Gå til innhold

Biskop Kvarme må gå av

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

''Dette har med roller å gjøre. Man skal kunne være trygg på hva man møter i forhold til mennesker som har potensielt makt over en. Det kan være snakk om meget sårbare mennesker i møte med disse personene..''

Enig, og dette er antakelig sakens kjerne.

Jeg er også enig i dette, men er fortsatt usikker på om puppetafsing er en politisak.

Hvis en psykolog kliner med en pasient en dag vil jeg tro han kan miste jobben, men vil han bli anmeldt til politiet?

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• ShitDiddelyDo

16

• Dorthe

6

• Katt-ja

5

Mest aktive i denne tråden

Bortsett fra pupper og prester. Fikk du laget fisk i kokos?

Yes - hadde faktisk tenkt å svare deg nå før jeg legger meg!

Jeg valgte å kjøpe filet av torsk og fulgte oppskrifta di til punkt og prikke - stor suksess :-) Kommer til å imponere med denne på vennemiddag, ja!

Yngstejenta på 8 år fikk ei kokebok fra ei tante til jul. Bakerst i denne boka er det noen sider der man kan notere egne oppskrifter. Ho brukte tida etter leksene i dag til å skrive ned oppskrifta på "Segundas kokosfisk" :-)

Nammm :))))

Jeg er også enig i dette, men er fortsatt usikker på om puppetafsing er en politisak.

Hvis en psykolog kliner med en pasient en dag vil jeg tro han kan miste jobben, men vil han bli anmeldt til politiet?

''Jeg er også enig i dette, men er fortsatt usikker på om puppetafsing er en politisak.''

Personlig anser jeg uønska puppe- og rompetafsing som kun irriterende, men dette kommer nok heilt sikkert an på vedkommendes bakgrunn og tidligere erfaringer. Skal ikke belære deg - for dette veit du - men det som kan oppfattes som uskyldig moro eller et irritasjonsmoment for meg, kan oppleves som et overgrep for andre.

''Hvis en psykolog kliner med en pasient en dag vil jeg tro han kan miste jobben, men vil han bli anmeldt til politiet?''

Si det? Kommer antakelig an på rollen til den som utfører det og hvilket tillitsbrudd og konsekvenser dette innebærer for motparten?

''Men det er vel samme logikk som for voldtekt? Altså, ikke "gjør det" med mindre du er sikker på at vedkommende ønsker det?''

I så fall kan så godt som alle menn havne i en utrivelig situasjon. Jeg har aldri spurt noen om det er greit å ta dem på puppen, men jeg har aldri gjort det uten at det har vært naturlig.

Ta f.eks. KRF-politikeren. Hans puppetafsing kom under klining. Nå vet ikke jeg hvordan KRF-politikere kliner (kanskje like greit ...), men dette er en situasjon hvor det kanskje kan føles naturlig å gå et skritt videre.

Og "er det greit at jeg tar deg på puppen nå" tror jeg de fleste er enige med meg i at vil være mindre sjarmerende.

Dette blir derfor også et spørsmål om dømmekraft, og at en prest kanskje ikke er så bevandret i situasjoner der han kanskje tenner, misforstår situasjonen fullstendig og tror det er gjensidig, er vel ikke så rart.

Hei,

Selvsagt, men jeg antar dette ikke er en prest og en kvinne som treffes tilfeldig på byen, men at presten er på jobb som sjelesørger, f. eks. og da er det ikke akseptabelt uansett om hun så ba om det. Samme som for en lege eller psykolog på kontoret.

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...