Gå til innhold

Regnes en dagstur til Danmark som ferie? (AAP)

Anbefalte innlegg

Jeg har hele tiden snakket om langtidsbehandling med oksygen i hjemmet. Reglene for bruk av oksygen hvor røyking foregår under mye mer kontrollerte forhold, er annerledes.

Det vet jeg ingenting om siden verken faren min eller tanta mi fikk oksygen. Men hun ene damen jeg pleide å snakke med bodde jo mest hjemme og var på sykehjemmet i tre ukers perioder.

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

16

• Dorthe

8

• frosken

5

• Spenol(1)

1

Mest aktive i denne tråden

Det hadde jo jeg og som du ser så jeg skjønte ikke hvorfor han ikke fikk. Og var ikke happy når jeg fikk svaret av legen. I etterkant er det lettere å se at det antagelig var den riktige avgjørelsen.

''Det hadde jo jeg og som du ser så jeg skjønte ikke hvorfor han ikke fikk. Og var ikke happy når jeg fikk svaret av legen. I etterkant er det lettere å se at det antagelig var den riktige avgjørelsen.''

Jeg skjønner godt frustrasjonen din (jeg hadde sikkert gått amok på svært usaklig vis), og er glad for at du har konkludert som du gjorde.. *Klem* fra

''Det hadde jo jeg og som du ser så jeg skjønte ikke hvorfor han ikke fikk. Og var ikke happy når jeg fikk svaret av legen. I etterkant er det lettere å se at det antagelig var den riktige avgjørelsen.''

Jeg skjønner godt frustrasjonen din (jeg hadde sikkert gått amok på svært usaklig vis), og er glad for at du har konkludert som du gjorde.. *Klem* fra

Faren min var så sliten også, han hadde passet på mora mi i 20 år mens hun var dårlig og de siste årene var skikkelig ille. Hun hadde virkelig ikke peil på noe. Det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke han fikk hjelp med mora mi, hun hadde en time hjemmesykepleie i uka for å dusje.

''Jeg vet om mange som røyker og får oksygen jeg. De går rundt her med oksygenet i rullatoren og røyker samtidig.

''

Kriteriene for utlevering av utstyr til langtids oksygenbehandling i hjemmet for KOLS pasienter, er såvidt meg bekjent helt klare. Det kreves at pasienten skal ha sluttet å røyke i mer enn tre måndeder.

At det finnes pasienter som lyver om dette, og leger som evt. er slepphendte, er allikevel selvfølgelig mulig.

De har sikkert sluttet, og begynt igjen! Og igjen og igjen og igjen ;-)

De færreste er vel som kjemilæreren min som ikke sluttet, men tente neste sigarett med den nåværende (også i timene).

Med vennlig hilsen

Svigermoren min var for kort tid siden innlagt på sykehus som følge av en alvorlig lungebetennelse. Selv om hun ikke var en aktuell hjemmebruker av oksygen nå, så sørget legen for å informere om reglene som krever minst tre månders røykfrihet før man evt. får utlevert oksygenutstyr. Dette var nok en av de faktorene som fikk henne til å slutte å røyke :-)

Så - moralen er - du kan bare glemme ideen om at det nå er mulig å gå tilbake å bli røyker igjen. Du er nå for evig og alltid en ikke-røyker!

''Så - moralen er - du kan bare glemme ideen om at det nå er mulig å gå tilbake å bli røyker igjen. Du er nå for evig og alltid en ikke-røyker!''

Takk for skrekkadvarsel og påminning - trenger dessverre slikt fortsatt :-/

*Jeg er fortsatt og for evig og alltid en ikke-røyker!*

Fortsatt god helg til mitt nyanskaffa superego fra

Annonse

Gjest Saganatten

''Så - moralen er - du kan bare glemme ideen om at det nå er mulig å gå tilbake å bli røyker igjen. Du er nå for evig og alltid en ikke-røyker!''

Takk for skrekkadvarsel og påminning - trenger dessverre slikt fortsatt :-/

*Jeg er fortsatt og for evig og alltid en ikke-røyker!*

Fortsatt god helg til mitt nyanskaffa superego fra

''*Jeg er fortsatt og for evig og alltid en ikke-røyker!*''

Det kan du være glad for. Nå koster en 20-pakning 86,90,-

''*Jeg er fortsatt og for evig og alltid en ikke-røyker!*''

Det kan du være glad for. Nå koster en 20-pakning 86,90,-

''Det kan du være glad for. Nå koster en 20-pakning 86,90,-''

To ting:

Jeg syns "tilleggsmoms" på tobakk og alkohol er fornuftig, ikke fordi jeg er i en prosess for å bli en ikke-røyker sjøl - dette har jeg alltid meint.

Dessuten kan denne avgiften bidra til at noen slutter eller ikke begynner å røyke fast. Personlig har jeg ikke spesielt god råd, så røykeslutten merkes allerede positivt på ukesbudsjettet.

''Det kan du være glad for. Nå koster en 20-pakning 86,90,-''

To ting:

Jeg syns "tilleggsmoms" på tobakk og alkohol er fornuftig, ikke fordi jeg er i en prosess for å bli en ikke-røyker sjøl - dette har jeg alltid meint.

Dessuten kan denne avgiften bidra til at noen slutter eller ikke begynner å røyke fast. Personlig har jeg ikke spesielt god råd, så røykeslutten merkes allerede positivt på ukesbudsjettet.

''Jeg syns "tilleggsmoms" på tobakk og alkohol er fornuftig, ikke fordi jeg er i en prosess for å bli en ikke-røyker sjøl - dette har jeg alltid meint.''

Hjelpes, poenget blet borte mellom legging av 8-åringer..

Denne avgifta på tobakk og alkohol, og til dels "luksusavgifta" på kostmetikk og parfyme, kan bidra til langt nyttigere tilbud i dagliglivet til "folk flest".

• 8 måneder senere...

''Det hadde du orket om du røyket. 35 kroner pakka der nede. :)''

Ikke minn meg på det; jeg var storrøyker fram til 25.12.10.....

''jeg var storrøyker fram til 25.12.10.....

''

Hei Angustina!

Jeg snublet oppi en gammel tråd her. Hvordan går det med røykingen? Sist du rapporterte til frosken og meg hadde det vært noen sprekker...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...