Gå til innhold

Selvmordsbomberer i Stockholm

Anbefalte innlegg

Gjest uekte nick

Hva er målet? Og for hvem?

Poenget er at for de aller fleste "oppdrag" er det totalt irrelevant om det er en selvmordsbomber eller en "vanlig bomber", bortsett fra at den vanlige bomberen kan utføre en rekke udåder.

''Poenget er at for de aller fleste "oppdrag" er det totalt irrelevant om det er en selvmordsbomber eller en "vanlig bomber", bortsett fra at den vanlige bomberen kan utføre en rekke udåder.''

Nå er det faktisk slik at selvmordsbombere tar langt flere liv enn "vanlige" bombere.

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Holmes

2

• Mistera

1

• petter smart

1

Mest aktive i denne tråden

''Poenget er at for de aller fleste "oppdrag" er det totalt irrelevant om det er en selvmordsbomber eller en "vanlig bomber", bortsett fra at den vanlige bomberen kan utføre en rekke udåder.''

Nå er det faktisk slik at selvmordsbombere tar langt flere liv enn "vanlige" bombere.

''Nå er det faktisk slik at selvmordsbombere tar langt flere liv enn "vanlige" bombere.''

Hvor har du det fra?

Og mener du "per bomber" eller "per kategori"?

''Nå er det faktisk slik at selvmordsbombere tar langt flere liv enn "vanlige" bombere.''

Hvor har du det fra?

Og mener du "per bomber" eller "per kategori"?

Er det virkelig konstruktivt å diskutere om bombere eller selvmordsbombere er "verst"? En sivilist drept er en for mye.

Det eneste vi med sikkerhet kan slå fast, er at selvmordsbombere er dummere!

Er det virkelig konstruktivt å diskutere om bombere eller selvmordsbombere er "verst"? En sivilist drept er en for mye.

Det eneste vi med sikkerhet kan slå fast, er at selvmordsbombere er dummere!

''Er det virkelig konstruktivt å diskutere om bombere eller selvmordsbombere er "verst"? En sivilist drept er en for mye.''

Hvis du ser på innlegget jeg skrev 19:43 så nevnte jeg ikke selvmordbombere, men en hel rekke andre aspekter. Men det svarte ikke du heller på, selv om det er masse andre aspekter der. Jeg fikk to svar - et om selvmordsbombere og et som bare var tull.

''Det eneste vi med sikkerhet kan slå fast, er at selvmordsbombere er dummere!''

Tja - når man ser hvor mange som mener at de er så mye verre enn vanlige bombere (av årsaker ingen kan si) så har de jo et poeng. Dumme og jævlige som de er.

Med vennlig hilsen

Gjest uekte nick

Nei, jeg tror ikke noen er overrasket. Det var godt kreket døde alene, før han fikk gjort større skade.

Det som egentlig er mest overraskende er hvorfor noen tror at vi kan sende våre (Vestens) styrker "dit", uten å forvente at noen av "dem" forsøker å drepe som hevn.

Tenk deg at situasjonen hadde vært motsatt - og at Irak++ hadde okkupert Skandinavia. (Eller Afghanistan, for den saks skyld.) Jeg tipper at mange skandinaviere hadde sprengt både det ene og det andre.

Hvor mange er blitt drept i Irak? I en krig hvor det viste seg at grunnlaget (påståtte masseødeleggelsesvåpen) var fabrikert?

Sist jeg sjekket tror jeg det avr 5000 småbarn hver måned, og det var pga handelssanksjonene. Altså før krigen.

''Det som egentlig er mest overraskende er hvorfor noen tror at vi kan sende våre (Vestens) styrker "dit", uten å forvente at noen av "dem" forsøker å drepe som hevn.''

En tilbaketrekking av vestlige styrker vil neppe ende terrorangrepene eller radikaliseringen som finner sted.

Annonse

''Det som egentlig er mest overraskende er hvorfor noen tror at vi kan sende våre (Vestens) styrker "dit", uten å forvente at noen av "dem" forsøker å drepe som hevn.''

En tilbaketrekking av vestlige styrker vil neppe ende terrorangrepene eller radikaliseringen som finner sted.

''En tilbaketrekking av vestlige styrker vil neppe ende terrorangrepene eller radikaliseringen som finner sted.''

Og en påstanden baserer du på?

Gjest Nord og ned.

Nei, jeg tror ikke noen er overrasket. Det var godt kreket døde alene, før han fikk gjort større skade.

Det som egentlig er mest overraskende er hvorfor noen tror at vi kan sende våre (Vestens) styrker "dit", uten å forvente at noen av "dem" forsøker å drepe som hevn.

Tenk deg at situasjonen hadde vært motsatt - og at Irak++ hadde okkupert Skandinavia. (Eller Afghanistan, for den saks skyld.) Jeg tipper at mange skandinaviere hadde sprengt både det ene og det andre.

Hvor mange er blitt drept i Irak? I en krig hvor det viste seg at grunnlaget (påståtte masseødeleggelsesvåpen) var fabrikert?

Sist jeg sjekket tror jeg det avr 5000 småbarn hver måned, og det var pga handelssanksjonene. Altså før krigen.

Den ubestridt mes virkelighetsfjerne på DOL slår til igjen.

Skal man først dra en parallell basert på den aktuelle mennens situasjon bli den slik:

1. En norsk mann flykter fra nazistenes terror i Norge over til Sverige i 1942.

2 Usa og UK invaderer og befrir Norge fra nazismen, i en krig som krever endel liv, også norske.

3. Mannen blir rasende over befrielsen av Norge og hevner seg på svenskene ved å drepe tilfeldige folk på gata der borte.

Den ubestridt mes virkelighetsfjerne på DOL slår til igjen.

Skal man først dra en parallell basert på den aktuelle mennens situasjon bli den slik:

1. En norsk mann flykter fra nazistenes terror i Norge over til Sverige i 1942.

2 Usa og UK invaderer og befrir Norge fra nazismen, i en krig som krever endel liv, også norske.

3. Mannen blir rasende over befrielsen av Norge og hevner seg på svenskene ved å drepe tilfeldige folk på gata der borte.

God sammenligning.

Tyskland okkuperte Norge i 5 år, uten at noen nordmenn sprengte seg selv i lufta. Ikke prøvde noen å drepe sivile heller.

Sverige okkuperer verken Irak eller Afghanistan. De er der for å prøve å skape fred og demokrati. De gjør alt de kan for å unngå sivile dødsfall.

Tyskland okkuperte Norge i 5 år, uten at noen nordmenn sprengte seg selv i lufta. Ikke prøvde noen å drepe sivile heller.

Sverige okkuperer verken Irak eller Afghanistan. De er der for å prøve å skape fred og demokrati. De gjør alt de kan for å unngå sivile dødsfall.

At dere fortsatt gidder diskutere dette med Herr Sør etter ja hva skal man si, 12 -13 år skjønner ikke jeg...

Og jeg som hadde håpet at han hadde gitt seg nå, så DOL var en flott plass å være!

Gjest uekte nick

Som Holmes påpeker er dette en avsporing, men det er uansett helt avhengig av hvordan du teller. Uansett om det hadde vært sant, er det ikke FORDI de er selvmordsbombere som er avgjørende.

''Uansett om det hadde vært sant,''

Noe det er.

''er det ikke FORDI de er selvmordsbombere som er avgjørende.''

Det er åpenbart avgjørende da en selvmordsbomber lettere kan sprenge bomben på et sted og på et tidspunkt som dreper flest mulig.

Annonse

''Tyskland okkuperte Norge i 5 år, uten at noen nordmenn sprengte seg selv i lufta. Ikke prøvde noen å drepe sivile heller.''

Bombingen av Dresen? Hiroshima?

Og bemerk 5 år. La oss si at Norge hadde vært okkupert i 50 år (slik som palestinerne) - tror du ikke at noen få nordmenn ville "gått over streken"? Særlig dem som var født etter okkupasjonen.

''Sverige okkuperer verken Irak eller Afghanistan. De er der for å prøve å skape fred og demokrati. De gjør alt de kan for å unngå sivile dødsfall.''

Joda, men akkurat som de brune i Norge fabler om at muslimene er her for å "overta Norge", så har han her fått det for seg at Sverige er i "muslimske land" av andre årsaker.

Takk for seriøst svar, for øvrig!

Med vennlig hilsen

''Uansett om det hadde vært sant,''

Noe det er.

''er det ikke FORDI de er selvmordsbombere som er avgjørende.''

Det er åpenbart avgjørende da en selvmordsbomber lettere kan sprenge bomben på et sted og på et tidspunkt som dreper flest mulig.

''Det er åpenbart avgjørende da en selvmordsbomber lettere kan sprenge bomben på et sted og på et tidspunkt som dreper flest mulig.''

Det trenger man åpenbart ikke være selvmordsbomber for å klare.

Gjest Nord og ned.

''Tyskland okkuperte Norge i 5 år, uten at noen nordmenn sprengte seg selv i lufta. Ikke prøvde noen å drepe sivile heller.''

Bombingen av Dresen? Hiroshima?

Og bemerk 5 år. La oss si at Norge hadde vært okkupert i 50 år (slik som palestinerne) - tror du ikke at noen få nordmenn ville "gått over streken"? Særlig dem som var født etter okkupasjonen.

''Sverige okkuperer verken Irak eller Afghanistan. De er der for å prøve å skape fred og demokrati. De gjør alt de kan for å unngå sivile dødsfall.''

Joda, men akkurat som de brune i Norge fabler om at muslimene er her for å "overta Norge", så har han her fått det for seg at Sverige er i "muslimske land" av andre årsaker.

Takk for seriøst svar, for øvrig!

Med vennlig hilsen

Ditt eget kronargument om at Sverige er delaktig i Irakkrigen avfeier du med det lite "joda, de er kanske ikke det allikevel", og velger heller å fokusere på helt andre ting og helt andre folk.

Ro til årene knekker.Latterlig.

Gjest Nord og ned.

At dere fortsatt gidder diskutere dette med Herr Sør etter ja hva skal man si, 12 -13 år skjønner ikke jeg...

Og jeg som hadde håpet at han hadde gitt seg nå, så DOL var en flott plass å være!

Det var bra lenge, inntil han returnerte til det eneste stedet på www hvor han kan herje fritt. På VGd ble han pælma ut alt i 2001

Gjest uekte nick

''Det er åpenbart avgjørende da en selvmordsbomber lettere kan sprenge bomben på et sted og på et tidspunkt som dreper flest mulig.''

Det trenger man åpenbart ikke være selvmordsbomber for å klare.

Som vanlig stemmer ikke din oppfatning med virkeligheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...