Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En god artikkel, også mer og mer relevant for norske forhold:

''– Sinnet, hatet og trangsynet som foregår her i landet er i ferd med å bli skandaløs, og dessverre har Arizona blitt en slags hovedstad for dette. Vi har blitt selve mekka for fordommer og trangsyn, sa Pima County-sheriff Clarence Dupnik sent lørdag.

Han la til at retorikken som nå brukes i politikken «kan være ytringsfrihet, men det er ikke uten konsekvenser».

[...]

Likevel - det som er sikkert er at retorikken som blant annet Palin står bak, er med på å fyre opp under ekstremister som mener at president Obama er Djevelen selv, og at alle hans partifeller også er det fordi de støtter ham.

I fjor offentliggjorde borgerrettsgruppen Southern Poverty Law Centre (SPLC) en statistikk som kaster lys over hva som er i ferd med å skje:

Siden president Obama inntok Det hvite hus har ekstremistiske grupper - med «ville anti-myndighetene konspirasjonsteorier» som utnytter det populistiske sinnet over landet og har infiltrert den gjengse tenkemåten - økt med 244 prosent.''

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7456670

Dette er virkelig noe som bør få ekstremistene her i Norge til å besinne seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358992-%E2%80%93-sinnet-hatet-og-trangsynet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første: At motsetninger skjerpes når soliale vilkår blir dårligere er helt vanlig. I USA går det som kjent til helvete.

For det andre: i savnet av et felles prosjekt (som f.eks velferd) blir egne interesser og interesser som gagner nære allierte det viktigste. Man blir selvopptatt og rommet for nyanser forsvinner. Slik polariserers interesser i for-og-i-mot fløyer. Et eksempel kan være deg selv på den ene siden og siv Jensen på den andre siden.

Gjest Nord og ned.

Yes, det er liten tvil om at det blinde, unyanserte og sanseløse hatet du legger for dagen mot FrP generelt og personen Siv Jensen i særdeleshet, helt sikkert kan få enkelte primmtive sjeler til å ty til voldshandlinger.

Så, legg om kursen og skjerp deg!

For det første: At motsetninger skjerpes når soliale vilkår blir dårligere er helt vanlig. I USA går det som kjent til helvete.

For det andre: i savnet av et felles prosjekt (som f.eks velferd) blir egne interesser og interesser som gagner nære allierte det viktigste. Man blir selvopptatt og rommet for nyanser forsvinner. Slik polariserers interesser i for-og-i-mot fløyer. Et eksempel kan være deg selv på den ene siden og siv Jensen på den andre siden.

Tja - det politiske systemet i USA har ikke endret seg nevneverdig de siste mange årene, men det politiske klimaet er langt med voldelig nå.

At jeg kritiserer Siv Jensen (som er en politiker) for det hun GJØR (sier), er rett og slett ikke sammenlignbart. Jeg har verken lagt ut bilder av henne med våpensikter på, eller oppmuntret til vold, eller bedrevet personangrep. Derimot har jeg angrepet det hun sier, med å vise at det er løgn/irrelevant.

Yes, det er liten tvil om at det blinde, unyanserte og sanseløse hatet du legger for dagen mot FrP generelt og personen Siv Jensen i særdeleshet, helt sikkert kan få enkelte primmtive sjeler til å ty til voldshandlinger.

Så, legg om kursen og skjerp deg!

Takk for at du illustrerte poenget mitt. Jeg visste jeg kunne stole på deg.

:kyss, klapp og klem:

Gjest Nord og ned.

Takk for at du illustrerte poenget mitt. Jeg visste jeg kunne stole på deg.

:kyss, klapp og klem:

Jeg registerer med tilfredshet at Dols psykiater i en parallell tråd, har førsøkt å formidle til deg det faktum at den verste eksponent for sinne, hat og trangsynthet versus politiske motstandere faktisk er deg selv.

Du tar det selvsagt ikke til deg, men det kan man vel heller ikke forventes av en person hvis diagnose allerede har vært stilt i andre tråder, og hvis symptomer nettopp er null selvinnsikt, og en spesiell evne til å prosjisere egen atferd over på andre.

Annonse

Gjest det kristne sørland

Jeg registerer med tilfredshet at Dols psykiater i en parallell tråd, har førsøkt å formidle til deg det faktum at den verste eksponent for sinne, hat og trangsynthet versus politiske motstandere faktisk er deg selv.

Du tar det selvsagt ikke til deg, men det kan man vel heller ikke forventes av en person hvis diagnose allerede har vært stilt i andre tråder, og hvis symptomer nettopp er null selvinnsikt, og en spesiell evne til å prosjisere egen atferd over på andre.

Det var en konsis og god oppsummering.

Som sagt, jeg har allerede takket deg for at du illustrer akkurat det som artikkelen skriver om.

Gjest Nord og ned.

Som sagt, jeg har allerede takket deg for at du illustrer akkurat det som artikkelen skriver om.

Vel, skal ikke ta fra deg æren av ha skrevet rundt 40 000 innlegg der du utleverer deg selv som en ytterliggående, hatefull, trangsynt fundamentalist/ekstremist.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...