Gå til innhold

fått faktura fra psykolog etter 10 minutters avt

Gjest undrende idag??

Anbefalte innlegg

Gjest undrende idag??

Jeg fikk faktura i posten idag, for en time på 10 minutter der det ble avklart at jeg ikke skulle ha videre behandling for 3 uker siden. Psykologen sa da at jeg ikke skulle betale for dette. Nå, 3 uker etterpå har jeg fått faktura. Er dette vanlig praksis?

Skal det være lavere pris for 10 minutters timer enn 1 times timer?

fått faktura på 307, men jeg trodde takst for en ordinær time var 295?

Setter veldig stor pris på oppklaring, får ikke ringt før neste uke pga jobbreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tenker jeg

Jeg tenker at det ikke er noe unormalt egentlig å fakturere for en time når du har vært der, selv om avtalen din ble kort.

Dersom det imidlertid stemmer at psykologen sa du ikke skulle betale for det, så hadde jeg tatt det opp med psykologen og konfrontert ham med det (evt tatt det opp med ekspedisjonen og sagt at psykologen hadde sagt det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

307 kroner er hva egenandelen er på i år. Jeg regner med at alle betaler likt, uansett om man er ti min eller en hel time. I ditt tilfelle ville jeg ringt og spurt, i og med at du og din behandler avtalte at du ikke skulle betale. Jeg ville betalt og heller sett det som en "bonus" i forhold til å få frikort tidligere. Jeg pleier å ha betalt nok egenandel til frikort iløpet av 6 mnd, men kunne gjerne betalt for å få det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom psykologen sa at du ikke skulle betale, synes jeg det er rimelig at du kontakter vedkommende igjen for å spørre hva dette dreier seg om. Det kan være en glipp rett og slett.

Det kan være et fakturagebyr, men jeg tror nok egentlig det er taksten for spesialist som er gått noe opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om det er en psykolog i det offentlige, kan ikke han bestemme at du ikke skal betale egenandel. Egenandelen er den samme uansett konsultasjonens lengde.

Er det er privatpraktiserende, virker dette merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...