Gå til innhold

78 på Goldberg..Mye?? U/T

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Mye? Føler du at det er mye?

NettDoktor.no refererer til at over 54 kan du ha en "Dyp Depresjon".

Jeg har "scoret(fælt ord i denne sammenhengen)" rundt 90 på Goldberg i flere år.

Alle slike tester har jeg fått "dyp depresjon".

Og ja, jeg har hatt akkurat de samme tankene og følelsene hele tiden. Har allikevel et annet forhold til meg selv nå. Er litt sterkere og mye mer sårbar.

Poenget mitt er: Hvordan forholder du deg til depresjonen? Å score høyt på en slik test kan mange gjøre, men føler du at det er korrekt???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35898-78-p%C3%A5-goldbergmye-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Mye? Føler du at det er mye?

NettDoktor.no refererer til at over 54 kan du ha en "Dyp Depresjon".

Jeg har "scoret(fælt ord i denne sammenhengen)" rundt 90 på Goldberg i flere år.

Alle slike tester har jeg fått "dyp depresjon".

Og ja, jeg har hatt akkurat de samme tankene og følelsene hele tiden. Har allikevel et annet forhold til meg selv nå. Er litt sterkere og mye mer sårbar.

Poenget mitt er: Hvordan forholder du deg til depresjonen? Å score høyt på en slik test kan mange gjøre, men føler du at det er korrekt???

vel.. alt er jo jævlig, men likevel føler jeg meg rolig. Tenker over måter å ta livet mitt på, men det er greit liksom, kommer sikkert ikke til å gjøre noe med det, ikke ennå ihvertfall. Selv om jeg ikke går utenfor døra eller lever noe som kan ligne et normalt liv, er det liksom greit..

Kanskje jeg er litt nummen for tida. Har tatt testen flere ganger, for jeg syntes ikke det hørtes riktig ut.. Men uansett så får jeg minst 76, og max 80..

Men jeg er vel ike inne i den verste perioden heller, da spiser jeg jo ikke og prøver å skade meg. Føler meg litt for rolig nå, til at den skalaen skal stemme helt liksom.. Vet at jeg har svart riktig, og at den sikkert ga "riktig" svar, men so what liksom.. Jeg lever jo, så SÅ ille kan det vel ikke være..

vel.. alt er jo jævlig, men likevel føler jeg meg rolig. Tenker over måter å ta livet mitt på, men det er greit liksom, kommer sikkert ikke til å gjøre noe med det, ikke ennå ihvertfall. Selv om jeg ikke går utenfor døra eller lever noe som kan ligne et normalt liv, er det liksom greit..

Kanskje jeg er litt nummen for tida. Har tatt testen flere ganger, for jeg syntes ikke det hørtes riktig ut.. Men uansett så får jeg minst 76, og max 80..

Men jeg er vel ike inne i den verste perioden heller, da spiser jeg jo ikke og prøver å skade meg. Føler meg litt for rolig nå, til at den skalaen skal stemme helt liksom.. Vet at jeg har svart riktig, og at den sikkert ga "riktig" svar, men so what liksom.. Jeg lever jo, så SÅ ille kan det vel ikke være..

Det du skriver, understreker vel egentlig mitt "poeng".

Selv om du scorer høyt, og er dypt deprimert, så behøver ikke en slik test være "riktig".

Tankene og følelsene er der.

Goldberg spør ikke om du kommer til å skade deg, eller værre. Den spør om du tenker på det.

Jeg ser på det som en stor forskjell.

Men for all del, du kan umulig ha det lett. Kjenner følelsen og vet hvor tøft det er.

Kan ikke si at alt blir bedre, men jeg tror og håper det... :)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Reservasjon:

Dersom en har ustabil personlighetsforstyrrelse (borderline) eller på annen måte en dramatisk/hysteriform personlighet, vil an oftest skåre skyhøyt på slike tester selv om en ikke er særlig deprimert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...