Gjest Startet i dag. Skrevet 28. januar 2011 Skrevet 28. januar 2011 Hei! Hva synes du om å bruke Catapresan mot rester av PSTD og en "stresset" kropp? Lever ikke i stress nå, men stresset henger igjen. Får fysiske stressreaksjoner av "alt og ingenting". Oppstart i dag. Hva kan jeg fovente av effekt? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. januar 2011 Skrevet 28. januar 2011 Det er ingen medisiner som på gruppenivå har overbevisende effekt på PTSD. En må prøve seg frem. Hvis catapressan har god effekt på deg, så hvorfor ikke. 0 Siter
Gjest Startet i dag. Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Takk for svar! Ja, da er det bare å prøve Legen (indremedisiner) som gav meg det sa også at det er et forsøk, og egentlig til bruk for andre ting. men bl.a på Wikipedia så jeg at Catapresan kan være nyttig å forsøke mot PSTD. Startet på lav dose, 12,5 mikrog x 2, og skal øke jevnlig. Visste ikke at det ikke finnes medisin som spesielt er målrettet mot PSTD, men dersom dette ikke fungerer på meg, har du andre forslag? Er interessert i å få bedre kontroll på utskillelsen av adrenalin og overfølsomhet i symatikus (tror jeg ). Har prøvd forskjellige SSRI uten effekt. Takk igjen, og god helg til deg. 0 Siter
Gjest Startet i dag. Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Det er ingen medisiner som på gruppenivå har overbevisende effekt på PTSD. En må prøve seg frem. Hvis catapressan har god effekt på deg, så hvorfor ikke. Ups! Ser jeg la inn svaret til meg selv, så prøver igjen Takk for svar! Ja, da er det bare å prøve Legen (indremedisiner) som gav meg det sa også at det er et forsøk, og egentlig til bruk for andre ting. men bl.a på Wikipedia så jeg at Catapresan kan være nyttig å forsøke mot PSTD. Startet på lav dose, 12,5 mikrog x 2, og skal øke jevnlig. Visste ikke at det ikke finnes medisin som spesielt er målrettet mot PSTD, men dersom dette ikke fungerer på meg, har du andre forslag? Er interessert i å få bedre kontroll på utskillelsen av adrenalin og overfølsomhet i symatikus (tror jeg ). Har prøvd forskjellige SSRI uten effekt. Takk igjen, og god helg til deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.