Gå til innhold

Hva hadde du stemt ved et evt. EU-valg i dag?

Anbefalte innlegg

''Er det noe galt i å være stolt over at man er en nordmann da?''

Det er ingenting mer/mindre galt med å være stolt over at man er nordmann, sammenlignet med å være stolt over å være egypter, japaner eller argentiner.

Stolthet er vanligvis noe man forbinder med en prestasjon/bragd man har gjort (stolt over et stykke arbeid, stolt over å ha reddet noens liv, osv.).

Siden du neppe selv er ansvarlig for at du er nordmann/egypter/russer, så virker det merkelig for meg.

Med vennlig hilsen

1: spørsmålet til trådstarter var - hva hadde du stemt? Finner du svaret ditt i denne tråden?

2: trådstarter har ikke fremført noe budskap utover at han er stolt over å være norsk. Slik en same kan være stolt over å være same. Slik en byborger fra Umeå kan være stolt over å komme fra Nord-Sverige. Han har ikke fremført noen argumenter for at egyptere eller japanere ikke har grunn til å være stolt av sitt opphav og sin kultur.

3: Da blir mitt spørsmål til deg: hva er intensjonen med ditt engasjement i tråden?

Fortsetter under...

Gjest Duen Pollyana

1: spørsmålet til trådstarter var - hva hadde du stemt? Finner du svaret ditt i denne tråden?

2: trådstarter har ikke fremført noe budskap utover at han er stolt over å være norsk. Slik en same kan være stolt over å være same. Slik en byborger fra Umeå kan være stolt over å komme fra Nord-Sverige. Han har ikke fremført noen argumenter for at egyptere eller japanere ikke har grunn til å være stolt av sitt opphav og sin kultur.

3: Da blir mitt spørsmål til deg: hva er intensjonen med ditt engasjement i tråden?

''3: Da blir mitt spørsmål til deg: hva er intensjonen med ditt engasjement i tråden?''

Den sedvanlige kveruleringen?

''3: Da blir mitt spørsmål til deg: hva er intensjonen med ditt engasjement i tråden?''

Ah! Endelig et spørsmål.

Svar: Jeg lurte bare litt på hvordan/hvorfor man er stolt over en administrativ detalje.

Annonse

Chris Rock snakker om akkurat det i ett av sine stand up-show, dette med å være så stolt av at man er en nasjonalitet og ikke minst at man føler at man har gjort seg fortjent til ting som følge av det.

''All you crazy white people "I'm American!", all you did was come out of your mother's pussy on American soil. That's it. That's it! What, you think you're better than somebody from France 'cause you came out of a pussy in Detroit?''

LOL

Chris Rock snakker om akkurat det i ett av sine stand up-show, dette med å være så stolt av at man er en nasjonalitet og ikke minst at man føler at man har gjort seg fortjent til ting som følge av det.

''All you crazy white people "I'm American!", all you did was come out of your mother's pussy on American soil. That's it. That's it! What, you think you're better than somebody from France 'cause you came out of a pussy in Detroit?''

:knegg:

Ja, det er et merkelig fenomen. Og kanskje mest av alt for folk i styrtrike land som Norge, hvor de fleste virkelig knapt trenger å gjøre noe for å overleve.

Hvis man har kjempet for livet i 60 år på Haiti, og overlevd, så kan man muligvis argumentere at man har mer grunn til å være stolt enn de fleste, men fremdeles er jo "stolthet" temmelig malplassert vil jeg si.

Med vennlig hilsen

Ah! Endelig et spørsmål.

Svar: Jeg lurte bare litt på hvordan/hvorfor man er stolt over en administrativ detalje.

Det er svært spesielt å betrakte statsborgerskap som en "administrativ detalj". Det er du sikkert selv klar over ved nærmere ettertanke.

tzatziki1365380058

Jeg stemte ja i 94, og ville antagelig stemt ja nå også. Men jeg er i tvil pga økonomisk uro usikkerhet på i hvilken retning EU kommer til å bevege seg.

Men jeg mener, ideelt sett, at vi hører til der, som ansvarlig europeisk land, fordi Europas eneste mulighet er å samle seg for å møte konkurransen fra Kina, India, USA osv, og fordi det er kjipt at vi må innrette oss etter regler vi ikke har noen innflytelse på.

ShitDiddelyDo

Jeg har et talkshow av Chris Rock på dvd, og det er faktisk ganske morsomt. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...