Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi kan lage regler som er mer medmenneskelige.

Med vennlig hilsen

"Vi kan lage regler som er mer medmenneskelige."

Selvfølgelig, men alle vil kunne hevde at noe er umenneskelig hvis de ikke får viljen sin, alle vil gjerne være i Norge.

AP-politiker Bøhler sammenligner utvisningen av Maria Amelia med deporteringen av jøder under 2. verdenskrig. Har ikke hørt på maken til retorisk språkbruk, direkte kvalmt er det. Er det utvisningen av Maria Amelie eller deporteringen av jøder, evt. begge deler, han mangler kunnskaper om, tro?

Fortsetter under...

• Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

50

• Mandolaika

27

• Dorthe

10

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

"Vi kan lage regler som er mer medmenneskelige."

Selvfølgelig, men alle vil kunne hevde at noe er umenneskelig hvis de ikke får viljen sin, alle vil gjerne være i Norge.

AP-politiker Bøhler sammenligner utvisningen av Maria Amelia med deporteringen av jøder under 2. verdenskrig. Har ikke hørt på maken til retorisk språkbruk, direkte kvalmt er det. Er det utvisningen av Maria Amelie eller deporteringen av jøder, evt. begge deler, han mangler kunnskaper om, tro?

Det er selvsagt en vesentlig forskjell, men Maria Amelie ville også blitt utsatt for livsfare hvis hun reiste alene da hun skulle reist.

Jeg tror det største problemet er at folk i Norge ikke vet hvordan det er å bo i Nord-Ossetia, og/eller Irak. Folk som er mot at Maria Amelia skal få bli burde reist dit og sett selv. Da ville nok pipen fått en annen lyd.

Med vennlig hilsen

Det er selvsagt en vesentlig forskjell, men Maria Amelie ville også blitt utsatt for livsfare hvis hun reiste alene da hun skulle reist.

Jeg tror det største problemet er at folk i Norge ikke vet hvordan det er å bo i Nord-Ossetia, og/eller Irak. Folk som er mot at Maria Amelia skal få bli burde reist dit og sett selv. Da ville nok pipen fått en annen lyd.

Med vennlig hilsen

"Det er selvsagt en vesentlig forskjell, men Maria Amelie ville også blitt utsatt for livsfare hvis hun reiste alene da hun skulle reist.

Jeg tror det største problemet er at folk i Norge ikke vet hvordan det er å bo i Nord-Ossetia, og/eller Irak. Folk som er mot at Maria Amelia skal få bli burde reist dit og sett selv. Da ville nok pipen fått en annen lyd."

Mener du at Norge skal huse alle mennesker som vil komme hit, hvis de kommer fra land hvor de ikke har det så godt som i Norge? Har du en plan for hvordan det skal kunne gå an?

"Det er selvsagt en vesentlig forskjell, men Maria Amelie ville også blitt utsatt for livsfare hvis hun reiste alene da hun skulle reist.

Jeg tror det største problemet er at folk i Norge ikke vet hvordan det er å bo i Nord-Ossetia, og/eller Irak. Folk som er mot at Maria Amelia skal få bli burde reist dit og sett selv. Da ville nok pipen fått en annen lyd."

Mener du at Norge skal huse alle mennesker som vil komme hit, hvis de kommer fra land hvor de ikke har det så godt som i Norge? Har du en plan for hvordan det skal kunne gå an?

''Mener du at Norge skal huse alle mennesker som vil komme hit, hvis de kommer fra land hvor de ikke har det så godt som i Norge? Har du en plan for hvordan det skal kunne gå an?''

Jeg har svart på dette ørten ganger nå:

1) Vi kan legge listen vesentlig lavere enn nå, og derved hjelpe flere.

2) Man stenger ikke et sykehus fordi om de ikke har plass til hele Norge samtidig. Likeledes, man sier ikke nei til folk bare fordi vi ikke har plass til 7 milliarder.

3) Med hjelp fra andre nasjoner - kan store deler av flyktningeproblematikken (internt og internasjonalt) løses.

Med vennlig hilsen

Gjest Hmmm lurer...

Jeg kjenner ikke den Laila saken du nevner. Er det identiske saker siden du sammenligner?

Jeg stiller spørsmål ved om det er en riktig vurdering av alle som kjemper for at Maria Amelie skal få bli. Da belønner vi jo mennesker som har fått avslag på asylsøknad fordi de ikke etterkommer pålegget om å forlate landet. Jeg er klar over at nevnte person bare var 17 år når hun kom til Norge men foreldre har jo et ansvar for å tenke fremover for barna sine.

Vel det er jo gjeldende regelverk som er fulgt uansett hva vi måtte mene. Det vil jo bli veldig feil hvis politikerene skal endre regelverket pga av sterke følelser i en sak.

Unner selvfølgelig damen alt det beste og det er mange vanskelige betraktninger i denne saken.

Annonse

Jeg kjenner ikke den Laila saken du nevner. Er det identiske saker siden du sammenligner?

Jeg stiller spørsmål ved om det er en riktig vurdering av alle som kjemper for at Maria Amelie skal få bli. Da belønner vi jo mennesker som har fått avslag på asylsøknad fordi de ikke etterkommer pålegget om å forlate landet. Jeg er klar over at nevnte person bare var 17 år når hun kom til Norge men foreldre har jo et ansvar for å tenke fremover for barna sine.

Vel det er jo gjeldende regelverk som er fulgt uansett hva vi måtte mene. Det vil jo bli veldig feil hvis politikerene skal endre regelverket pga av sterke følelser i en sak.

Unner selvfølgelig damen alt det beste og det er mange vanskelige betraktninger i denne saken.

''Jeg er klar over at nevnte person bare var 17 år når hun kom til Norge men foreldre har jo et ansvar for å tenke fremover for barna sine.''

Og hvis de ikke gjør det da – skal hun straffes for det?

Hun har ikke vært i Nord-Ossetia siden hun var 12 år gammel.

''Vel det er jo gjeldende regelverk som er fulgt uansett hva vi måtte mene. Det vil jo bli veldig feil hvis politikerene skal endre regelverket pga av sterke følelser i en sak.''

Nei, ikke bare er det åpnet for skjønn i regelverket, men det er også en god anledning til å endre det. Svært mange regler er der på grunn av «følelser».

''Unner selvfølgelig damen alt det beste og det er mange vanskelige betraktninger i denne saken.''

Det beste er jo selvsagt at hun får bli der hun ønsker. Det beste for Norge også.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...