Gå til innhold

Ariel vaskepulver dårligst i test

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

8

• Dorthe

7

• ariadne

5

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Det var ikke fuktskadet da? Dvs. at det var klumpete da du tok det oppi kammeret.

Nei, det så ikke sånn ut da jeg helte det i maskinen. Det var strikket tøy så jeg skulle vaske det forsiktig og jeg nådde ikke opp til Miloen som sto på øverste hylle

Nei, vi hadde ikke vaskemaskin. Det var vaskeri i kjelleren som man kunne bruke en gang i måneden i fire timer og da skulle alt sengetøy og håndklær vaskes og tørkes på de timene. Og så var det ikke alltid mora mi fikk byttet, så det kunne gå to mnd mellom hver gang. Hun dro på jobben klokka 6 om morgenen og kom hjem klokka fem, hun jobbet i Sandvika

Det gir mening. Et hardt liv.

Annonse

Jeg bruker Omo color til kulørtvask og Blenda sensitiv til hvitvask. Har alltid gjort det, så det er en gammel vane, og antagelig bare fordi mora mi gjorde det.

En meget uformell spørreundersøkelse blant mine venninner for noen år sida viste at et klart flertall brukte samme type skyllemiddel som moren sin. Lurer på om det er tilfellet på DOL også? *s*

''Jeg bruker Omo color til kulørtvask og Blenda sensitiv til hvitvask. ''

LOL, samma her, og ikke nok med det: Jeg bruker også gul Comfort! ;-)

''Jeg husker mora mi kokte bleier i en diger kasserolle. Jeg vil tro det var for å få til skikkelig koking.

''

Jeg husker også en grønnprikkete svær kasserolle som var til bleiekoking. I hodet mitt var den på minst 20 liter.

Vi hadde også en slik kjempestor grønn emaljert kjel med hvite prikker.

Forresten pussig hvor tydelig minne jeg har av den kjelen. Har ikke tenkt på den på årevis, men din bemerkning fremkalte noen ultratydelige minner. Kjelen sto på en kokeplate i kjelleren.

...og nå var det like før jeg begynte å fortelle om vedhoggingen vi også gjorde i kjelleren. Jeg var den eneste ungen i nabolaget som fikk lov til å hogge ved leeeenge før jeg begynte på skolen...*s*

Husker du lukten av kokende vaskevann?

Hvor mange liter tror du den var?

Før i dag tenkte jeg at den var på 20 liter, men nå har jeg fått det for meg at den er enda større.

Minst 20 liter, men neppe mer enn 30, er min gjetting :-)

Siste gang jeg kan huske den ble brukt var etter mange års lagring i kjelleren: Vi var en gjeng speiderjenter som brukte den til å farge matchende batikk-t-skjorter før vi skulle på leir som ca 14-åringer :-)

Annonse

''Jeg bruker Omo color til kulørtvask og Blenda sensitiv til hvitvask. ''

LOL, samma her, og ikke nok med det: Jeg bruker også gul Comfort! ;-)

*Highfive* ;)

Stedatra påstår at det alltid lukter så godt hjemme hos meg, og hun har lokalisert hjemmelukta mi til å involvere stor grad av gul Comfort - sikkert fordi jeg ofte tørker tøy i flere rom. ;)

Nei, det så ikke sånn ut da jeg helte det i maskinen. Det var strikket tøy så jeg skulle vaske det forsiktig og jeg nådde ikke opp til Miloen som sto på øverste hylle

Jeg har noen ganger opplevd at det har klumpa seg når jeg heller pulver i kammeret, men det er ett fett hvilket pulver det er. Vanligvis bruker jeg vaskeball, og da skjer det aldri.

Jeg har noen ganger opplevd at det har klumpa seg når jeg heller pulver i kammeret, men det er ett fett hvilket pulver det er. Vanligvis bruker jeg vaskeball, og da skjer det aldri.

Jeg har det aldri i kammeret, jeg har toppmatet maskin så jeg hiver det oppi etterat jeg har lukket trommelen. Og jeg pleier ofte å kjøpe billig vaskepulver og har aldri opplevd det før.

Jeg bruker Omo color til kulørtvask og Blenda sensitiv til hvitvask. Har alltid gjort det, så det er en gammel vane, og antagelig bare fordi mora mi gjorde det.

En meget uformell spørreundersøkelse blant mine venninner for noen år sida viste at et klart flertall brukte samme type skyllemiddel som moren sin. Lurer på om det er tilfellet på DOL også? *s*

Jeg bruker omtrent samme som deg, men har mistanke om at mon mor brukte noe billigere :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...