsen etter operasjonen, men da hun ble satt på cellegiftkur gikk hun opp i vekt. Dette pga at kuren var tilsatt appetittøkende middel for å forhindre at pasientene skulle gå for mye ned i vekt.

Så det er nok litt forskjellig i fra person til person tenker jeg, og hvilken behandling de får.

Fortsetter under...

Hvis man har smerter, er det vanlig å få høyerer forbrenning. Så det godt på mormor, da hun hadde mye smerter(ikke kreft) Hun spiste som normalt, men gikk allikevel ned i vekt.

Min mor har hatt kreft, og hun gikk ned i vekt i begynnelsen etter operasjonen, men da hun ble satt på cellegiftkur gikk hun opp i vekt. Dette pga at kuren var tilsatt appetittøkende middel for å forhindre at pasientene skulle gå for mye ned i vekt.

Så det er nok litt forskjellig i fra person til person tenker jeg, og hvilken behandling de får.

Øker smerter forebrenninga? Aldri hørt om det jeg. Har du kilde å henvise til?

Jeg ser at at flere sier det skyldes behandlingen, men det kan også skyldes selve kreften. Bestefaren min døde av kreft for halvannen uke siden og han hadde ikke noe behandling i det hele tatt, men ble veldig tynn. Grunnen var fordi han mistet all matlyst, og tarmene fungerte ikke som de skulle, slik at han ikke fikk tatt opp nok næring.

Øker smerter forebrenninga? Aldri hørt om det jeg. Har du kilde å henvise til?

Nei, har ingen kilder. Har bare hørt det fra noen. Kan ikke garantere at det er sant, men har egen erfaring. Og når det gjelder mormor, så spiste hun veldig regelmessig. Vi vet at hun ikke spiste minde enn hun pleide, allikevel gikk hun ned i vekt da hun slet med smerter.

Jeg gikk også ned i vekt da jeg i en periode hadde det vanskelig. Jeg tenkte ikke over det, men fikk ettervært kommentarer om at jeg hadde tatt av.

Nei, har ingen kilder. Har bare hørt det fra noen. Kan ikke garantere at det er sant, men har egen erfaring. Og når det gjelder mormor, så spiste hun veldig regelmessig. Vi vet at hun ikke spiste minde enn hun pleide, allikevel gikk hun ned i vekt da hun slet med smerter.

Jeg gikk også ned i vekt da jeg i en periode hadde det vanskelig. Jeg tenkte ikke over det, men fikk ettervært kommentarer om at jeg hadde tatt av.

''Jeg gikk også ned i vekt da jeg i en periode hadde det vanskelig. Jeg tenkte ikke over det, men fikk ettervært kommentarer om at jeg hadde tatt av.''

Dette merka jeg tydelig i forbindelse med samlivsbruddet mitt i sommer.. I starten hadde jeg dårlig matlyst og gikk ned fem kilo på to-tre uker (tror neppe det kun var mindre inntak av mat som var grunnen til den store vektnedgangen). Etterhvert begynte jeg å spise normalt igjen og vekta gikk noen få kilo opp. Jeg merker at det indre stresset påvirker vekta mi slik at det er vanskeligere å holde den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...