Gjest bebba Skrevet 29. september 2001 Skrevet 29. september 2001 Jeg stusset på et svar fra deg lenger nede hvor du sier at leger i USA tar antidepressiva for å fungere bedre. Hvor kommer disse opplysningene fra og hvor ligger forskjellen imellom europeiske og amerikanske leger? Jeg ble meget overrasket å se denne påstanden, skal den tolkes som positiv om antidepressiva, negativ om amerikanske leger, positiv om andre leger eller? Forøvrig har jeg brukt "lykkepiller" til stor hjelp men også med en del bivirkninger som f. eks søvnforstyrrelser, jeg kjenner flere som har hatt nytte av dem men de fleste har merket en eller annen form for bivirkninger 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. oktober 2001 Skrevet 1. oktober 2001 Opplysningene kommer fra ulike amerikanske kilder. Selv har jeg snakket med flere amerikanske psykiatere som har fortalt om dette. Vi har diskutert de etiske sidene for og imot. Jeg skrev det som en positiv omtale av SSRIer. Det finnes også studier som viser (positiv) personlighetsendring ved bruk av SSRI. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.