Gå til innhold

Catapresan

Gjest Startet i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest Startet i dag.
Skrevet

Hei! Hva synes du om å bruke Catapresan mot rester av PSTD og en "stresset" kropp? Lever ikke i stress nå, men stresset henger igjen. Får fysiske stressreaksjoner av "alt og ingenting". Oppstart i dag. Hva kan jeg fovente av effekt?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ingen medisiner som på gruppenivå har overbevisende effekt på PTSD. En må prøve seg frem. Hvis catapressan har god effekt på deg, så hvorfor ikke.

Gjest Startet i dag.
Skrevet

Takk for svar! Ja, da er det bare å prøve :) Legen (indremedisiner) som gav meg det sa også at det er et forsøk, og egentlig til bruk for andre ting. men bl.a på Wikipedia så jeg at Catapresan kan være nyttig å forsøke mot PSTD. Startet på lav dose, 12,5 mikrog x 2, og skal øke jevnlig.

Visste ikke at det ikke finnes medisin som spesielt er målrettet mot PSTD, men dersom dette ikke fungerer på meg, har du andre forslag? Er interessert i å få bedre kontroll på utskillelsen av adrenalin og overfølsomhet i symatikus (tror jeg ;)). Har prøvd forskjellige SSRI uten effekt. Takk igjen, og god helg til deg.

Gjest Startet i dag.
Skrevet

Det er ingen medisiner som på gruppenivå har overbevisende effekt på PTSD. En må prøve seg frem. Hvis catapressan har god effekt på deg, så hvorfor ikke.

Ups! Ser jeg la inn svaret til meg selv, så prøver igjen :)

Takk for svar! Ja, da er det bare å prøve :) Legen (indremedisiner) som gav meg det sa også at det er et forsøk, og egentlig til bruk for andre ting. men bl.a på Wikipedia så jeg at Catapresan kan være nyttig å forsøke mot PSTD. Startet på lav dose, 12,5 mikrog x 2, og skal øke jevnlig.

Visste ikke at det ikke finnes medisin som spesielt er målrettet mot PSTD, men dersom dette ikke fungerer på meg, har du andre forslag? Er interessert i å få bedre kontroll på utskillelsen av adrenalin og overfølsomhet i symatikus (tror jeg ;)). Har prøvd forskjellige SSRI uten effekt. Takk igjen, og god helg til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...