DOLemannen Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Skrevet 14. januar 2011 Hvilken "rett" har du til å bo i leiligheten din? Det er bare en praktisk ordning som tilsier at den er min. 0 Siter
Gjest speer Skrevet 14. januar 2011 Skrevet 14. januar 2011 Det er bare en praktisk ordning som tilsier at den er min. Akkurat. 0 Siter
DOLemannen Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Skrevet 14. januar 2011 Akkurat. Mhm, det er altså ikke rettferdig. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 14. januar 2011 Skrevet 14. januar 2011 "Retten" til å bo i et land er jo langt på vei medfødt. Hvis foreldrene er norske statsborgere, og/eller man blir født i Norge, så har man fra fødselen av "rett" til å bli norsk statsborger. Utover dette er det jo et lands politikk, lover og regler som avgjør hvem som har "rett" til å bo i landet. Så I bunn og grunn kan man vel si at det er mest flaks og tilfeldigheter om man blir født i et rikt eller fattig land. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. januar 2011 Skrevet 14. januar 2011 Hvilken "rett" har du til å bo i leiligheten din? Det er vel fordi man har kjøpt og betalt den, tror jeg. 0 Siter
morsan Skrevet 15. januar 2011 Skrevet 15. januar 2011 Jeg synes det blir enda latterligere når folk er "stolte" over å være norske, svenske, amerikanske etc..! WTF? når jeg er stolt av meg selv er det fordi jeg selv har gjort en innsats i en eller annen retning. Laget en bra quiz, en god middag, vært ekstra snill, etc.. Å være stolt av å være norsk er utrolig kort unna å være stolt av å være f.eks blond & blå øyd & genrelt heil hitler, sånn i prinsippet. Man har hatt grusomt flaks, thats all:) ''Man har hatt grusomt flaks, thats all:)'' Spesielt hvis man _både_ er blond _og_ er født i Norge? ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.