Gå til innhold

Sliten


Gjest Bea

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare si til dere at om jeg ikke dukker opp her på noen dager, er det for at jeg er sliten. Sliten av å være meg.........

Sliten av å prøve å være noen jeg ikke er. Jeg er bare redde, dumme meg....

Bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Bea,

Fortsett å være deg du! :-)

Jeg oppfatter deg som et flott og varmt menneske, som gir mye til andre, og som også "får noe ut av" disse sidene. Og "dum" er omtrent det siste ordet jeg ville beskrive deg med!

Men hvis du er sliten, så ta deg en tur ut og skyt noe middag igjen! ;-)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, Bea, sliten er du nok, men DUM er du ikke! Nettopp det at du velger å ta en liten pause noen dager sier vel mer enn nok om det!

Hva med å sette opp en liste med positive små ting du kan gjøre neste uke. Det trenger ikke å være store, tidkrevende og dyre ting. Hva med:

1. Plukke en blomst fra hagen eller når du går tur - høstens siste, og sette på kjøkkenbordet.

2. Bake boller av den lettvinte sorten, alt er ferdig blandet i posen, du trenger bare gjær. Legg på en klatt med ferdigkjøpt vaniljekrem. Blir barna glade???

3. Si noen rosende ord til kjæresten - overrask ham!

4. Tenn levende lys til hvert eneste måltid hele uken. Det er koselig om morgenen med f.eks et lite telys på bordet, til lunsj og middag, og til kveldsmaten!

5. Kjøp et blad, f.eks. Elle interiør, og drøm deg bort i alt det hippe og lekre de presenterer.

6. Gå en tur hver dag. Samme hvor kort det blir - ut skal du. Kanskje bare en runde rundt huset. UT!

7. Sett på en CD-plate som det er lenge siden du har spilt, en du er spesielt glad i.

8. Ring en venninne eller kollega bare for å si hei.

9. Gå på kino eller lei en video. Hva med en skikkelig romlemantisk komedie??!!

10. Elsk deg selv!

Lykke til!

Klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, Bea, sliten er du nok, men DUM er du ikke! Nettopp det at du velger å ta en liten pause noen dager sier vel mer enn nok om det!

Hva med å sette opp en liste med positive små ting du kan gjøre neste uke. Det trenger ikke å være store, tidkrevende og dyre ting. Hva med:

1. Plukke en blomst fra hagen eller når du går tur - høstens siste, og sette på kjøkkenbordet.

2. Bake boller av den lettvinte sorten, alt er ferdig blandet i posen, du trenger bare gjær. Legg på en klatt med ferdigkjøpt vaniljekrem. Blir barna glade???

3. Si noen rosende ord til kjæresten - overrask ham!

4. Tenn levende lys til hvert eneste måltid hele uken. Det er koselig om morgenen med f.eks et lite telys på bordet, til lunsj og middag, og til kveldsmaten!

5. Kjøp et blad, f.eks. Elle interiør, og drøm deg bort i alt det hippe og lekre de presenterer.

6. Gå en tur hver dag. Samme hvor kort det blir - ut skal du. Kanskje bare en runde rundt huset. UT!

7. Sett på en CD-plate som det er lenge siden du har spilt, en du er spesielt glad i.

8. Ring en venninne eller kollega bare for å si hei.

9. Gå på kino eller lei en video. Hva med en skikkelig romlemantisk komedie??!!

10. Elsk deg selv!

Lykke til!

Klem fra Grete :-)

Hei Grete,

For et kjempefint innlegg! :-)

Dog en advarsel: ukritisk lesning av interiøsblader kan få deg til å pusse opp hele leiligheten, med uante konsekvenser for arbeid og pengepung! *S*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Bea,

Akk..ja..det er slitsomt å være deg når du ikke har helt funnet deg. Men fatt håp og tro min venn du er på vei. Jeg tror heller ikke at noen vil ha det annerledes enn at du skal være deg selv..underforstått...de som er glad i deg...som bryr seg..og som vet hva du står for. Pauser trenger vi alle..korte eller lange..det får vi bare ta på humør og hvordan vi føler oss og hva vi har lyst til. Men vi her..vi er her..når som helst...Men skal vi følge Grete's oppskrift..ja, da blir vi jaggu meg opptatt, men så sant, så sant den oppskriften er.

Klem fra en som gjerne vil ha litt tyttebær...er jo så godt...mmm...rørte tyttebær....mmm igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Bea,

Fortsett å være deg du! :-)

Jeg oppfatter deg som et flott og varmt menneske, som gir mye til andre, og som også "får noe ut av" disse sidene. Og "dum" er omtrent det siste ordet jeg ville beskrive deg med!

Men hvis du er sliten, så ta deg en tur ut og skyt noe middag igjen! ;-)

*klem*

Takk for allede gode rådene.

Jeg er litt tom akkurat nå.. Bestefar døde for noentimer siden, og jeg gikk i hagen sammen med alle blomstene, som han forgudt.... jeg bare skreik ,,, men det går sikkert bare bra når alt har roet seg..

Bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Bea,

Akk..ja..det er slitsomt å være deg når du ikke har helt funnet deg. Men fatt håp og tro min venn du er på vei. Jeg tror heller ikke at noen vil ha det annerledes enn at du skal være deg selv..underforstått...de som er glad i deg...som bryr seg..og som vet hva du står for. Pauser trenger vi alle..korte eller lange..det får vi bare ta på humør og hvordan vi føler oss og hva vi har lyst til. Men vi her..vi er her..når som helst...Men skal vi følge Grete's oppskrift..ja, da blir vi jaggu meg opptatt, men så sant, så sant den oppskriften er.

Klem fra en som gjerne vil ha litt tyttebær...er jo så godt...mmm...rørte tyttebær....mmm igjen

Huff, jeg mente ikke at man skal gjøre alt det jeg skrev på listen, det vet du godt! Det var bare en masse gode forslag til hva slags mål man kan finne på å sette seg - som man har mulighet til å nå!

Vær grei, ellers får du ikke smake på bollene mine! Og Harry Potter kan du bare glemme.... *Hekselatter*

Superklem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grete,

For et kjempefint innlegg! :-)

Dog en advarsel: ukritisk lesning av interiøsblader kan få deg til å pusse opp hele leiligheten, med uante konsekvenser for arbeid og pengepung! *S*

*klem*

Ukritisk lesning av interiørblader kan føre til igangsetting av oppussing som blir veldig dyrt og går meget sakte slik at man må flytte hjem til sine foreldre med dertilhørende gratis regresjonsterapi. Og det er vel bra? Eller?

Heretter skal jeg kun lese blader med artikler om vellykkede grûndere, slike som er pene selv i overlevelsesdrakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukritisk lesning av interiørblader kan føre til igangsetting av oppussing som blir veldig dyrt og går meget sakte slik at man må flytte hjem til sine foreldre med dertilhørende gratis regresjonsterapi. Og det er vel bra? Eller?

Heretter skal jeg kun lese blader med artikler om vellykkede grûndere, slike som er pene selv i overlevelsesdrakt ;)

*Smask!*

Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...