Gå til innhold

Det er ingen tvil...

Anbefalte innlegg

''Når det er sagt synes jeg det er hyggelig med noen skiturer per år, men "den mørke graneskog" rundt Oslo er ikke noe for meg... ;-)

''

Hmmm.... nå mistenker jeg også deg for å ha for dårlig kjennskap til oslo-marka og dens herligheter! Jeg planlegger å se soloppgangen i lysløypa i morgen tidlig, og det er jammen ikke preget av mørke :-)

Det er meget mulig at jeg ikke kjenner til mer öppna landskap som kanskje finnes når man har gått 2 mil innover i Nordmarka. Men for en som var vant med å kunne spenne på seg skiene ved postkassa og så være i slikt åpent landskap 5 minutter etterpå, er det litt vanskelig å akseptere skiterrenget her - spesielt når man ikke er fantastisk glad i langrenn.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

9

• Sør

6

• mariaflyfly

5

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

''Ja, det er ikke nødvendigvis slik at det å ha bodd på steder hvor det ikke finnes sommer, bare to måneder med dårlig sparkføre, betyr at man for evig og alltid elsker vinteren og det den bringer med seg! :-)''

Neida, men det betyr jo gjerne at man i hvert fall har sett mer enn ett par ski, og vet sånn noenlunde hva man snakker om.

''Når det er sagt synes jeg det er hyggelig med noen skiturer per år, men "den mørke graneskog" rundt Oslo er ikke noe for meg... ;-)''

Bortsett fra kulden (som er vesentlig for meg), så er det vel også en annen grunn til at jeg ikke er noen ivrig skigåer: jeg trives rett og slett best innenfor bygrensen. Altså, det er veldig fint å se Hardangervidden fra et fly, men jeg foretrekker å holde meg på litt avstand. :-)

Med vennlig hilsen

Jeg takler kulda fint og også det å se naturen "live", men har aldri egentlig vent meg til/blitt glad i skiterrenget her. Jeg er nok en typiskk "påskeskiturrist". :-)

Det er meget mulig at jeg ikke kjenner til mer öppna landskap som kanskje finnes når man har gått 2 mil innover i Nordmarka. Men for en som var vant med å kunne spenne på seg skiene ved postkassa og så være i slikt åpent landskap 5 minutter etterpå, er det litt vanskelig å akseptere skiterrenget her - spesielt når man ikke er fantastisk glad i langrenn.

Enig i at de første kilometerne er vel preget av tett granskog. Men kommer man ørlite lengre innover (ikke to mil), åpner landskapet seg, granskogen overtas av furumoer og det er åpent og flott! :-)

(men dog må innrømmes at flertallet av mine skiturerer er i "granbeltet")

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...