Gå til innhold

REDD

Gjest ingen_ungdom

Anbefalte innlegg

Gjest ingen_ungdom

Ok, jeg har to barn, jeg elsker dem over alt i verden.

Men for å gjøre en lang historie kort: de kostet meg den psykiske helsa mi.

Nå har jeg fått det for meg at jeg er gravid, mot alle odds. Akkurat nå som livet for første gang på uendelig lenge har kommet på riktig spor.

Jeg kan ikke få flere barn, det vil ødelegge meg igjen, og det vil ødelegge det jeg har med barna mine nå, det de endelig kan få siden jeg er såpass frisk nå. Men tanken på å drepe noe som kan bli et barn er forferdelig.

Ja, vet at jeg burde tenkt på det før, men en del faktorer har ført til at det ble sånn. Det er ikke poenget her.

Vet at det er bare en ting å gjøre, jeg må selvfølgelig teste meg. Men jeg er dritredd, redd for at jeg ramler helt sammen om jeg har rett.

Kryss fingrene for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359385-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''Ok, jeg har to barn, jeg elsker dem over alt i verden. Men for å gjøre en lang historie kort: de kostet meg den psykiske helsa mi.

''

Det høres forferdelig trist ut. Er du sikker på at det er slik det henger sammen, og at du ikke ville slitt uansett? Håper uansett du klarer å holde ditt syn på sammenhengen skjult for barna - om de får skyldfølelse på grunn av sin eksistens kan det gi dem sår for livet.

Ellers er det vel lite annet å gjøre enn å ta en test. Husk at frykt for graviditet gjerne gir en alle tenkelige symptomer på akkurat dét. Som oftest viser det seg å være falsk alarm.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359385-redd/#findComment-3102913
Del på andre sider

Gjest ingen_ungdom

''Ok, jeg har to barn, jeg elsker dem over alt i verden. Men for å gjøre en lang historie kort: de kostet meg den psykiske helsa mi.

''

Det høres forferdelig trist ut. Er du sikker på at det er slik det henger sammen, og at du ikke ville slitt uansett? Håper uansett du klarer å holde ditt syn på sammenhengen skjult for barna - om de får skyldfølelse på grunn av sin eksistens kan det gi dem sår for livet.

Ellers er det vel lite annet å gjøre enn å ta en test. Husk at frykt for graviditet gjerne gir en alle tenkelige symptomer på akkurat dét. Som oftest viser det seg å være falsk alarm.

Håper du har rett i at jeg tar feil.

Det er nok slik det henger sammen ja, men det gjør på ingen måte kjærligheten min til dem mindre - det har bare tatt meg litt tid å komme dit jeg er nå. Jeg har alltid forsøkt å skjerme dem for mine problemer, og de er i hvert fall helt uvitende om årsaken.

Men for all del - ingenting kan garanteres - kanskje ville jeg blitt dårlig uansett, det finnes jo mange triggere..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359385-redd/#findComment-3102915
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...