Gå til innhold

Spørsmål vedr. sletting av nettlogg på pc.

Anbefalte innlegg

Har en sønn i "rette alderen" som jeg følger litt med på når det gjelder hva han er inne på på pcen her i huset.

Han vet pr. i dag ikke hvordan han sletter nettloggen sin, men det kommer nok. Vet at kompiser har fortalt ham om "fenomenet", men tror ikke han vet hvordan han gjør det.

Hvis han sletter hele loggen, så skjønner jeg jo at han har gjort det for å skjule noe, men man kan også slette bare visse sider fra nettloggen.

Mitt spørsmål, for å være et skritt foran han, er om det finnes andre måter å se hvilke sider han har vært inne på, hvis nettloggen er slettet?

Hvis han sletter hele nettloggen, fjerner han da alle spor fra hvilke sider han har vært inne på?

Fortsetter under...

Det er da bare å trykke på Ctrl Alt P (f. eks. i Internet Explorer) så får man opp et egent "privat vindu", og det man leser der havner ikke i loggen).

Ok, takk, men da har jeg jo enda mindre kontroll på han, hvis han finner ut det.

Spørsmålet var ikke hvordan jeg kan skjule for han noe som jeg har vært inne på (vi har hver våre brukere med passord her), men hvordan jeg til enhver tid kan sjekke hva han har vært inne på.

Så hvis han altså har slettet hele nettloggen sin, er det da noen annen måte jeg kan finne ut hvor hva har vært inne på?

Ok, takk, men da har jeg jo enda mindre kontroll på han, hvis han finner ut det.

Spørsmålet var ikke hvordan jeg kan skjule for han noe som jeg har vært inne på (vi har hver våre brukere med passord her), men hvordan jeg til enhver tid kan sjekke hva han har vært inne på.

Så hvis han altså har slettet hele nettloggen sin, er det da noen annen måte jeg kan finne ut hvor hva har vært inne på?

Du kan like godt belage deg først som sist på at hvis han har noe han vil skjule, så vil han klare å skjule det for deg. Derfor er det lurere å legge vekt på å snakke med ham om nettvett, enn å prøve å kontrollere i ettertid.

Du kan like godt belage deg først som sist på at hvis han har noe han vil skjule, så vil han klare å skjule det for deg. Derfor er det lurere å legge vekt på å snakke med ham om nettvett, enn å prøve å kontrollere i ettertid.

Ja, du har rett, jeg tar bare stikkprøver innimellom.

Det fins programmer som registerer alt som blir gjort på en PC. Hvilke sider som besøkes, hva som skrives osv.

Spørsmålet er om det er et grovt tillitsbrudd å bruke noe sånt, og at det kan slå kraftig tilbake på deg.

Annonse

Gjest du er ikke gud

Det fins programmer som registerer alt som blir gjort på en PC. Hvilke sider som besøkes, hva som skrives osv.

Spørsmålet er om det er et grovt tillitsbrudd å bruke noe sånt, og at det kan slå kraftig tilbake på deg.

du tror du vet alt

Dette er mer enn jeg er ute etter ja, men takk for svar allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...