Gjest Venninnen hennes. Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Har en venninne med en litt "rar" helsesituasjon. Hun sier at legen har sagt hun har fibromyalgi, men det er overhodet ikke noe behandling inne i bildet... Nå i jula har hun vært fryktelig syk med feber. Hun har også kastet opp det meste av det hun har spist, og hatt mye smerter i mage og rygg... Har ikke inntrykk av at det er snakk om omgangssyke... Nå viser det seg at hun stadig kaster opp, nærmest til vanlig. Er mye kvalm... Har gått ned mange kilo... Jeg tenker magesår. Har prøvd å få henne til å oppsøke lege, men dama nekter. Hun liker ikke å gå til legen... Jeg er bekymret. Er veldig glad i denne venninnen. Hun er ikke den mest fornuftige blandt oss, men ellers et nydelig menneske. Jeg lurer nå på om det er vanlig at fibromyalgipasienter har det slik? At det er derfor hun ikke vil gå til lege, for det er bare slik det er...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358306-hva-feiler-det-henne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nerda Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det er ikke mulig å svare på uten undersøkelse hos en lege. En slik tilstand er en bekymringsgrunn så klar at det ikke er tvil hos meg om at hun bør oppsøke legehjelp imorgen den dag. Kanskje hun tidligere har følt at legen ikke helt har erkjent fibro som en reell sykdom, for det er en del dumme oppfatninger rundt dette. Det er ikke godt å få hjulpet en som selv ikke vil, men jeg skjønner bekymringen din og kan vel ikke annet enn å råde deg til å mase litt mer. Hva er det å vinne på å gå rundt å spy og være syk i evigheter? Det er skummelt for f.eks. balansen mellom salter i blodet (elektrolytter) om man ikke får nok væske over tid. Dette kan man i sin tur bli skikkelig syk av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358306-hva-feiler-det-henne/#findComment-3093200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.