Gå til innhold

alkoholskader

Anbefalte innlegg

Min far er nå i 60 årene og har delvis hatt et alkoholproblem siden han var 20. Hvor han drikker flere dager i strekk etc. Problemet er at nå ser det ut som om alkoholen ikke engang har en " god " virkning på han.

han blir heller mer deprimert , psykotisk oppførsel. hvor han både skal myrde meg og broren min . han bare sier det da.

pluss at han er overbevist om at det tredje verdenskrig er like rundt hjørnet og at vi alle snart skal dø. Han har dessuten lenge hatt tendenser til katastrofetenkning når det gjelder alt. Han selv kan gjerne falle død om med engang.

dessuten når han drikker mister han alt som heter sosial inntelligens og blir den mest ufyselige og ondskapsfulle personen jeg vet om.

Kan dette være langvarig alkoholbruk som har skadet hjernen på en eller annen måte

kan nevne at i edru tilstand er han helt normal , og det og ta opp dette med han er helt umulig..det er totalt benektelse..

kan man virkelig omvende en som har vært alkoholiker hele livet..vokst opp med foreldre som har vært alkoholikere etc

det som er så utrolig frustrerende er at det er helt umulig for han å i det hele tatt tenke seg at han har et lite problem engang..det er totalt benektelse på alle kanter som jeg sa.

Jeg har vurdert å bare drite i han. Jeg orker ikke å ved hver gang han har en fyllekule bli kastet ut , truet eller lignende.

Men jeg er da som sagt redd for at det blir enda verre , vi er alt han har naturlig nok siden ingen kan holde ut med en sånn oppførsel han har når han drikker

hva skal jeg gjøre..Det å få han til å søke hjelp tror jeg en bare kan glemme. Som sagt mener han selv at hans oppførsel er totalt normal..eller så kan han benekte at ting har hendt...

kan det være alkoholen som har påført disse alkoholskadene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35954-alkoholskader/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skulle skrive litt mer om hvordan han var før når han drakk, og hvor lenge han har vært slik du beskriver og om det har kommet over lang tid eller relativt plutselig.

vel. Tingen er at han har drukket mye hele mitt liv . Men jeg husker ikke så mye negative opplevelser annet fra før jeg ble eldre egentlig . Spessielt etter at moren min skilte seg fra ham og reise ble han verre og verre.. tror han tar nervetabelletter i tillegg faktisk..vet ikke da. Men dette er noe som har pågått siden jeg var 12 ihvertfall og nå er jeg ca 20.Men Jeg har fått høre at han har vært slik svært lenge av annen familile. Så det vil si at det har pågått i nesten ti år. Men jeg kan jo nevne at jeg synes han er blitt verre og verre..men kanskje det også har med at jeg har blitt eldre og oppfatter mer og mer. jeg vet ikke helt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35954-alkoholskader/#findComment-137824
Del på andre sider

Noen som har misbrukt alkohol i lengre tid, kan i alderdommen utvikle noe som kalles alkoholisk demens, og dette medfører at de ofte får endret adferd.

Denne demensformen er anderledes i forhold til andre demensformer, og personen kan være relativt "klar", og i neste øyeblikk kan humøret snu.

Personen oppleves da som veldig forskjellig i forhold til det han eller hun er vanligvis.

Jeg tenker derfor naturlig på at din far har på dratt seg en eller annen form for hjerneskade som følge av at han har hatt ett stort misbruk av alkohol.

mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35954-alkoholskader/#findComment-137837
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette høres ut som en typisk og trist alkoholhistorie.

Hjernen hans er sikkert skadet som følge av langvarig alkoholisme.

Dessverre er det lite håp om endring, om vedkommende ikke innser problemet og selv ønsker endring.

Kan du ta opp problemene med fastlegen hans? Denne kan kanskje komme inn på han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35954-alkoholskader/#findComment-137903
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...