Gjest NAVer Skrevet 1. januar 2011 Skrevet 1. januar 2011 Jeg sender meldekort hver 14 dag, og ser at på de to utbetalingene jeg har fått i desember så var summen jeg fikk den 15.12 en del høyere enn vanlig, tross at jeg ikke har jobbet mer. Har dette med den halve skatten i desember å gjøre? Den andre utbetalingen 27.12 er derimot samme sum jeg vanligvis får. Hvorfor er det ikke halv skatt på begge utbetalingene? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 1. januar 2011 Skrevet 1. januar 2011 Det er ikke beregnet skatt av utbetalingen du fikk den 15. desember og dermed blir det halv skatt i desember. Du kan kontrollere dette ved å logge deg inn på NAV og se på Dine utbetalinger. 0 Siter
Gjest NAVer Skrevet 1. januar 2011 Skrevet 1. januar 2011 Det er ikke beregnet skatt av utbetalingen du fikk den 15. desember og dermed blir det halv skatt i desember. Du kan kontrollere dette ved å logge deg inn på NAV og se på Dine utbetalinger. Takk for svar, men undrer meg over hvorfor dette bare skal gjelde den ene desember-utbetalingen? 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. januar 2011 Skrevet 1. januar 2011 Takk for svar, men undrer meg over hvorfor dette bare skal gjelde den ene desember-utbetalingen? Det er ikke trukket skatt i det hele tatt på den ene, men som vanlig på den andre = halv skatt tilsammen. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 1. januar 2011 Skrevet 1. januar 2011 Takk for svar, men undrer meg over hvorfor dette bare skal gjelde den ene desember-utbetalingen? Når du får den ene utbetalingen uten skattetrekk og den andre utbetalingen i desember med vanlig skattetrekk blir summen av skattetrekket bare "halv skatt" i desember. 0 Siter
Gjest NAVer Skrevet 1. januar 2011 Skrevet 1. januar 2011 Når du får den ene utbetalingen uten skattetrekk og den andre utbetalingen i desember med vanlig skattetrekk blir summen av skattetrekket bare "halv skatt" i desember. Åja, sånn sett, misforsto deg visst først :-) Takk for oppklaring! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.