Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

50

• Mandolaika

27

• Dorthe

10

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

''Jo, men det er jo fordi det ofte er lettere for arbeidsføre innvandrere å få jobb.''

Den der skjønte jeg ikke helt. Tror ikke nødvendigvis de amerikanske innvandrerne er mer arbeidsføre enn de norske.

''Den der skjønte jeg ikke helt. Tror ikke nødvendigvis de amerikanske innvandrerne er mer arbeidsføre enn de norske.''

På radio her om dagen (NRKp1) var det en eller annen kapasitet som mente å kunne dokumentere at de arbeidsføre og ambisiøse "innvandrerne" ikke valgt Norge. De valgte heller USA, Japan, til dels England og Frankrike.

Jeg husker dessverre ikke navnet på han som uttalte seg, sånn sett så vet jeg ikke noe om kildene hans.

''Den der skjønte jeg ikke helt. Tror ikke nødvendigvis de amerikanske innvandrerne er mer arbeidsføre enn de norske.''

På radio her om dagen (NRKp1) var det en eller annen kapasitet som mente å kunne dokumentere at de arbeidsføre og ambisiøse "innvandrerne" ikke valgt Norge. De valgte heller USA, Japan, til dels England og Frankrike.

Jeg husker dessverre ikke navnet på han som uttalte seg, sånn sett så vet jeg ikke noe om kildene hans.

Det er nok gjerne en sannhet i det - f. eks. så slipper de å lære et nytt språk, og det er nå engang mer swung over å ha vært utdannet ved Harvard eller Yale Univercity, enn universitet i Grimstad.

Med vennlig hilsen

Annonse

''Og de fikk avslag på asylsøknaden i Finland, noe hennes foreldre ikke oppga, og de har fått avslag i Norge. Man kan lure på hva de har foretatt seg i Russland som gjør at de ikke kan være der lenger nå?''

Altså, om du begår bankran, forsikringssvindel, voldtekt, så er det en foreldelesfrist. Etter det kan du ikke bli "dømt".

Jeg mener et slikt prinsipp også burde gjelde innen oppholdstillatelser. Hvis det dukker opp ting som du gjorde feil for "15 år" siden, så skal det ikke ha innflytelse på noe nå.

Særlig ikke hvis det var foreldrene som gjorde det.

Med vennlig hilsen

Du kan mene og synse så mye du vil, men vi har et sett med lover og regler som faktisk må følges.

''MEN, nå skal hun plutselig være prinsippfast, hun vil ikke gifte seg for å få bli, sånn vil hun ikke ha det, vil ikke gjøre det sånn for hun vil gifte seg av kjærlighet. Men hun kom hit ulovlig, riktig nok med sine foreldre, stakk av fra asylmottak, gikk på skole uten å ha rett til det, jobbet svart og opponert mot de demokratiske lovene vi har og har valgt her. DET kan hun gjøre?....''

Maria Amelie har satt fokus på ting som ikke fungerer i Norge, bl.a det at hun har kunnet ta utdanning uten å "eksistere" som person i Norge. Sånn jeg forstår det er dette en veldig ressurssterk kvinne som har ønsket å bruke de evnene hun har. Jeg skjønner at hun ikke vil gifte seg for å få bli. Da blir det den lettvindte måten og jeg har skjønt det sånn at hun vil få bli her for sin egen del, ikke fordi hun er gift med en nordmann.

"Maria Amelie har satt fokus på ting som ikke fungerer i Norge, bl.a det at hun har kunnet ta utdanning uten å "eksistere" som person i Norge. Sånn jeg forstår det er dette en veldig ressurssterk kvinne som har ønsket å bruke de evnene hun har. Jeg skjønner at hun ikke vil gifte seg for å få bli. Da blir det den lettvindte måten og jeg har skjønt det sånn at hun vil få bli her for sin egen del, ikke fordi hun er gift med en nordmann."

Du har helt rett i dette, men det er jo ikke en grunn til at hun skal få bli, at vi skal si det er greit å bryte loven, så lenge du har vist oss at noe ikke fungerer her.... Hva i all verden slags signal sender det?

''MEN, nå skal hun plutselig være prinsippfast, hun vil ikke gifte seg for å få bli, sånn vil hun ikke ha det, vil ikke gjøre det sånn for hun vil gifte seg av kjærlighet. Men hun kom hit ulovlig, riktig nok med sine foreldre, stakk av fra asylmottak, gikk på skole uten å ha rett til det, jobbet svart og opponert mot de demokratiske lovene vi har og har valgt her. DET kan hun gjøre?....''

Maria Amelie har satt fokus på ting som ikke fungerer i Norge, bl.a det at hun har kunnet ta utdanning uten å "eksistere" som person i Norge. Sånn jeg forstår det er dette en veldig ressurssterk kvinne som har ønsket å bruke de evnene hun har. Jeg skjønner at hun ikke vil gifte seg for å få bli. Da blir det den lettvindte måten og jeg har skjønt det sånn at hun vil få bli her for sin egen del, ikke fordi hun er gift med en nordmann.

Det er for øvrig også mange nordmenn som allerede setter fingeren på hva som ikke fungerer i Norge.

"Maria Amelie har satt fokus på ting som ikke fungerer i Norge, bl.a det at hun har kunnet ta utdanning uten å "eksistere" som person i Norge. Sånn jeg forstår det er dette en veldig ressurssterk kvinne som har ønsket å bruke de evnene hun har. Jeg skjønner at hun ikke vil gifte seg for å få bli. Da blir det den lettvindte måten og jeg har skjønt det sånn at hun vil få bli her for sin egen del, ikke fordi hun er gift med en nordmann."

Du har helt rett i dette, men det er jo ikke en grunn til at hun skal få bli, at vi skal si det er greit å bryte loven, så lenge du har vist oss at noe ikke fungerer her.... Hva i all verden slags signal sender det?

Da tror jeg du har misforstått.

Poenget er at regelverket/loven åpenbart er "feil", og hun er et eksempel som viser hvor umenneskelig disse reglene er. Det får folk til å reagere.

Hvis hun "tok den lette ruten" (giftet seg) så ville hun "forsvinne", og reglene ville bestå. I stedet vil forhåpentligvis flere og flere forstå.

Med vennlig hilsen

"Vi trenger veldig mange flere av hennes kaliber!"

Du skal ikke se bort i fra at Russland kunne ha MINST like god bruk for henne.

''Du skal ikke se bort i fra at Russland kunne ha MINST like god bruk for henne.''

Joda, men Russland kan sikkert ha bruk for både deg og meg også, uten at jeg føler meg forpliktet til å reise dit...

Etter Sovjet ble oppløst har jo folk kunne forlate Russland.

Med vennlig hilsen

Annonse

hidi, the scorpion

Poenget er at regelverket/loven åpenbart er "feil", og hun er et eksempel som viser hvor umenneskelig disse reglene er. Det får folk til å reagere.

Hvis hun "tok den lette ruten" (giftet seg) så ville hun "forsvinne", og reglene ville bestå. I stedet vil forhåpentligvis flere og flere forstå.

Med vennlig hilsen

Jeg blir virkelig overgitt over gode mennesker, som blir kastet ut av dette landet!

Synes det er en grusom praksis!

Med vennlig hilsen

"Da tror jeg du har misforstått.

Hvis hun "tok den lette ruten" (giftet seg) så ville hun "forsvinne", og reglene ville bestå. I stedet vil forhåpentligvis flere og flere forstå."

Aha, jeg har misforstått fordi loven er "feil", så da gjelder den ikke og er helt grei å bryte? Noen andre lover som er "feil" etter din mening også eller? Er det umenneskelig at folk som søker asyl og får avslag ikke får bli? Dette undergraver faktisk rettssamfunnet. Man kan ikke lage lover som passer for alle slags tenkelige og utenkelige scenarioer, de vil av og til slå feil ut.

Det burde ikke være lov å gifte seg til slike rettigheter, dette blir det også tatt mer og mer tak i.

''Du skal ikke se bort i fra at Russland kunne ha MINST like god bruk for henne.''

Joda, men Russland kan sikkert ha bruk for både deg og meg også, uten at jeg føler meg forpliktet til å reise dit...

Etter Sovjet ble oppløst har jo folk kunne forlate Russland.

Med vennlig hilsen

"Joda, men Russland kan sikkert ha bruk for både deg og meg også, uten at jeg føler meg forpliktet til å reise dit...

Etter Sovjet ble oppløst har jo folk kunne forlate Russland."

Hun er russisk statsborger og har fått avslag på asylsøknaden sin. Jeg og du er ikke russiske statsborgere og vi har allerede jobb her....

Jada, folk kan forlate Russland, ikke dermed sagt at de får oppholdstillatelse eller asyl i hvilket som helst annet land for det....

Ja, og som faktisk kan endres for å bli mer menneskelige.

Med vennlig hilsen

Hva er menneskelig? Dumskapen din? Og hvor skal grensa gå? Hvilke prinsipper skal ligge til grunn/hva må oppfylles? Er det dine meninger og din synsing som skal gjelde?

Hun kom hit på foreldrenes løgn, har fått avslag på sin asylsøknad, men har oppholdt seg her ulovlig i mange år, fått gratis utdanning og jobbet svart. Ærlig talt, Sør, så dum er du ikke.

Gjest segunda

Jeg var i Brooklyn! ;-)

Jeg var dog også i Washington, West Virginia, Kentucky osv osv.

Problemet med USA er at det er så fragmentert og så delt, at hvis du ikke går inn i det området, så ser du ikke hvem som bor der, eller hvordan de bor. Hvis du besøker "hvite", så er det ikke sikkert de har mye å gjøre med svarte.

Derimot kan du være sikker på at de svarte bor i nærheten, og hvis du går i de fattige strøkene vil du også se funksjonshemmede. Det er ordentlig lett å få feil bilde i USA, altså.

Med vennlig hilsen

Jeg har bodd i Queens i New York og nordmenn som kom og besøkte meg så bare utlendinger i gatene, og noen trodde at jeg bodde i innvandrerområder. Dette var høyt utdannede mennesker fra Norge.

"Joda, men Russland kan sikkert ha bruk for både deg og meg også, uten at jeg føler meg forpliktet til å reise dit...

Etter Sovjet ble oppløst har jo folk kunne forlate Russland."

Hun er russisk statsborger og har fått avslag på asylsøknaden sin. Jeg og du er ikke russiske statsborgere og vi har allerede jobb her....

Jada, folk kan forlate Russland, ikke dermed sagt at de får oppholdstillatelse eller asyl i hvilket som helst annet land for det....

Joda, men du skrev jo: "Du skal ikke se bort i fra at Russland kunne ha MINST like god bruk for henne."

Og det går altså på "bruk for", som selvsagt er uavhengig av hvilken nasjonalitet folk har. Russland kan ha bruk for 1000 ingeniører, og det er neppe så nøye med nasjonaliteten.

Heldigvis er individenes behov viktigere enn landenes.

Med vennlig hilsen

"Da tror jeg du har misforstått.

Hvis hun "tok den lette ruten" (giftet seg) så ville hun "forsvinne", og reglene ville bestå. I stedet vil forhåpentligvis flere og flere forstå."

Aha, jeg har misforstått fordi loven er "feil", så da gjelder den ikke og er helt grei å bryte? Noen andre lover som er "feil" etter din mening også eller? Er det umenneskelig at folk som søker asyl og får avslag ikke får bli? Dette undergraver faktisk rettssamfunnet. Man kan ikke lage lover som passer for alle slags tenkelige og utenkelige scenarioer, de vil av og til slå feil ut.

Det burde ikke være lov å gifte seg til slike rettigheter, dette blir det også tatt mer og mer tak i.

Nei, du har misforstått hvorfor hun ikke "bare velger den enkle løsningen", og det er selvsagt at hun ønsker å gjøre folk oppmerksom på hvor umenneskelig regelverket er.

Jeg støtter ikke tvangsgifting.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...