Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å trene styrke 2-3 ganger i uka og gjør da bl.a. noen øvelser med lette vekter (2 kg). Men er det best å gjøre hvert løft (ikke biceps, da bruker jeg tyngre vekter) sent og tregt eller er det like greit å gjøre dem i litt tempo?

Det føles litt lettere når jeg legger på litt tempo, ikke Duracell-kanin-tempo altså, men mer sånn en - to - tre - fire fremfor eeeen - tooo - treee - fireee om noen skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359946-sene-eller-raske-l%C3%B8ft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det er mye som tyder på at rask sammentrekning av muskulaturen samtidig som det bli en rolige bevegelse til utgangsstillingen, er det mest effektive. Ikke minst er dette er godt råd når du bruker tyngre vekter også.

Det er mye som tyder på at rask sammentrekning av muskulaturen samtidig som det bli en rolige bevegelse til utgangsstillingen, er det mest effektive. Ikke minst er dette er godt råd når du bruker tyngre vekter også.

Høres bra ut ja! :o) For det er den mest behagelige måten å løfte på også, synes jeg da. :o)

Gjest elementært

Høres bra ut ja! :o) For det er den mest behagelige måten å løfte på også, synes jeg da. :o)

Men du hører hva han sier? Løfte rakst. Sakte tilbake. Altså på ting du løfter: raskt opp, sakte ned igjen. Ikke raskt opp og raskt ned

Jeg trodde dette var ren elementærkunnskap for alle som trente litt styrke?

Men du hører hva han sier? Løfte rakst. Sakte tilbake. Altså på ting du løfter: raskt opp, sakte ned igjen. Ikke raskt opp og raskt ned

Jeg trodde dette var ren elementærkunnskap for alle som trente litt styrke?

Jada, jeg hører hva han sier og jeg er helt enig med ham. :o) Raskt opp og sakte ned er helt topp det.

Mulig det er elementært for deg som tydeligvis er ekspert her, men alle har en gang vært på begynnerstadiet og jeg har ingen problemer med å spørre om jeg lurer på noe. :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...