Gå til innhold

ang.opptjening til nye sykepenger

Anbefalte innlegg

Gjest leiavnav
Skrevet

Hei... Har gått på rehabiliteringspenger/aap frå desember 2009 til september 2010.. Begynte i full jobb igjen, 100 % 6 september 2010. Det eg lurer på er kor tid eg har tjent meg opp retten til nye sykepenger? eg meiner eg har jobba i 26 veker første veka i mars? stemmer det?? håper du kan svare på dette. Eg har forstått det slik at ein skal telle 26 arbeidsveker.

Videoannonse
Annonse
sportyjente 26
Skrevet

''For igjen å få rett til sykepenger fra NAV, må du har vært helt arbeidsfør i 26 uker etter at du sist fikk sykepenger fra trygden. ''

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding+og+sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere

ja, eg veit enn må vere heilt arbeidsfør i 26 veker, men kan vere sykemeldt i arbeidsgiverperiode...dvs 16 dager.

26 veke er vel 26 arbeidsveker.....eg spør fordi eg føler meg aldri trygg på svara enn får med nav...på eitt og same spm så kan ein få forskjellige svar...og det er frustrerande.

Spm mitt er kor tid eg ahr rett på sykepngar frå trygda når eg begynte å jobbe 6 sept 2010? eg meiner sjølv eg er ute av systemet når første veka i mars er unna gjort.

Gjest leiavnav
Skrevet

''For igjen å få rett til sykepenger fra NAV, må du har vært helt arbeidsfør i 26 uker etter at du sist fikk sykepenger fra trygden. ''

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding+og+sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere

ja, eg veit enn må vere heilt arbeidsfør i 26 veker, men kan vere sykemeldt i arbeidsgiverperiode...dvs 16 dager.

26 veke er vel 26 arbeidsveker.....eg spør fordi eg føler meg aldri trygg på svara enn får med nav...på eitt og same spm så kan ein få forskjellige svar...og det er frustrerande.

Spm mitt er kor tid eg ahr rett på sykepngar frå trygda når eg begynte å jobbe 6 sept 2010? eg meiner sjølv eg er ute av systemet når første veka i mars er unna gjort.

• 2 uker senere...
Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei!

Opptjeningstiden er 26 uker, det er helt riktig det.

Thomas Myran

Advokat

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei!

Opptjeningstiden er 26 uker, det er helt riktig det.

Thomas Myran

Advokat

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...